كرامات شاخدار آیت الله بهجت
The Writer: استاد عبدالله حيدري
Added Date: 7/1/2010 6:44:21 AM
Bookmark and Share              Balatarin

سنی نیوز: پس از وفات رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی _صلی الله علیه و آله و سلم _ چند انشعاب مهم در بدنه امت اسلامی بوجود آمد که شاید بتوان مهمترین آن را انشعاب رفض یا بدعت رفض نامید.

 پیروان بدعت رفض که در تاریخ ملل و نحل و کتابهای فرقه شناسی به آنان "رافضه" گفته می شود و به مفرد آن رافضی و جمع آن "روافض" اطلاق می شود یکی از منحرفترین گروههای منسوب به اسلام است. تبرک جستن به بدن و لباس محمد تقی بهجت

ما در این مقاله در پی ریشه یابی و بیان پیشینه این فرقه نیستیم که آن مجال مفصلتری می طلبد، موضوع مورد بحث ما در این مقاله کوتاه بیان بخشی از غلو و افراط و زیاده روی است که برخی پیروان این فرقه آنرا به عنوان کرامات و گاها ندانسته معجزات افراد می پندارند!.

فرقه روافض خود شاخه ها و فروع فراوان دارد که یکی از معروفترین آن شاخه "امامی اثناعشری" است . شیعیان اثناعشری نیز در درون خود انشعاباتی دارند که «اخباریه» «اصولیه» «شیخیه»  و «حجتیه»  از معروفترین فرق امامی اثناعشری هستند.

شایع ترین و پرطرافدارترین این فرقه ها اصولیها و اخباریها هستند . اختلاف اصولی و اخباری در اصل اعتقاد نیست بلکه بیشتر به نحوه ی برخورد با مخالفین یعنی اهل سنت بر می گردد.

اخباری ها ظاهری و پیرو ظاهر نصوص و روایات هستند و لذا چیزی بنام علم جرح و تعدیل را نمی پذیرند بر خلاف اصولیها که ظاهرا در دایره ای بسیار کوچک اصطلاحاتی را برای این علم وضع نموده اند .

 اما در اصول عقاید بویژه در عقیده امامت و نیز دشمنی با صحابه _رضی الله عنهم_ و لعن و نفرین آنان و غلو و افراط درباره ائمه و نسبت علم غیب به آنان کاملا با یکدیگر همنظر و هم عقیده اند.

علماء و مراجع امامی اثناعشری برای جلب و جذب مقلدان و پیروان خود ابتکارات مختلفی بکار می برند و حتی بعضی (با همه غلو و افراط و انجام بسیاری از عبادتها برای امامان علیهم السلام مانند دعا و استغاثه و نذر و غیره) به نماز شب و سحرخیزی تظاهر میکنند تا بعضی مقلدان یا شرکای در خمس و مصالح و منافع برایشان کرامات بتراشند!.

غلو و افراط درباره امامان زیاد شنیده و خوانده بودیم بخصوص در مورد موضوع مورد نظر یعنی موت اختیاری امامان ، کلینی در کتاب الحجه بابی دارد بنام "باب أن الأئمة يعلمون متى يموتون و لايموتون إلا بإختيارهم" (یعنی ائمه میدانند کی میمیرند و جز با اختیار خودشان  نمی میرند!!!) در این موضوع با هر کسی بحث می شود پاسخی ندارد!

در مناظره معروفی که با آیت الله ناصر مکارم شیرازی داشتم ایشان می فرمود: من این احادیث را قبول ندارم! ... این درباره خود ائمه بود.

اما اینکه موت اختیاری به افراد دیگری نیز منتقل شود تا کنون به تصور کسی نمی گنجید اما سال گذشته با مردن آیت الله بهجت قواعد غلو و افراط هم بهم ریخت و غالیان و افراطیان این دروغ بزرگ و غلو ضد عقل و ضد دین و قرآن را ترویج کردند که آیت الله بهجت هم موت اختیاری داشت.

