دو انفجار حسینیه شيعيان زاهدان را لرزاند
Added Date: 7/16/2010 12:30:24 AM
Bookmark and Share              Balatarin

سنی نیوز: به گزارش خبرگزاریها دو انفجار قوی و مرگبار امروز پنجشنبه 15-7-2010، حسینیه شیعیان شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران را لرزاند.

علی عبدالهی معاون وزیر کشور  رژیم ایران در گفت و گو با خبرگزاری فارس با تأییدعکس انفجاری سابق در شهر زاهدان  وقوع این حمله آن را انتحاری خواند و گفت که در پی این حادثه شماری از مردم حاضر در محل، کشته و زخمی شده اند.

بر اساس آخرین گزارشها و شاهدان عینی این دو انفجار تاکنون 27 کشته و 170 زخمی برجای گذاشته اند که شماری زیادی از اعضای سپاه پاسداران در میان قربانیان هستند.

همچنین خبرگزاری رسمی حکومت ایران (ایرنا) به نقل از مقام های بیمارستانی این تعداد کشته و زخمی را تایید کرد.

علی عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد که ، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران نیز در انفجار نخست کشته شدند.

معاون وزیر کشور ایران با تأکید بر ادامه تحقیقات گفت که هنوز تلفات قطعی این عملیات مشخص نشده است.

گروه جندالله با انتشار بیانیه ای مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

خبرگزایها به نقل از شهریاری نماینده استان در مجلس ایران نوشتند: "در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چرا که انفجار اول در جلوی درب ورودی حسینیه رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند و در آن شلوغی فرد دومی می‌آید و با عملیات انتحاری انفجار دوم رخ می‌دهد."

جندالله نیز در این باره می گوید "دو عضو "نوجوان" این گروه بنام های محمد ریگی و مجاهد عبدالباسط ریگی این عملیات استشهادی را در جمع ماموران سپاه که در حسینیه زاهدان مشغول برگزاری همایش روز پاسدار بودند انجام دادند."

جندالله در اين بيانيه که نسخه ای از آن به سنی نیوز نیز ارسال شد تصریح کرد که "این دو نوجوان در همایش موسوم به روز پاسدار خود را به نیروهای امنیتی و نظامی  رسانده و دهها تن از آنها را به هلاکت رساندند" .

این بیانیه می افزاید: "اين عمليات پاسخي است به جنايات بي وقفه رژيم در بلوچستان که فکر مي کرد با دستگيري و شهادت رهبر شهيد امير عبدالمالک مبارزه به پايان رسيده است اما دو جوان شهيد با فدا کردن خود روياي دژخيمان و طاغوتيان را به خاک ماليدند و با شهيد کردن خود ثابت کردند که اين مبارزه و جهاد را نهايتي جز شکست و رسوائي متجاوزان و جنايتکاران نيست و نخواهد بود."

در پایان این اطلاعیه جندالله آمده است که : "فرزندان بلوچ با پروردگار خود عهد بسته اند که تا آخرين قطره خون به جهاد و مبارزه ادامه دهند و عرصه را براي متجاوزان و جنايتکارن تنگ کنند تا سرزمين بلوچستان را ترک کنند و مردم مسلمان بلوچ خود بتوانند بر سرنوشت خود حاکم شوند."

18 اکتبر 2009 نیز حمله ای شبیه به این به محل همایش سران بعضي طوایف سیستان و بلوچستان و جمعی از فرماندهان سپاه روی داد که در پی آن تعدادی از حاضران و تعدادی از فرماندهان سپاه از جمله نور علی شوشتری جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران کشته شدند. مسئولیت این حمله را نيز گروه جند الله بر عهده گرفته بود.

ایران جندالله را گروهی تروریستی می داند اما این گروه می گوید که از حقوق مردم بلوچ دفاع می کند.

ایران عبدالمالک ریگی، رهبر سابق گروه جندالله را بامداد یکشنبه ۳۰ خرداد برابر با 20 ژوئن با حکم دادگاه انقلاب اعدام کرد.

Reader Count
4221

Bookmark and Share              Balatarin
 
Saturday 2 October 2010 08:10:59 GMT
به حاجی کابلی 
خودت فهمیدی چی گفتی؟!
Saturday 25 September 2010 11:09:55 GMT
حاجی کابلی 
اللهم لك الحمد كله و لك الشكر كله..

