یک لحظه با امامت
اضافه شده در تاریخ: 3/24/2011 3:29:10 PM
Bookmark and Share              Balatarin

بقلم/  صادق السیهاتی   ـ قطیف (روشنفکر شیعه عربستان سعودی)

ویژۀ سنی نیوز: بنا به فرضیه‌ای که علمای ما گذاشته‌اند، می‌بایستی پس از رحلت پیامبر اکرم ص مهار خلافت را حضرت امام علی بدست می‌گرفت و پس از او امام حسن، سپس امام حسین و به همین صورت حکایت ادامه می‌یافت تا به امام مهدی می‌رسید!

حالا اگر فرض کنیم مسلمانها ـ به قول آخوندهای ما ـ مرتد نمی‌شدند، و خلافت را امام علی بدست می‌گرفت، و روزگار وفق تصورات خیالی آخوندهای ما می‌چرخید و خلافت به امام مهدی می‌رسید، آیا آن امام تا بروز قیامت حکومت می‌کرد؟! چه کسی خلافت را پس از او بدوش می‌گرفت؟ آیا امامانی دیگر بوجود می‌آمدند، و مذهب ما به جای دوازده امامی می‌شد؛ یک ملیون امامی؟!

آیا به گمان شما پیامبر خدا ص آمدند تا به مردم بگویند چه کسی پس از ایشان باید حکومت کند، یا آمدند تا دعوت پروردگارشان را به جهانیان ابلاغ کنند؟!

مسأله خلافت پس از پیامبر اکرم ص از سه احتمال زیر نمی‌تواند بیرون باشد:

  1. یا اینکه صحابه مرتد نشدند. در این صورت می‌پرسیم: پس اگر پیامبر خدا ص واقعا به خلافت حضرت علی وصیت کرده بودند، چرا صحابه با ایشان بیعت نکردند؟!
  2. یا اینکه صحابه و شاگردان مکتب پیامبر خدا ص مرتد شدند. در اینصورت می پرسیم: حضرت امام علی از حکومت بر کافران چه می‌خواست؟! آیا تنها هدفش حکومت کردن، و به عرش شاهی نشستن بود و بس؟! آیا ایشان می‌خواست در هر صورت خودش را بر مردم تحمیل کند، و چون یک دیکتاتور تمام عیار بر مردمی کافر که او را نمی‌خواهند به زور شمشیر حکومت کند؟!

شما که ادعا می‌کنید شاگردان مکتب رسول خدا ص و یاران و صحابه و اطرافیان او کافر شدند، یعنی؛ پیامبر خدا با آن شخصیت والا و آن معجزات نتوانست کوچکترین تأثیری در اطرافیانش بگذارد، و یاران و صحابه او در زندگیش به او نفاق می‌ورزیدند، و تا چشم از جهان بست همگی کافر شدند، حالا اگر حضرت امام علی بر این مردم حکومت کند چه دسته گلی می‌تواند به آب دهد؟!

اگر پیامبر خدا ص که برگزیده حق بود، و آخرین رسول و فرستاده و پیک خدا بود، و او به مراتب از امام علی برتر و والاتر و بهتر بود، نتوانست کاری به پیش برد، و شکست خورد، پس از دست امام علی چه کاری برمی‌آید؟! ایشان چه کار می‌توانند انجام دهند؟!

و عجیبتر از همه اینکه؛ برخی در کمال پر روئی می‌گویند: امام علی ناخواسته با آنها بیعت کرد!

ومن نمی‌دانم آیا در دنیا خیانتی بدتر از این است که؛ رهبری مسلمانان پس از وفات پیامبر و سردارشان به منافقان سپرده شود. کجا رفتند آن صحابه‌ای که در کمال ناتوانی و ضعف جوانمردانه با مشرکان قریش جنگیدند، و از پیامبر و دینش دفاع کردند؟!

آیا امام ناخواسته خلفا را نصیحت می‌کرد؟! آیا ناخواسته در رکاب آنها به جهاد می‌رفت؟! آیا ناخواسته امارت را زیر رهبری آنها می‌پذیرفت؟! آیا ناخواسته خلافت را پس از آنها به عهده گرفت؟!