ما مسلمانان اهل سنت (یعنی حدود 95 در صد امت اسلامی) معتقدیم که حتی پیامبران _علیهم السلام_ نیز موت اختیاری نداشتند  زیرا الله متعال در آخر سوره لقمان پنج ویژگی که از خصوصیات ذات قادر و بی نیاز خود می باشد برای ما معرفی مینماید که اختیار آنرا به فرشتگان و پیامبران نیز نداده است.

 «إن الله عنده علم الساعة و ينزل الغيث و يعلم ما في الأرحام و ما تدري نفس ما ذا تكسب غدا و ما تدري نفس بأي أرض تموت إن الله عليم خبير» لقمان34_

علم وقت برپاشدن قیامت ، علم وقت نزول باران ، علم و اطلاع یافتن از جنین داخل رحم مادر (بدون اسباب و امکانات پزشکی) و علم به اینکه انسان کی و در کجا خواهد مرد؟ این پنج چیز فقط در اختیار خداوند است!

اما در مذهب روافض غالی و افراطی ائمه که عالم الغیب بودند حالا آیت الله بهجت هم عالم الغیب شد!! و شاید در آینده از شروط آیت الله بودن نیز این باشد که هر آیت الله موت اختیاری داشته باشد!.

 طی یک سال گذشته ترویج این دروغ بزرگ و غلو و افراط محدودتر بود اما اینک دایره گسترده تری به خود گرفته و امام جمعه سیاسی خرافی تهران "حجت الاسلام صدیقی" ضمن چندین دروغ و افراط گرایی ضد قرآنی دیگر ادعای موت اختیاری "محمد تقی بهجت" را تکرار کرد.

        اینکه آیت الله بهجت جسمشان اینجا بود اما مامور آن دنیا بود! ما که نفهمیدیم یعنی چه؟!.

        اینکه به پدر بهجت پیش از تولد او (ولابد پیش از علامات حمل)اطلاع داده شده که "محمد تقی" در راه است کراماتی است که پیش از پاگذاشتن به این کره خاکی برای حضرتش اتفاق افتاده است!!!.

        اینکه بهجت «ذخیره الله» است برای ما قابل فهم نیست! یعنی چه!؟.

        اینکه بهجت «سیر ملکوتی» داشته و سه روز روح از بدن خارج میکرد!!! نیز کرامات بی نظیر دیگری است!!.

        اینکه ایشان در نماز؛ نماز نمیدید بلکه خدا را میدید! نیز کرامات دیگری است!.

        اینکه بهجت وقتی نماز میخواند 3 روز بدنش خسته بود ندانستیم به چه معناست؟!. سایر مسلمانان هر شبانه روز 5 وقت نماز می خوانند و طبق مذهب شیعه پنج وقت را در سه وقت می خوانند! اگر سه بار هم کسی نماز بخواند یعنی اینکه هر روز نماز میخواند، اینکه ایشان هر وقت نماز میخواندند تا سه روز بدنش خسته بود! نفهمیدیم منظور چیست؟!.

آیا طبق این فرموده جناب صدیقی ممکن است این نیز از کرامات و خصوصیات جناب بهجت بوده باشد که معمولا نماز نمیخوانده و هرگاه که نماز میخوانده تا سه روز بدنش خسته می شده؟!.

 چون با یک محاسبه کوتاه و ساده خیلی روشن است که برای اینکه مشخص شود ایشان بعد از هر نماز تا سه روز بدنشان خسته بوده باید بعد از هر نماز حداقل دو روز بین 2 تا نماز ایشان فاصله باشد و الا خستگی روی خستگی انباشته میشود و تشخیص این امر مشکل و بلکه ناممکن است.

        اینکه یکی از مراجع قم فرموده که «آیت الله بهجت نقال نیست! و هر چه میگوید جزو جانش است»!!! بسیار جمله مهم و پرمعنایی است! از یک سو بیانگر این واقعیت است که:

 «حداقل بخشی از مراجع که اینگونه برایشان دروغ ترویج می شود و کرامات ساخته و پرداخته می شود نقال هستند»!

و آنچه می گویند و می کنند جزو جانشان نیست! بلکه جنبه ریاکاری و عوام فریبی دارد!!.