سلام وعلیکم ورحمت الله وبرکاته!
براستی در دین ومذهب که عمل زناکاری صیغه؟! توهین وتعقیر؟! دروغگویی و فریبکاری؟!! منافقیت و کذابیت بنام تقیه بازی؟!! جزعبادات واطاعات دینی باشد؟!!!ایااز اینها چی گله وگزاری باید کرد.... وقتی ریختن خون خود را دیدند؟! انوقت نام شان هم عمروهم ابوبکر میشه؟!!!هم برادروهم همدین میشه؟!!هم قاضی عدل وانصاف میشه؟!!!! هم دلسوزو هم غمخور بیچاره ومسکین میشه؟!!یارب تواین منافقین ایام وزمانه را خود شرمنده وروی سیاه دین ودنیا بگردانی امین..
وسلام
Sunday 19 September 2010 10:09:45 GMT
به کسانیکه از قتل دیگران شادند 
از کوزه همان طراود که در اوست(از سنی بغیر از تعصب،وحشیگری،خونریزی،اتهام،فتواهای عجیب وغریب،خودکشی بنام انتحار،خشونت،ریش طویل و....چیزدیگری نباید انتظار داشت)
Friday 10 September 2010 11:09:23 GMT
محمود از هرات 
این نوع اعمال قبل از این توسط اخوندهای ایران درشهر ما درجوار زیارت خواجه عبدالله انصاری که به کشته شدن مولوی موسی وجمعی ازنمازگزاران شد انجام داده وافتخار هم بهکارش میکرد
Thursday 9 September 2010 08:09:58 GMT
کامران 
اهای مکران بی دین برای خودت چرت نگو.تف بر تو که دشمن آل پیغمبری
Tuesday 7 September 2010 03:09:40 GMT
مكران  
عمر جان من نوكرت هستم, مثل اينكه فراموش كردي يكي از برادرانت جندين روز جلوتركه ان را برادر بزركوارت خامنه اي ازايران به سعودي فرستاده بودداخل مسجد نبوي بالاي سر رسول ص به اصحاب و يارانش بدكفت ,برادراني باكدامن مسلمان و با غيرتي داري,يك سني افغاني جنين عقيده داشته باشه وووواقعاتاسف داره,
Tuesday 7 September 2010 03:09:21 GMT
مكران 
عمر جان ماهيج برادري كه دشمن خداوقران رسول ص واصحاب باشد نداريم,عمرجان برادرنت به مادرت عائشه ع كه زن رسولله ص باشه نظربد دارند وافغانهابه غيوري معروف اند,به خلفهاي راشدين وبعضي ازاصحاب فوش ميدندبه مسلمانيت انها قائل نيستند, شما قبول داري كه شيعيان برادرات هستند؟ منتظر جواب
Tuesday 7 September 2010 02:09:16 GMT
مكران 
عمرافغاني عزيز شيعه مثل مرض سرطانه هيج موقع به راحتي مداوانخواهدشد يامثل بمب اكرانفجارشودجه خواهدشد مثل مارهيج موقع ازاينها وشيعه غفلت نماني ,كه يك روز مثل سني هاي ايران ومنطقه بشيمان ميشي فرست نده سي سال جلوترماهم عينن مثل شمافكرميكرديم كه مسلمان وبرادريم مكرازكشورهاي خليج خبرنداري اخباربخوان دوروز بيش ميخواستند ملكه بحرين راترر كنندازسعودي كويت امارات بفرس ,سي سال درافغانستان انها مشغول بودند, يك روزي حرفهايم يادت مايند ما تجربه كرديم, بشيماني فائداي ندرد,سني باشيعه نه برادربوده ونه خواهدشد,
Sunday 29 August 2010 07:08:34 GMT
عمر از افغانستان  
مدیر متحر سنی نیوز اگر مسلما ن هستی دست از تفریقه گرائی در بین مسلمان بر رقیب اصلی مسلما ن در یهو و نصا را است پس شما نوکر کدام هستید, برای که ما سنی ها ی افغانستا ن شیعه مشکل نداریم و برادر وار زندگی میکنم کشور بیشتر از سی در جنگ بود ند خبر شما امسا ل هم را کو ش کردن, ار انحار بلوچستا ن حما یت کردید خدا فسم در کدام جی قران تعریف برا ی خود کشی آمده است ودر زما ن خلفا ن خود را انتحار نمود است.
Monday 23 August 2010 12:08:19 GMT
amir 
هرکه اصحاب پیامبر گرامی را فوش میدهد لعنت برخورش وبر خاندانش تا روز قیامت ادامه باد آمین یارب العالمین