  1. احتمال سوم اینکه مسلمانان بنا به قاعده شورا که قرآن به آنها آموخته بود با ابوبکر بیعت کردند. در این صورت می‌پرسیم: حالا شما چه می‌خواهید؟!

اگر مردم خودشان برای خود خلیفه و رهبری انتخاب کرده‌اند، و امام علی نیز با او بیعت کرده است، شما ازکجا تشریف آورده‌اید، و می‌خواهید پس از این همه سال اختلاف دروغین و ساختگی درست کرده، مسلمانان را به جان هم بیندازید؟!

آیا پیامبر اکرم ص آمد تا حکومت پادشاهی برقرار کند. و فرزندان و نوادگانش را به حکومت و تاج و پادشاهی برساند؟!

همه تمدنهای بشری آمد تا مردم را به بردگی بگیرد و آزادیها را قلع و قمع کند؛ آشوریها، اغریقیها، فینیقیها، فرعونها، کسراها و قیصرها مردم را به نام دین به بردگی گرفتند، و ادعا کردند دین به آنها و خانواده‌شان حق داده بر مردم حکومت کنند، و هرگاه پادشاهی می‌مرد، حکومت را به یکی از خویشانش می‌سپرد. حکومتها بر ملت مظلوم و ستمدیده تحمیل می‌شد، و توده مردم هیچ اراده و اختیاری نداشتند...

اسلام آمد تا بر همه این دستورها و قوانین بشری خط قرمز بکشد، و قانونی به ارمغان آورد که انسانیت فرد، و کرامت و شرافت انسان را احترام نهاده، او را از بندگی و بردگی غیر خدا رهائی بخشیده، بنده خداوند قرار می‌دهد...

اسلام آمد تا فرد و جامعه را رشد دهد، و جامعه بشری را به بلندترین قله‌های آزادی برساند... تا آنجا که به افراد اختیار کامل داد تا خودشان کسی را که می‌خواهند برای حکومت و رهبری و سروریشان انتخاب کنند.. اسلام نیامد نظام پادشاهی جدیدی را بر مردم تحمیل کند، و حکومت را مختص خانواده پیامبر خدا ص قرار دهد..

آیا عاقلانه است تصور کنیم نظام قانونگذاری و انتخابات اروپایی از نظام الهی بالاتر و بهتر باشد؟!

هیچ مسلمانی که از رشد عقلی بهره‌مند باشد، و از زنجیر تقلید کورکورانه رسته باشد و برای دینی که از جانب پروردگار آمده احترامی قائل باشد هرگز چنین عار و ننگی را به اسلام نسبت نمی دهد.

هرگز تاریخ بشریت نظامی به عدالت اسلام به چشم ندیده است.. هرگز بشریت نظامی والاتر از قانونگذاری اسلامی تجربه نکرده است؛ در میان مسلمانان قانون بر اساس مشارکت مردمی و شوراست، و رهبر را خودشان انتخاب می‌کنند و با او بیعت می‌کنند، و خود همین مردم هستند که او را زیر نظر می‌گیرند. تا به امروز بشر نتوانسته نظامی والاتر و برتر از اسلام تصور کند. آزادی برای همه، و همه در برابر قانون برابر...

و این همان چیزی است که امام علی u بر آن مهر تأیید زدند، ایشان در نهج البلاغة می‌گویند:" شورا از آن مهاجران و انصاریان است، اگر آنها کسی را انتخاب کرده، امام و رهبر و پیشوای خود قرار دادند، رضایت الهی در آن است"([1]).

رهبر و حاکم در حقیقت کارمندی است که مدیریت شؤون مسلمانان، و برپائی قانون الهی در دولت را بر عهده دارد.

رهبر چون دیگران انسانی است که بر اساس کتاب خداوند حکومت می‌کند، و اگر مشکلی داشت او نیز برای رسیدن به حقش به قانون الهی و دادگستری مراجعه می‌کند، و چون یک شهروند معمولی در برابر قانون سر تسلیم فرود می‌آورد، و بر شهروندان دیگر هیچ برتری ندارد؛ دقیقا مثل همان قصه حضرت امام علیu و یهودی که بر سر زبانهاست. و دیدیم وقتی قاضی امام را به پاس احترام با کنیه‌اش صدا زد، در حالیکه یهودی را با نامش، امام برآشفت و بر قاضی عصبانی شد([2]). و آنرا از بی‌عدالتی دانست.