 و از سوی دیگر این واقعیت را می رساند که خود اینگونه افراد که دین را وسیله فریب مردم و جلب منافع مادی و خمس یعنی 20% از مال مردم و کسب شهرت و نیل به شهوت متعه و صیغه می کنند:

 خودشان قطعا و یقینا از حال یکدیگر آگاهند و میدانند که صرفا نقش دینداری بازی می کنند و الا مسائل روشن تر از روز که حتی کم سوادترین افراد جامعه به روشنی و سادگی درک میکنند!؛ اینها با یدک کشیدن این همه لقب و لباس و ادعای علم و کمال نمی فهمند؟! موضوع به این سادگی را چگونه نمی فهمند؟ مردم هم در حیرتند که براستی جریان چیست؟ حق کجاست؟ واقعیت را کجا و چگونه باید جستجو کرد؟!.

 آنچه بیشتر شگفت انگیز و حیرت آور است اینکه «دروغ موت اختیاری» را از زبان شخصیتی مشهور جعل می کنند. جناب صدیقی می گوید: "حضرت امام خمینی می گفتند که آقای بهجت صاحب موت اختیاری است!! و قدرت خلع دارد!!! و می تواند روح را از بدن خودش خارج کند!!!.

 عجبا!! چه دلاور است دزدی که به کف چراغ دارد!! البته ما به یقین نمی دانیم که این نقل قول درست است یا خیر؟!.

 در هر صورت چنین عقیده ای تمام خطوط قرمز توحید و عقیده را دور زده و در تضاد کامل با قرآن کریم و با عقل و فطرت سالم و در تناقض آشکار با روح توحید اسلام و خصوصیت یکتاپرستی در این دین عظیم است.

در آیات آخر سوره لقمان که به آن اشاره شد خداوند با کمال صراحت علم اینکه چه کسی کی میمیرد و و در کجا میمیرد را از خصوصیات ذات اقدس خود قرار داده یعنی اینکه خود الله متعال است که انسانها را میمیراند و هیچ پیامبر و امام و ولی خداوند چنین ادعایی نکرده اند و هرگز به آنها چنین اختیاری نیز داده نشده است.

در مطلب بالا دو امر متفاوت ادعا شده است یکی موت اختیاری! و دیگری اینکه این موت اختیاری اینگونه نیست که با خواست و اراده خود ایشان اما بدست فرشته مرگ یا ملک الموت انجام شود! بلکه ایشان اختیار خلع دارد و می تواند روح را از بدن خود خارج کند!!! سبحانک هذا بهتان عظیم و قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.

        ادعای مکاشفه آنهم از زبان خود ایشان ادعای دیگری است که هیچ دلیلی ندارد!

        اینکه ایشان خواب دیدند که امام زمان جلوی پای آیت الله خامنه ای تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند!

  یکی دیگر از کرامات شاخدار جناب بهجت است چون بشمول خود بهجت تمام آیات عظام یقین محکم دارند که موجودی بنام امام زمان متولد نشده است و یقین راسخ دارند که تمام آنچه درباره امام زمان گفته و نوشته و ادعا می شود چیزی جز خیالبافی نیست! و خرافات بی سر و پای این میدان آنقدر آشکار است که برای شکستن آن نیازی به استدلال نیست.

خدایا! ترا بر نعمت عقل و شعور و عقیده خالص اهل سنت هزاران سپاس و شکر می کنیم. پس هیچ هموطنی را از نعمت های عظیم محروم نفرما. آمین.