Wednesday 4 August 2010 09:08:06 GMT
محمد از ا مارات 
من به عنوان یک سنی این اقدام کثیف جنایتکارانه را محکوم می کنم هر کس این حقیقاتن در عذاب جهنم خواهد بود نباید کسی دا کشت اگر سپاه پاسداران جنایت می کند و مسجد اهل سنت را خراب می کند نباید این کار بر برادران شیعه انجام داد
Saturday 24 July 2010 07:07:54 GMT
ازشه بخش به همه 
ملت بلوچ واهل سنت استان س وب قبل وبعد از "جندالله" مورد تبعیض و اجحاف قرار داشت. البته یک تفاوت وجود دارد؛ قبلا فقط از حاکمیت ضربه می خورد حالا هم از حاکمان محلی ومرکزی هم از عوام شیعه هم از آنهائی که به نام حقوق شان دست به اسلحه بردند توسری می خورد.
روحانیونشان اول جاهل ونادان خطاب می شوند سپس ارآنها خواسته می شود مناظره کنند. درنهایت گفته می شود بیچاره ها از ترس نمی توانند "حقیقت" را بگویند!
راستی چرا طالبان و القاعده از جندالله حمایت نمی کند وحاضر نیست به آن اعتماد کند؟؟!
امیدوارم همت نشر نظرات مخالفتان را داشته باشید.
Friday 23 July 2010 02:07:52 GMT
علي 
نظر شما درباره این عکس چیست
شخصی با پدرش به مسجد میاید و بعد مراسم پدرش را اینگونه ببیند
قبول من هیچی نمی فهم ولی
شما چرا انقدر سنگدل شدید چنین وضعیت را می بینیدو از ریگی دفاع می کنید
وای برشما وای
Monday 19 July 2010 11:07:25 GMT
عبدالله 
شهادت گواراي وجودتان باد. مجاهدان في سبيل الله.
Sunday 18 July 2010 09:07:34 GMT
علیرضا جهانگیری 
ان نه من باشم که روز جنگ بینی پشت من . ان منم گر در میان خاک و خون بینی سری . کآن که جنگ آرد به خون خویش باری می کند . روز میدان و آن که بگریزد به خون لشکری .( پیروزی خون بر شمشیر مبارکباد ) . گروهک پارتیزانی جاوید بلوچ
Sunday 18 July 2010 10:07:13 GMT
Ferooz 
Farooq,faqad hamin ra mekhastam begoyam ke besiar Adame Ahmaq wa be Aql asti.tof bar to wa lanat bar raiese mazhabe kor wa monafeqat Abdul Wahab Jahood zada
سنی نیوز: این نیز یکی دیگر از یاوه گوییهای شیعیان رافضی و ولایت فقیه مدار صفوی است.
Saturday 17 July 2010 08:07:39 GMT
بلوج 
زنده بادشير مرد بلوجستان
Saturday 17 July 2010 05:07:58 GMT
علي 
چرا می گوید حسینیه مگر بمب در مسجد جامع منفجر نشد می ترسید نام جندالله بین اهل سنت بدنام بشه که در مسجد بمب زدند
Saturday 17 July 2010 04:07:45 GMT
عاشق چهاریار 
مساجد اهل سنت را که در آن ذکر و یاد الله میشود ویران کرده و قرآنهایش را یا میسوزانید ویا در زیر آوار لگد مال میکنید اما وقتی خانه فساد و فحشا و دشنام دادن به صحابه رسول خدا را مورد هدف قرار میدهیم ما را متهم به تروریست بودن و یا وهابی بودن میکنید . اگر وهابی بودن اینست که افتخار کرده میگوییم تمام جوانان اهل سنت ایران چه از بلوچ / کرد / خراسانی / ترکمن / خوزستانی و هرمزگانی ووو همه وهابی ایم . منتظر گرفتن انتقام خون سایر شهدای اهل سنت هم باشید .
Saturday 17 July 2010 12:07:36 GMT
فاروق 
تمام حسینیه ها مرکز شر و فساد هستند بخاطر همین هم هست باید این بنگاه های صیغه گری منفجر گردند.
Saturday 17 July 2010 12:07:51 GMT
فاروق 
این مثل را جهت اطلاع اقایان اهل تشیع صفوی مینویسم:
چیزی که عوض دارد گله ندارد
Saturday 17 July 2010 07:07:54 GMT