امام علی u در نهج البلاغه می‌فرمایند:" شورا از آن مهاجران و انصاریان است، پس اگر آنها بر شخصی اتفاق کردند، و او را امام و رهبر خود نامیدند، رضایت الهی در آن است، اگر کسی بر علیه آنها انقلاب کرد، یا بدعتی آورد، او را در جای خودش می‌نشانند، اگر سرباز زد، چون راه غیر مسلمانان را اختیار کرده با او می‌جنگند"([3]).

روزی که مردم از او خواستند خلافت را قبول کند فرمودند:" مرا به حال خود بگذارید، و شخص دیگری را انتخاب کنید"([4]).

و فرمودند: سوگند بخدا که من هیچ علاقه‌ای به خلافت نداشتم، و هیچ نیازی به ولایت نداشتم، ولی شما مرا بسوی آن خواندید و آنرا بر من تحمیل کردید"([5]).

اگر خلافت مقام و منصبی الهی می‌بود که از جانب پروردگار برای آنها تعیین شده بود، امام به هیچ وجه حق نداشت چنین حرفی بزند، و یا خلافت را نپذیرد، و امام حسن u هرگز اجازه نداشت از خلافت الهی تنازل کرده، آنرا به معاویه واگذار کند.

روایات بسیاری برای محکم کوبیدن میخ امامت بر زمین ساخته و پرداخته شده است. و چون خود می‌دانستند در کفششان ریگی است و این دروغ به سادگی بازار نمی‌یابد، از هیچ حیله و نیرنگ و دروغی پرهیز نکردند، تا جائی که ادعا کردند خداوند همه پیامبرانش را دستور داده تا امامت را ثابت نگه دارند. و انگار تنها هدف از آفرینش جهان و جهانیان، و فرستادن پیامبران این بوده که امامت امامان شیعه را ثابت کنند، و هدف از برانگیخته شدن پیامبران دعوت مردم به توحید و یکتاپرستی نبوده است!!..

در حالیکه پروردگار علام می‌فرمایند:" وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ..." ﴿النحل/٣٦﴾

{و همانا در هر امتی پیامبری فرستادیم که [اعلام کند که] خدا را بپرستید و از [پرستش] طاغوت بپرهیزید... }.

اگر واقعا امامت رکنی است از ارکان دین مبین اسلام که هر کس از قبول آن سرپیچی کند کافر است، چرا یک آیه روشن و واضحی در قرآن کریم نیامده تا این رکن بزرگی که مسلمان را از کافر جدا می‌کند به اثبات برساند؟!

اگر واقعا ایمان به امامان دوازده گانه شیعه واجب است، پس چرا نام و نشانی از آنها در قرآن نیامده است؟! یا اینکه ـ چون برخی شما نیز ـ ادعا می‌کنید قرآن دست کاری شده، و ابوبکر و عمر نامهای امامان را از قرآن حذف کرده‌اند؟! به عبارت دیگر خداوندی که وعده حفظ قرآن را داده بود نتوانست ـ العیاذ بالله ـ قرآنش را از تحریف شدن حفاظت کند؟!

خداوند متعال در باره قرآن می‌فرمایند:"... مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ ... "﴿الأنعام/٣٨﴾

{...ما چیزی را در کتاب فروگذار نکرده ایم،...}.

پس چگونه امکان دارد از این امر بسیار مهم و اساسی و حیاتی دین و عقیده چشم پوشی کند؟! و چنین امری که مدار ایمان و کفر بر آن است از قلم بیفتد!