Reader Count
8820

Bookmark and Share              Balatarin
 
Monday 17 February 2014 08:02:56 GMT
reza 
میشه به جای تشکیک در کرامات ایت اله بهجت جواب دهید که چرا تکفیری ها اکثرآ سنی هستن؟؟؟؟؟ کدام مرجع شیعه خون سنی را حلال کرده که علمای سنی خون شیعه را حلال کرده اند؟؟؟؟ فکر نمیکنید سنی ها تبدیل شدن به ابزار دست صهیونیسم؟؟تاریخ نشان داده شیعه زیر بار ظلم نرفته و نمیرود مثل حزب اله و کشور خودمان... حال شما کشورهای با دولت سنی و وهابی را بنگرید همه شده اند جیره خوار غرب .... به جای شک در کرامات علما به فکر اصلاح خود باشید..
Sunday 29 December 2013 01:12:49 GMT
شهرام 
اهل سنت عزیز فقط تا چیزی را به چشم ظاهر نبینند باور نمی کنند این مورد هم چیز تازه ای نیست چون قوم موسی به وی گفتند تا ما خدا را به چشم نبینیم باور نمی کنیم
Sunday 18 August 2013 12:08:58 GMT
تراب 
راسته که عمر تیمم بلد نبود؟
Tuesday 19 April 2011 12:04:29 GMT
osman 
خب شما سرزده وارد می شوید که
سر زده وارد نشده میکده حمام نیست
ما که وهابی هستیم چه غلطی کرده ایم که به دیگران ایراد می گیریم
Wednesday 26 January 2011 05:01:13 GMT
عماد ابریشم چی 
عزیزان ، دوستان در ین دنیای ممکن الوجد هیچ چیز غیر ممکن نیست چون ما چیزی را نمی بینیم نمی توانیم بگوییم نیست آیت الله بحجت مردی بسیار بزرگ و عالی قدر بودند و خود بنده کرامات از ایشان را دیده ام من نمی گوییم تمامی این مواردی که بیان شده غلط است و نمی توانم آنهارا نیز رد کنم
فقط این جمله را در ذهن خود داشته باشید
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند
اگر به این جمله معتقد باشیم هر چیزی ممکن می گردد
Monday 13 December 2010 08:12:55 GMT
محمد  
اين كرامات از ايت الله بهجت كاملا طبيعي است عزيزان من از كرامات ايت الشيطان عمر هم بنويسيد تااستفاده كنيم.
Wednesday 17 November 2010 07:11:03 GMT
شاخ شناس 
حتما ندیدن عورت توسط حضرت عثمان کرامت بی شاخی است
Tuesday 26 October 2010 08:10:54 GMT
رضا 
والسلام علي من اتب
Thursday 21 October 2010 03:10:24 GMT
حسین غلام ابی عبدالله 
شما عامه بروید اعتقادات باطل خود را درست کنید و از شیعیان ایرادی نگیرید
سنگ اول بنای اعتقادات که توحید باشد در شما وجود ندارد چرا به مذهب تشیع گیر داده اید
وقتی ابلهان به ظاهر اهل شنت برای خدا دست و پا متصورند -برو از صحیح مسلم و بخاری بخون بدبخت- وقتی فکر ابلهانه دیدن خدا در قیامت را دارید شما را چه به مرحوم بهجت روحی فداه اگر مرد هستید مناظره کنیم تا معلوم شود خباثت و کشیفی افکار ابلهانه شما چقدر است
شما افراد نادان که نبی مکرم اسلام را بنا به روایت عایشه دون عثمان میدانید و یا آنقدر بدبختید که هر حدیث مسلم را -ولو از یهودی کثیفی مثل اوهریره باشد- قبول دارید آنوقت بدبخت بیچاره به بزرگ مرد عارف زمان گیر میدهید شما که استمنا و لواط را جایز میدانید بدبخت تر از آن هستید که به مذهب تشیع گیر بدهید
اللهم عجل لولیک الفرج
Sunday 19 September 2010 12:09:08 GMT
یحیی 
وقتی عمر معلوم الحال کرامات(هدایت لشکر از شهر دیگر و ...) داشته باشد، چرا کرامات آیت الله بزرگوار مرحوم بهجت عجیب است؟؟؟
Thursday 16 September 2010 11:09:30 GMT
محمد علی 
یه شعر از حافظ شما برادران به اصطلاح اهل سنات را کفایت میکند:
تو کز سرای طبیعت نمی روی بیرون
کجا به کوی طریقت گذر توانی کرد