د-----------د ايران بلوچ 
خونريزي كار زشتيست وادم كشي اين افتخارنيست بلكه رسوايست شما هم به فكرديگران هم باشيدبيگناهان به زندان بسر مي برند
Saturday 17 July 2010 06:07:55 GMT
حسین 
جای بسی تاسف دارد که کسانی که ادعای اهلیت برای سنت رسول خدا صلی آلله علیه واله وسلم را دارند اقدام به ترو انسانهای بی گناهی می کنند که برای شادباش گفتن به رسول رحمت بخاطر سالروز ولادت فرزند گرانقدر ایشان در خانه امن الهی مسجد تجمع کرده انداینچنین مسجد را به قتلگاه تبدیل کرده تبریک می گویند خود نویسندوخودخندندبدانید مه شما ار سلاله ناپاک همانئهایی هستید که بی حرمتی به دختر رسولخدا صلی الله علیه واله را اغازنمودیدفرزندش را سقط کردیدحق شوهرش و خودش راغصب نموده اید
Saturday 17 July 2010 02:07:36 GMT
بلوچ 
زنده باد بلوچستان آزاد
Saturday 17 July 2010 11:07:29 GMT
lk 
khaharam faeze,
baradaram hamze,
man kheili bishtar mikhaham zendigikardantan ra dar shadi va refah bebinam ta margetan ra.
ma hamgi dir ya zud mimirim vali anche az ma mimand dar bala bordan tamadon mohem ast shayad dur nabashad anruz ke ma hame ba sarbolandi zendgi konim vali dar an zaman yade azizan az dast dade va tanafor bagi khahad mand lotfan energi va javani khod ra sarfe abadani va komak be hamvtavanan konid va hargez faramush nakonid ke ensan budan va mandan dar sakhtiha nemayan m
Friday 16 July 2010 02:07:29 GMT
محمد A 
اينجانب نظر سني نيوز را تقاضا دارم
سنی نیوز: وظیفه ما خبررسانی است و قضاوت در اینگونه مسائل حساس با خود خوانندگان سایت و مردمی که در همان محیط و شرایط زندگی میکنند و علمای راستین و روشنفکران آنهاست.
Friday 16 July 2010 12:07:31 GMT
فائزه 
ahaY AQAYE IK MALOM AST IN CHARANDYAT CHYE KE NEVESHTI DAR BARABARE IN ZOLM V SETAMI KE IN REJIME KASIF DAR HAQE MA SONIHA MIKONE BAYAD JAHAD KARD VA DAR IN VASAT MOMKENE TARO KHOSHK PAYE HAM BESOZAND JANGE DIGE JANG DAR RAHE ALLAH BAZAM MESLE HAMISHE MIGAM ZENDE BAD JOONDOLLAH NABOOD BAD KHAMENEI V MOZDORANESH
Friday 16 July 2010 12:07:26 GMT
فائزه 
ahaY AQAYE IK MALOM AST IN CHARANDYAT CHYE KE NEVESHTI DAR BARABARE IN ZOLM V SETAMI KE IN REJIME KASIF DAR HAQE MA SONIHA MIKONE BAYAD JAHAD KARD VA DAR IN VASAT MOMKENE TARO KHOSHK PAYE HAM BESOZAND JANGE DIGE JANG DAR RAHE ALLAH BAZAM MESLE HAMISHE MIGAM ZENDE BAD JOONDOLLAH NABOOD BAD KHAMENEI V MOZDORANESH
Friday 16 July 2010 08:07:43 GMT
احمد از کویت 
سلام ودرود بر روان پاک مجاهد کبیر بنیان گذار جند الاه امیر عبدالمالک ریگی وبا ارزوی موفقیت برای پیروان راه حق و حقیقت .برای مبارزه با این مشرکین مزور ایا راهی جز جهاد هست درود بر مجاهدین راه رسوالاه(صلی الاه و علیه وسلم)چرا این اخوند های از خدا بیخبر مردم را از اسلام واقعی دور نگه داشته اند .وتعدادی از ملت ایران با تفرقه از اسلام جدا کرده اند.
Friday 16 July 2010 07:07:29 GMT
علیرضا 
lk
فکر نکن جوانان ما از گرسنگی و بیکاری به شهادت روی آوردند بلکه دیگر زندگی با ذلت را نه برای خود می پسندند و نه برای برادران و مردم خویش .