حضرت امام علی درباره بیعت ابوبکر فرمودند:" نزد ابوبکر رفته با او بیعت کردم، و در آن حادثه ـ جنگ با مرتدان ـ قیام کردم تا باطل سرنگون گشت، و پوزه کافران به زمین مالیده شد و کلام الهی بر همه چیز چیره گشت. ابوبکر همه آن کارها را با آسانی و دقت و حکمت و درایت رهبری نمود، و من به عنوان یک نصیحت کننده در کنار او بودم و با تمام توان در هر آنچه طاعت پروردگارش بود از او اطاعت کردم"([6]).

این است دستور و قانون اسلام... مسلمانان آزادند هر کس را مناسب می‌دانند انتخاب کرده با او بیعت کنند...



([1]) نگا: نهج البلاغة 3/7.

([2]) نگا: مناقب آل أبی طالب از ابن شهرآشوب 1/ 373، و بحار الأنوار از مجلسی 54/56-57.

([3]) نگا: نهج البلاغة3/7.

([4]) نگا: نهج البلاغة1/181، ومناقب آل أبی طالب از ابن شهر آشوب1/377.

([5]) نهج البلاغة 2/184.

([6]) نگا: الغارات از ابراهیم الثقفی 1/306-307.

نمایش تعداد بازديد
6210

Bookmark and Share              Balatarin
 
جمعه 21 ژوئن 2013 - 31 خرداد 1392 - 02:06:12 به وقت تهران
نوکر 
بدون شک تنها راه رسیدن به خدا راه اهل بیت (ع) است.
ایت ادعای ما نیست بلکه خود خلفا نیز این را پذیرفته اند. این ابوبکر است که میگوید:
شنیدم رسول خدا را که فرمود:" لا یجوز الصراط احد الا من کتب له علی جواز" هیچ کس بر صراط نمی گذرد جز کسی که علی برای او گذرنامه صادر کرده باشد. واین عبارت را ابن حجر هیثمی صاحب کتاب الصواعق المحرقه که یکی از دشمنان سرسخت شیعیان است و کتابش را در رد شیعیان نوشته نقل کرده است.(الصواعق المحرقه ص 97 )
هیچ فکر کرده اید این چه گذرنامه ای است که باید با مهر وامضای علی باشد تا انسان بتواند از صراط بگذرد؟ آیا این چیزی جز ولایت است؟ پس چرا پیروان ابوبکر این روایت را که خودش نقل کرده نمی شنوند و ولایت را با جان ودل نمی پذیرند؟
وهمین خوارزمی حنفی در تاریخش (جلد 1 ص 97)اینطر روایت میکند که : " عثمان گفت: شنیدم عمر راکه میگفت: ابوبکرابن ابی قحافه گفت: شنیدم رسول خدا( ص)را که فرمود:همانا خدای متعال از نور سیمای علی ابن ابی طالب(ع)فرشتگانی را خلق کرده است که او را تسبیح وتقدیس کرده و ثواب آن برای دوستدارانش و دوستداران فرزندانش مینویسد."
ابن عساکر در تاریخ خود جلد 4 ص 318 و ابن حجر در ص96 صواعقش و هیثمی در ص131 جلد 9 مجمع الزوایدش و طبرانی از ابورافع نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرمود:" یاعلی! اولین چهار نفری که وارد بهشت میشوند من و تو وحسن وحسین هستیم و سپس ذریه ما و پس از آن همسران ما هستند و شیعیانمام در طرف راست وچپمان هستند."
این چند مورد روایاتی از کتابهای اهل سنت بود برای کسانی که دنبال حق و حقیقت هستند وکورکورانه و متعصبانه فکر نمیکنند.
تا یار که را خواهد و میلش به چه باشد......
شنبه 8 ژوئن 2013 - 18 خرداد 1392 - 03:06:29 به وقت تهران
علویم 
اقای صادق السیهانی
در مطلب شما مغالطه صورت گرفته خداهمه چیز را درقران بیان نکرده کجای قران نوشته شده نماز صبح دو رکعت است ثانیا شما گفتید که مسلمانان مشورت کنند ویه خلیفه انتخاب کنن مگر خدا در قران نگفته که انی جاعلک للناس اماماثالثا روز غدیر را چگونه میخواهی فراموش کنی در حالی که کتابهای شماپر از این واقعه میباشد وتصریح شده که منظور از مولا یهنی سرپرست
از خدا بترسید وقفوهم انهم مسولون