البته امیدوارم معنیش رو هم بدونید
Sunday 12 September 2010 08:09:44 GMT
شهرام 
فرهاد عزیز سلام
من به حضرت مهدی(محمدابن عبدالله)که اسم اصلی ایشان می باشدکاملا معتقدوموئمن هستم.وایشان دریک بهره خاصه زمان تشریف فرمامی باشند.اماایشان بامردجلادی که صفویون حکام جبارایرانی ساخته اندبسیار فرق دارد.وحضرت عمرشاگرد رسولالله (ص)میباشدایااستادش که راچنین شاگردانی پروریدباادب بودیانعوذبی الله ؟پس بیندیش برادر
Friday 10 September 2010 09:09:54 GMT
فرهاد 
عزیزم ادبتان راازعمر به ارث بردید؟
Thursday 9 September 2010 05:09:18 GMT
به فرهاد احمق 
احمق جان تا وفات سیدنا عمر اصلا سباه اسلام وارد بلخ نشده بود برو تاریخ را بخون تا کمی عقلت سرجایش بیاد
Thursday 9 September 2010 08:09:13 GMT
فرهاد 
آیا در زمان عمر تلاش برای فتح بلخ هم نشده بود؟ حمله که شده بود اما فتح نکرده بودید؟
در ضمن اگر ادبتان این است که ما را با شما کاری نیست.
این ادب هم از عمر به ارث بردید؟
جزایتان با مهدی فاطمه
Thursday 9 September 2010 09:09:39 GMT
به فرهاد احمق 
البته می بخشید که احمق نوشتم اما کلمه بهتر از این پیدا نکردم زیرا نوشته ای (سپاهیان عمر ایرانیان را قتل عام می کردند تنها یک نمونه از آن این است که آنها جماعتی چند هزار نفری که در بلخ مشغول نمازخواندن بودند تک تک سر بریدند )
اکر احمق نمی بیودی می دانستی که بلخ در زمان عثمان رضی الله عنه فتح شده است یعنی تقریبا 10 سال بعد از وفات عمر رضی الله
Wednesday 8 September 2010 03:09:44 GMT
فرهاد 
به shb
می دانستی دوست عزیز که وقتی سپاهیان عمر ایرانیان را قتل عام می کردند تنها یک نمونه از آن این است که آنها جماعتی چند هزار نفری که در بلخ مشغول نمازخواندن بودند تک تک سر بریدند
تنها به این گناه که نماز را فارسی می خواندند.
یا سال 66 کشتار ایرانیان چه بود؟
وهزاران بار دیگر...
حال ما به شما بد کردیم یا شما به ما؟
Wednesday 8 September 2010 03:09:27 GMT
فرهاد 
شهرام جان
گویا اعتقاد به اینکه روزی مهدی می آید ندارید.
چرا مغلطه می کنید منظورمن آن روزاست که بیاید و انتقام پهلوی شکسته رابگیرد. نه چیز دیگری.
انتقام از وهابیون ...
جزا منظور این است!!!
کی می خواهید بفهمید؟

Wednesday 8 September 2010 08:09:32 GMT
شهرام 
سلام فرهاد جان
سئوالی دارم ایا اگر کسی گناهی مرتکب شود جزایش با خداست یا با مهدی وفاطمه؟اگر خدا عوض شده وما بیخبریم شماادرس جدیدرا بنویسیدکه ماکم بدنبال خدای زنده بریم!همین مردهامارا کفایت کنند.
Wednesday 8 September 2010 04:09:18 GMT
shb 
avalan in dastan bod dovoman arab tohin mikone ya irani shihe ke vaghti iran jam jahani raft araba barash tabrik ferestadan vali iraniha goftan ma az hazf arabestan khosh halim ya maslan hamin shoma nistid migid arab sosmar khor ya arab ... bozorg
Monday 6 September 2010 09:09:17 GMT
حقیقت طلب 
با مهدی وفرهاد ومطلب آخر کوروش موافقم(مخصوصا کوروش که ختم کلام را با آوردن مطلبی از تاریخ تمام کرد)
Friday 3 September 2010 05:09:16 GMT
فرهاد 
معلوم است که برای امثال شما که اصلا عشق بازی با خدا را نمی فهمند درک این کرامات هم مشکل است.
ما کاری باشما بی ادبان نداریم.
جزایتان با مهدی فاطمه
Tuesday 31 August 2010 04:08:06 GMT
كورش 
گويند وقتي لشكر عمر تيسفون را گرفت چون به كتابخانه شهر رسيدند ،طي نامه اي از عمر كسب تكليف كردند .عمر پاسخ داد .اين كتابها اگر مخالف تعاليم قرآن هستند ، پس شيطاني هستند و اگر موافق باشند ،ما قرآن را داريم ونيازي به آنها نيست پس همه را در رودخانه بريزيد. من فكر مي كنم شما نيز مثل ايشان خود را از مطالعه در مكاتب ديگر معاف كرده ايد و هركتابي مخالفتان باشد را كلا كنار مي گذاريد! دوست عزيزبايد بگويم حتي گاو پرستان هندي نيز به مسلك خود افتخار مي كنند ،چون نمي دانند دنيا چه خبر است
Friday 27 August 2010 06:08:15 GMT
نيما  
سلام به برادران سني و پاره تنم افتخار مي كنم كه در صف حنفي ها هستم (امام ابوحنيفه) من اين رافضي هاي علي و حسين پرست رو دعاي خير ميكنم شايد خدا يك روزي نجاتشان دهد اينها منكرو نكيب هستند
سنی نیوز: برادر عزیز باید افتخار کنیم که مسلمان هستیم و پیرو سنت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم زیرا امام اعظم رحمه الله و دیگر ائمه رحمهم الله اجمعین همه پیرو قرآن و سنت بودند.
Monday 23 August 2010 07:08:37 GMT
سامان  
با سلام در مورد سوره لقمان منظور ذات پسر یا دختر بودن نیست و الا باید از کلمه " من " به جای " ما " استفاده میکرد
در حالیکه میفرماید " و یعلم ما فی الارحام "