فکر می کنی کار ساده ایست یا جوانان ما فریب خورده اند، خیر ، حاشا و کلا ، بلکه بسیاری از آنان از خانواده های متمول و روشنفکر جامعه هستند و من هر چه بگویم شاید باورش برایت سخت باشد زیرا شنیدن را با دیدن فرسنگها فاصله است.
ما و مردم ما راهمان را پیدا کرده ایم حالا شما هر چه فکر می کنید آزادید.
شهادت افتخار ماست.
علیرضا
Friday 16 July 2010 07:07:29 GMT
البلوشی 
برادر حمزه
صبر داشته باشید
آسیاب به نوبت
وقت کلان شهرها هم می رسد
شما فقط اخبار را دنبال کنید و خواهید دید که فرزندان دیار شهادت چه درسی به این رژیم آخوندی خواهند داد.
Friday 16 July 2010 06:07:27 GMT
lk 
kheili dardavar ast ke yek nojavane madarmorde ra fadaye ahdaf khod kardand nang bar jomhuri eslami nang bar jondollah nefrin bar khanevadey in javan ke natavanestand yek zendgi dar shan yek javan ra baraye o mohaya konannand va zengiesh ra az o geraftand va bar o rahm nakardand bayad hameye molahaye soni va shiee bamirand gabal az anke dobare yek javan irani bemirad
Friday 16 July 2010 05:07:32 GMT
Hamzah 
جندالله هنوز دستبردار از بلوچستان نیست و باوجود تهدید به هدف قرار دادن کلان شهرها به اهدفش در زاهدان بسنده می کند.
کاش این حمله به مقر سپاه مداخله جوی قدس یا ستادخبری وزارت اطلاعات و ساختمان مرکزی آن در خیابان پاسداران وامثال آن انجام می گرفت تا تبلیغات منفی حمله به معابد متوجه این گروه نشود.
Friday 16 July 2010 05:07:43 GMT
Hamzah 
ابنا اعلان کرد:برخی منابع مطلع به خبرنگار ابنا اعلام کردند که تاکنون بیش از 50 نفر به شهادت رسیده‏اند و 201 نفر زخمی شده‏اند.
در پي دو انفجار انتحاري زاهدان، تعدادی بوتيك و مغازه در پاساژ سلمان‏زاده و مناطق دیگر، طعمه حریق شد و یا مورد حمله به وسیله سنگ قرار گرفت.{مغازه ها متعلق به اهل سنت است} همچنین برخی درگیری‏های شخصی در سطح شهر ایجاد شده است.
Friday 16 July 2010 05:07:25 GMT
علی دیانتی 
خبرگزارى فرانسه: دو انفجار در زاهدان رخ داد و چندين كشته و مجروح بر جاى گذاشت.
تلويزيون رژيم تعداد كشتهها و مجروحان انفجار زاهدان را بيش از ۳۰نفر اعلام كرد.
تلويزيون الجزيره: در ميان كشته شدگان زاهدان اعضاى سپاه پاسداران هستند.
خبرگزارى سپاه پاسداران موسوم به فارس بهنقل از معاون وزير كشور رژيم گفت يك بمبگذار انتحارى در يك مسجد شيعى در زاهدان خود را منفجر كرد.
تلويزيون سى.ان.ان: در دو انفجار در زاهدان حداقل ۲۰نفر كشته و ۱۰۰نفر مجروح شدند. برخى منابع آمار قربانيان را بيش از اين مىدانند.
Friday 16 July 2010 05:07:32 GMT
رضا 
تبریک به جامعه اهل سنت ایران
Friday 16 July 2010 05:07:08 GMT
اکبر 
آخه مادر قهبه ها از 20 نفر فقط 3-4 تاشون سپاهی بودن، بقیه مردم چه گناهی داشتن.
ایران علاوه بر یه مشت آخوند کس کش گیر یه مشت سگ سنی و خر وهابی شده.
خدایا ما را از دست همشون نجات بده.
راستی آنچنان اجرو قربی این تروریستای شهید شده شما پیش خدا دارن که نپرس.
وقتی عقل نباشه آدم کس خل میشه و عملیات انتحاری در راه خدا انجام میده!!!!!!!!!!
خدا مگه خودش نمی تونه جلوی اینها رو بگیره که شما باید عملیات تروریستی انجام بدین.
خدا همتونو لعنت کنه
 
Name:
Comment Body: 
 
      
 
 
 
 
Unsubscribe
Subscribe