سنی نیوز: کاربر گرامی، همه چیز که متعلق به سعادت انسان است در قرآن و سنت آمده، ولی در قرآن همه چیز با تفصیل آن نیامده لذا سنت آنرا بیان می کند. مثل نمازی که شما گفتید، الله جل جلاله در قرآن فرموده " اقیموا الصلاة "، و رسول الله کیفیت برپایی نماز را بیان کرده است.
ثانیا مگر الله در قرآن نگفته که "و امرهم شوری بینهم".
ثالثا ما مشکلی با روز غدیر نداریم ولی این را قبول نمی کنیم که رسول الله صلی الله علیه و سلم علی رضی الله عنه را بعنوان خلیفه بعد از خود معرفی کرده است.
یکشنبه 17 اوريل 2011 - 28 فروردین 1390 - 09:04:05 به وقت تهران
وحدت اسلامی 
واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا
شیعه و سنی = اسلام
شیعه و سنی در مقابل استکبار جهانی و کافران در یک گروه هستند و دو بازویی هستند که اگر از هم دور شوند اسلام ضربات شدیدی می خورد.و دشمنان اسلام دنبال اختلاف شدید بین سنی و شیعه هستند وتنها عاملی است که باعث از بین رفتن اسلام می شود.و جیزی که عاید دشمنان می شودضربه زدن به اسلام ناب محمدی و از بین بردن قرآن عزیز است که همان وجه مشترک بین سنی و شیعه است .سنی و شیعه را میتوان این طور تعبیر کرد که مثل دو برادری هستند که از یک مادر متولد شده اند و دارای یک سری دیدگاهای متفاوت جزئی است که نه شیعه به سنی تحمیلی دارد و نه سنی به شیعه و باید از بیان اختالف بین سنی وشیعه خوداری نمود.و این دو قشر در کنار هم می توانند اسل اسلام را درجهان کفر گسترش دهند.و یکی دیگر از ترفندهای دشمن این است که دنبال توهین به علمای دو طرف (سنی و شیعه )است که بازهم باید شیه و سنی در کنار هم باشند و نه شیعه به علمای سنی توهینی داشته باشد و نه سنی به علمای شیعه.
دوشنبه 4 اوريل 2011 - 15 فروردین 1390 - 06:04:26 به وقت تهران
ملا 
ملایوسف هستم هرکس میخواهد هدایت شود به آدرس زیر بیاید استان هرمزگان .بندر خمیر. مرکز جماعت تبلیغ. حتی شیعه ها هم بیایند تشکیلشان می کنم.
دوشنبه 4 اوريل 2011 - 15 فروردین 1390 - 03:04:43 به وقت تهران
دادشاه 
اینها در کتابهای خود حتی جبرئیل را خائن می دانند و می گویند که قرار بوده امام علی پیغمبر بشه جبرییل خیانت کرده محمد ص را پیغمبر کرده دروغ و افترا حتی به فرشته امین. پس هرکس ازمذهب صفوی پیروی کند گناهکار است و روز قیامت باید جوابگوی این دروغ ها باشد
دوشنبه 4 اوريل 2011 - 15 فروردین 1390 - 01:04:14 به وقت تهران
حاذق 
لطفا نه از علی ونه از عمر وابوبکر فرشته نسازید آنها هم بندگان خدا بودند واشتباهاتی هم داشته اند . پیامبر هم هیچکس را به جانشینی خودش انتخاب نکرد چرا که خود او هم هرگز دم از حکومت اسلامی نزد بلکه شرایط باعث گردید که پیامبر به امر حکومت کشیده شود یعنی اجبارا چرا که برترین و بهترین انسانها بود لذا به امر کشورداری پرداخت و بهمین دلیل برای حکومت ویا خلافت بعد از خودش کسیرا تعیین نکرد هدفش حکومت نبود که اشاعه اسلام بود....
یکشنبه 27 مارس 2011 - 7 فروردین 1390 - 07:03:44 به وقت تهران
ع ب  