یعنی و انچه که در رحمها است " نه اینکه بگوید و انکس که در ارحام است
یعنی همه چیز یک جنین از اینکه هدایت می یابد یا خیر و ایا عمل صالح میشود یا شر مطلق یا بین اندو .....
در ایه دیگر نیز ابه این نکته اشاره دارد
انا خلقنا الانسان من نطفه امشاج نبتلیه فجعلناه سمیعا بصیرا
نطفه امشاج همان قدرت بالقوه انسان در بکارگیری استعدادهایش است
Saturday 21 August 2010 03:08:51 GMT
كورش 
آفاي"ياردر كوزه..."كه فكر ميكنم آب بايد در كوزه باشد،نه يار!معمولا در اختلافات بحث پيش مي آيد ومن و شهرام با اصل مقاله مخالفتي نداشتيم شما نشان دادي يك مسلمان راستين هستي چون:1-به راحتي تهمت مي زني (فكر مي كني بنده طبق مواجبي كه حتما من گرفته ام و شما ميداني سعي در پاك كردن صورت مسئله دارم)!2-قران را هر طور بخواهي تفسير ميكني .اگر مي خواهي بداني چه كسي گفته كافي است تفسير مفسران قبل از عصر سونوگرافي را در مورد اين آيه بخواني.در ضمن اگر كسي بگويد كسي از فرداي خود خبر ندارد شاهكار نكرده.
Thursday 19 August 2010 11:08:33 GMT
مهدی 
متاسفانه اهل سنت کینه عجیبی نسبت به شیعیان دارند که آنهم برمیگردد به جاهلیت عرب چون اکثر ایرانیان شیعه هستند و اکثر عرب ها سنی و آنها هنوز به دوران جاهلیت 1400 سال قبل فکر می کنند که عرب نسبت به ایرانی کینه داشت.
Thursday 19 August 2010 11:08:56 GMT
یار در کوزه و ما گردو جهان می... 
ظاهرا حرفای شهرام و کوروش به اطاله انجامید که هیچ ربطی به موضوع نداشت.
اقا کورش فکر می کنم سعی کرد ذهن رو از موضوع اصلی پرت کنه تا .....
در ضمن ایه ی شریفه می فرماید: "ان الله یعلم ما فی الارحام" خداوند آنچه را در رحم ها است می داند . اثبات علم خدا به ما فی الارحام اما نگفته -تاکید می کنم نگفته-که: " و ما تدری نفس ما فی الارحام " یعنی کسی نمی دونه که چی تو رحم ها است ، پس یعنی ممکن است کسانی دیگر بدانند که چی تو ارحام است .
اما گفته: "و ماتدری نفس ماذا تکسب غدا"
دیگه اینجا آب پاکی رو رو دست همه می ریزه که کسی نمی دونه که فردا با چه چیزی مواجه می شه


نتیجه ی کلی : آیه نگفته که کسی نمی تونه بگه که چی تو رحم هاست.
Tuesday 17 August 2010 04:08:22 GMT
كورش 
به اميد ديدار وبه ايد روزي كه بدون ترس از تكفير،همه بتوانند عقايدشان را بيان كنند.
باتشكر از مديريت اين سايت كه بدون سانسور بحث هاي من را درج كرد.
Monday 16 August 2010 01:08:17 GMT
شهرام 
سلام
من فکرمی کنم بایدروزی رودرروباهم به مناقشه نشینیم ومن ازشماچیزهایی بیاموزم.شایدبه توافق برسیم.پس من ازخداوندتوفیق شماراخواستارم.
Monday 16 August 2010 12:08:48 GMT
شهرام 
این سئوال راازپدرزن ودامادگرامی ان دوحضرت یعنی حضرت محمد(ص)دامادحضرت ابوبکروپدرزن حضرت عمرفارق حضرت علی(رض)بفرمایدانان پاسخگوخواهندبودولی 1سئوال تومتونی ثابت کنی که شیعه علوی ومریدعلی ابن ابیطالب هستی؟خداوندماوشماراهدایت کند
Monday 16 August 2010 09:08:02 GMT
یک شیعه 
هر وقت اثبات کردید عمر و ابوبکر کافر از دنیا نرفتند بعد صحبت کنید.
من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتتا جاهلیه ای میتت کفر و نفاق.(صحیح مسلم).یک سوال:آیا حضرت زهرا(س) جاهل و کافر از دنیا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟
Sunday 15 August 2010 04:08:51 GMT
كورش 
...ميخورندوموهبت عقلي كه خدا در اختيار آنها قرار داده است.مثل اينست كه بگوييم چون بيشتر دانشمندان جهان يهودي هستند(كه واقعا هم هستند)پس دين يهود پيشرفته ترين دين است!
Sunday 15 August 2010 04:08:21 GMT
كورش 
دوست گرامي :پس اينهمه روحاني ودانشمند علوم قراني و دكتراي الهيات و...غير از تفسير به راي كردن چه كاري بلدند ؟ كه كوچكترين برداشت علمي از قران نمي توانند بكنند.اين توهم توطئه(كه دسيسه صليبيون...)يك بهانه قديمي است كه ديگر براي سازندگانش هم نخ نما شده.اگر سرچشمه علم در قران است چرا غربي ها و ژاپني ها كه نمي دانند قران چيست علم را به تسخير در آورده اند؟ربط دادن بوعلي سينا وزكرياي رازي وخيام هم به اسلام از وصله هاي نچسب ديگر است آنهاهم مثل دانشمندان ديگر هم دوره خود در جهان مسيحيت نان تلاش خود ...
Saturday 14 August 2010 09:08:46 GMT
شهرام 
نه موروثی.درپایان بگم که دلیل برادعایم که دوتیره مارابه روزسیاه نشاندنداوایل شکوفای قرون اسلامی است.ساختن رسدخانه هاعلم ریاضی پیشرفته و....که دران زمانهاهمین اروپادوران وسطایی خودراداشت ودل خوش به دعابرای خرافاتش بود
Saturday 14 August 2010 09:08:33 GMT
شهرام 
دوست من فراموش مکن تمام اختراعات راانسان به قدرت تفکرکه همان سرچشمه الاهیست افریده که هم درقران وهم دراحادیث نبوی به اختراعات اشاره شده(رجوع شودبه علائم قیامت)وچرایکی ازاین اختراعات رامسلمین انجام ندادند؟این برمیگرددبه استعماروبرنامه ازپیش تعیین شده صلیبیون ومنصفانه بگویم تاحدی اشتباهات مامسلمین درموردیادگیری علم بصطلاح شیطانی که بعضی علمانماهادرکسوت دین نمودندکه این بازیکی از ان ترفندهای دشمنان بودانان دین خرافات را کنارگذاشتنداین شدنداماماخرافات رابجای دین برگزدیم این.اری اسلام لمسی است