محمودي ايران كه حكومتش رافضي است اينها از همان اوايل اسلام مثل سكه دو رو داشتنه حكومت رافضي دوست هيج كشور و مسلماني نيست رافضي ها براي اينكه با عراق دوست بشوند دختران را براي صيغه به عراق ميفرستد براي حفظ جان خود كه در ايران به بسر ميبرند و به عيش و نوش و هر لحظه يكي را صيغه و از خمس مردم شكم بزرك كرده اند با سوريه دوست شده و با حزب الله دوست شده. در نزد الله خون همه مردم يكسان است همه درنزد اسلام و قانون يكي هستندجرااز خود نبرسيدهاي جرا ايران براي فلسطين و بحرين اشك تمساح ميريزد و براي سوريه حتي يك اخبار كه بيش از سيصد نفر به دست نيروهاي سوري و ايراني شهيد شده اند بخش نكردحتي يك دانشجو هم سوال كرده بود جرا ايران كه يك كشور شيعه رافضي است براي كشور فلسطين كه مسلمان و تابع سنت و سلف بيامبر است طرفداري ميكند استاد جواب ميدهد ما براي حفظ جان حزب شيطان كه در لبان است اين حرفها را ميزنيم تا اسراييل فكر كند اينها طرفدار ايران هستند و به خاطر دوستي با ايران زير تانكهاي اسراييلي قرار كيرند الان در همه جاي دنيا شناخته شده است
شنبه 26 مارس 2011 - 6 فروردین 1390 - 11:03:17 به وقت تهران
زحمت كشيدي محمدي چشب اول به شما حالي ميدهيم بعد به بقيه !!! تازه فعلا كه امامت شما موروثي !!! شما دست از سر مابرداريد به ما ازادي بدهيد روي چشم ما ما هم دست از سر شما بر ميداريم!!!
شنبه 26 مارس 2011 - 6 فروردین 1390 - 10:03:04 به وقت تهران
محمدي 
اي نادانها شما پيامبر را تا جايي قبول داريدکه دينش جانشين تعيين نکند تا جايي که جانشين آن را امکان مي دهيد که مثل حاکمان زورگو حکومت مووثي درست کند اگر قرار بود شما نادان نمي شديد جواب اين سوال آسان است که اگر قرار بود علي عليه السلام حکومت را به معنايي سياسي هم بدست بگيرد ما امروز يک مليون امام داشتيم خنده دار است نادان بشر کارش به اينجاها نمي کشيد مدينه فاضله اتفاق افتاده بود شعور بشر تربيت شده و خود لياقت جانشيني حق را به دوش مي کشيد هدف از آمدن امام وپيامبر تربيت تک تک بشر است اگر تا ابد آباد پيا مبري بيايد ويا امامي دردي ازبشر درمان نمي شود بشردر صورت بکمال رسيدن خود مسئول امور خود مي شود شما قضيه را بر عکس کنيد بگوئيد خوب جلو امامت به معنايي سياسي آن توسط آقايان عمر و ابوبکر وعثمان گرفته شد خيلي خوب اوضاع امروزي بشر را ببيند به کجا رسيده از دوران جاهليت هم بدتر شده مگر شورا نکردين و حاکم انتخاب نکرديد چرا وضع کنوني دنيا با اين دموکراسيهاي ساختگي و بقول شما شوراي اداره کردن بشر هنوز خون هزاران انسان وجنازه آنها در دست ما ها مانده؟ شما فکر نمي کنيد کاري که عمر وديگران کردنند يک نوعي دموکراسي آمريکايي که هرجا بوي نفت مي آيد خون انسانها ارزشي ندارد هر جا منافع امريکاست سني شيعه وحتي هيچ بشري حق حيات ندارد 2.شما که جمعيتتان بيشتر از اهل تشيع است با همين روال اولا چرا حکومت نمي کنيد چرا از آل سعود آل خليفه و آلهاي ديگري که ده ها سال است که پول نفت سني ها ناموس سني ها جان ومال آنهارا وخاک آنها را دودستي تقديم آمريکا کرداند چيزي نم کوييد به ايران مي رسيد بلبل زبان مي شويد بابا مارا به حال خودمان رها کنيد جمعيتتان که بيشتره ثروتتان هم که بيشتره زورتان هم که بيشتره چرا فسطين سني مذهب را نجات نمي دهيد آقايان طرفدار حکومت شورايي مي دانم شما آنقدر خشگه مذهب ومتعصب هستد که حاضريد زير چکمهاي سربازان آمريکا له شويد ولي يک کمي و اندکي به معناي واقعي رسالت فکر نکنيد
جمعه 25 مارس 2011 - 5 فروردین 1390 - 07:03:57 به وقت تهران
الله اکبر 
جناب شیخ موسی ناصبی گری از عبارت عبارت نوشتار تهی از منطق شما می بارد.
من گمان می کردم که بغض علی (ع) دیگر در میان جهان اسلام برچیده شده است. لیکن نوشتار شما گواهی است بر تدام بغض و کینه های بدری و اخدی و حنینی و خیبری.
چه خوش گفت رسول الله (ص) یا علی لا یحبک الا مومن و لا یبغضک الا منافق.

شما به هر نخراشیده ای که چند صباح توفیق دیدار رسول الله(ص) را پیدا می نماید عنوان صحابی می دهید که ترجمان اصطلاحی ان نزد شما معصوم سوال ناپذیر و قدیس است. علی (ع) که قدیم ترین صحابه است لااقل به حرمت صحابی گری احترامش نهید ای شیعه ابو سفیان.
جمعه 25 مارس 2011 - 5 فروردین 1390 - 05:03:45 به وقت تهران
ش 
شیخ موسی میگوید اگر امام علی خلیفه میشد اسلام کمتر در دنیا نفوذ پیدا میکرد، اگر اسلام به جای شمشیر عمر با تدبیر امام علی گسترش می یافت نفوذ اسلام هزاران برابر حالا بود،چون اسلام دین رفعت ومهربانی است وجنگهای پیامبر اسلام(ص)بر خلاف جنگهای عمر که برای گسترش اسلام بود ؛برای دفع شر کفار ومشرکان بود.در مورد جنگاور بودن امام علی؛اینکه در منابع خود شما ضربه شمشیر امام علی در جنگ خندق بر عمر بن عبدو برتر از عبادت تمام جن وانس تا قیامت است شکی نیست،حتما برو بخون چون واقعأ وجود داره وجای انکار نیست.واینکه چرا یاران امام علی در جنگ صفین پشت او را خالی کردند ،بر میگردد به مکر عمر وعاص که قرانها را سر نیزه کرد ویاران ظاهر بین امام علی نیز گول خوردند وامام علی بر سرشان فریاد می زد که قران ناطق منم واین کاغذ ها بر نیزه ها جز مرکب وکاغذ چیزی نیست ودر اصل برای گول زدن شماست و واقعه غدیر خم را که دیگر در ان جای هیچ انکاری نیست ،در منابع اهل سنت نوشته شده است که انجا فقط یک تعریف ساده از امام علی نشد بلکه دستش به عنوان مولی بالا رفت وسپس خدا به خاطر این کار دین را در حق مردم تمام کرد وایه 3 سوره مائده نیز در انتها نازل شد...کتاب شریف الغدیر که یازده جلد است واز تمامی منابع خود شما برداشته شده است جواب بزرگی برای شماست ...البته که می دانم ان را در کشورهای عربی ممنوع کرده اند....{(حالا مرد باشید وپخش کنید})
جمعه 25 مارس 2011 - 5 فروردین 1390 - 05:03:51 به وقت تهران
maj 
If you are really confident about what you are axplaining,why do your top clergies avoid sitting with shia to solve the problems.
پنج شنبه 24 مارس 2011 - 4 فروردین 1390 - 10:03:13 به وقت تهران
ابو 
میترسی نشر کنی خیلی دلایل ابکی است اگه جرات کنی نشر کنی جوتبتو جوری میدم که تسلیم بشی
پنج شنبه 24 مارس 2011 - 4 فروردین 1390 - 08:03:16 به وقت تهران
شیخ موسی 
تصورمی کنم اگرعلی خیلفه اول می شداسلام به آن زودی از شبه جزیره عربستان خارج نمی گردیدوای بسا که شکستهای سختی می خورد.زیرا او نه سیاستمدار زیرکی بود نه مدیر موفقی نه فرمانده خوبی.البته مرد با تقوا وجنگاورشجاع ومتهوری بود اما به هیچ وجه یک استراتژسیت نظامی نبود.بیشتریک سرباز خوب بود تا یک ژنرال خوب.به همین دلیل نیزپیامبر اسلام همیشه درمواقعیکه پای مبارزات تن به تن در میان بود اور ابه میدان می فرستاد.اما ژنرالهایی که به سرایای مهم اعزام می شدندوبرخی از آنهابعداًنیز لیاقت وشایستگی خود را به بهترین وجه نشان دادندعبارت بودند از خالدابن ولید ،سعد ابی وقاص وعمروابن عاص و...پیامبر علی را به سه سریه کم اهمیت فرستاد که شورش سربازانش حداقل در یکی از آنها (سریه یمن)محرز است.کاربه جائی رسید که پیامبرمجبورشددرغدیر خم به کمکش بشتابدوسفارش اورا به افرادش بنماید. درجنگ صفین نیز به علت ضعف فرماندهی، سربازن اوشورش کردندو علیرغم برتری تجهیزات ونفرات ،شکستی را متحمل شد که مشابه آن امروزهر ژنرالی رابه دادگاه نظامی می کشاند.اگر این جگ را با جنگهای اسکندر وناپلئون وچنگیزوسزار یا نبردهای قادسیه ونهاوندواسترلیتس والعلمین مقایسه کنیم تفاوت یک نابغه نظامی با یک فرمانده بی کفایت بخوبی درک می شود.درامور سیاسی نیزلجاجتهای خاص خود راداشت که اورا به شکست کشید وبه کشتن داد. اولاً افرادگمنامی را که هیچ وزنه ای نبودند به طلحه وزبیروسایرمعاریف اسلام ترجیح داد وبه جای قصاص قاتلین عثمان که یک تقاضای کاملاً منطقی ومشروع بود برخی از آنان مثل مالک اشترنخعی ومحمدابن ابی بکر رابه امارت وحکومت رساندو به جنگ با زن پیامبر شتافت ودراین راه خون بسیاری از اصحاب را ریخت وبا بی تدبیری امپراطوری جوان اسلامی رابه سوی جنگ داخلی و اضمحلال بردبه نحویکه رومیها به طمع تصرف شام افتادندواگر درایت معاویه،عمرو ابن عاص وحسن ابن علی نبود جغرافیای جهان اسلام ،امروز نقشه متفاوتی داشت.
 
نام:  
متن: 
 
      
 
 
 
لغو عضویت
عضویت
 
  عجب جیره خوران حرامی اعراب دم از چه میزنند اسلامی که حالا بعد از اینهمه تمدن برسم کهن زنان و کودکان را به بردگی میبرند و مردان را سر میبرند کجای دین از نبی خدا اینهمه خشوند رقم زده؟؟؟ ای وهابی تند رو بجای ریا بهتر نیست کمی عاقل باشی تا کی سر سپردگی به دیگران میکنی ذاتت اگر از این سرزمین مادریست کمی بر خاکت و ناموست غیرت داشته باش هر چند میدانم اینقدر خداوند در وجودت زوال عقل را گذاشته که از گذاشتن این پست پرهیز میکنی اما برادر شیعه برادر سنی چقد زیباست بگوییم برادر مسلمان بیایم باهم متحدباشیم


  ماکرون با هدف ارائه راهکارهای نادرست و ویران کننده سعودیها از سوی ما ماموریت دارد انچه نمایش حریری و موگرینی و ... دیگران نتیجه نداد به نتیجه برساند و جنگ زرگری علیه ما هم با همین هدف و جلب اعتماد سعودیها راه انداخته ایا در نبوغ سران ما در ویرانی حهان شک دارید!!!!!!!


  عربستان نه یک دشمن بلکه یک مانع برای کشورگشایی ما در منطقه است