Wednesday 11 August 2010 04:08:31 GMT
كورش 
دوست عزيز اگر مي خواهيم مسلمان باشيم اول بايد انسان باشيم وشرط انسان بودن اينست كه از نيروي خدادادي عقل استفاده كنيم و اولين قدم در اين راه شك كردن به همه چيز است كه اگر جواب شك را يافتيم ايمان در دلما ن مي نشيند والا همان مسلمان موروثي باقي خواهيم ماند.
Wednesday 11 August 2010 04:08:20 GMT
كورش 
دوست گرامي .وقتي انسان با چشم بسته به يكنفر دل ببنددضعف هاي طرف مقابل را به قوت تعبير ميكند.نمونه هاي تاريخي زيادي در اين زمينه وجود دارد .كافيست به سي سال پيش ايران رجوع كنيد.نظر قران در مورد غروب خورشيد در چاله آب،پرتاب شهاب سنگ به سوي شهاب سنگهاو...را به خاطر تصميمي كه از قبل گرفته ايم به نحوي تفسير مي كنيم كه با علم روز مطابق باشد.هيچ انديشيده اي كه اگر قرآن علمي است چرا هيچ يك از اختراعات جديد را دانشمندان اسلام انجام نداده اند.وچرا بعد از هر كشف به فكر تفسير قرآن ميافتيم؟
Tuesday 10 August 2010 09:08:46 GMT
شهرام 
کمی فکرکنیم میبینیم که هدف ازافرینش حدکمال علمیست که فقط ذات اقدسش به ان سیطره دارد.منظورنه این دکان ودستک اخوندیست.بلکه بسیارفراترازحدتصور.
Tuesday 10 August 2010 09:08:18 GMT
شهرام 
سلام
ممنون ازلطف شمادوست عزیزامامن بازهم مگویم که دین ماانچه راکه ماتریالیست ها(ایدالیست)به مانسبت میدهندافترای بیش نیست.دین اسلام تماماازروی علم واگاهی کامل طبق ایات قران بنیان نهاده شده است.برای نمونه همین گردش افلاک وخلقت منظم وهندسی این چرخ گردون.بنظرشماچه پیامی برای ما دارد؟وازسرورکائنات رسول گرامی نیزاطلب العلم من المهدی الی اللحدراچون حدیث داریم وبسیاری دیگر.که بنظرم ازان مطلع هستی.وزمانی که ذات الله مرکزعلم است بازهم مگویم علمی نیست؟ودر ایات مکرربازازعلم واگاهی سخن به میان میاید.واگر
Monday 9 August 2010 04:08:00 GMT
كورش 
سلام.
شهرام خان من هم از هم كلامي با شما لذت مي برم .مشتركات زيادي بين ماست واختلا ف كمي.به اختلاف مي پردازم كه تكرار تشابهات چيزي جز اطاله كلام نيست.
من اسلام را ديني با جهان بيني الهي ميدانم نه يك مسلك علمي. خيلي ها سعي ميكنند با تفسير وتاويل آيه هاي قران را توجيه علمي كنندولي اگر دقت كني مي بيني همواره ناكام بوده اند.
Sunday 8 August 2010 07:08:55 GMT
شهرام 
سلام
حال میدانم باچه شخصی وازچه نوع باوری سعادت هم فکری پیداکرده ام همینکه خرافات را باورنداریدبرایم کافیست.اری علم پزشکی خدامات شایانی رابه انسانیت نموده.مثلا همان تغیرجنسیت.دراینجاادغام علم ودین است(.منهای خرافات)چون دراصل دین عزیزمادرواقع علمیست.اماعلم هزارشاخه داردکه یکیش همین سنوگرافیست.در موردسئوال سوم هم من نیزبرهمین باورم.اماهرکس چون شمافکرنمی کند.اری من نیزمیگویم بایدلغت به لغت معنی کرد.ازنحوی جوابم مرا ببخش حال من وشماخطی داریم ان هم قرانیست.وهم شیعه پیامبروهم تابع سنت اوهستیم.
Saturday 7 August 2010 03:08:35 GMT
كورش 
5- بيا در باره نقص علم كلي گويي نكنيم وبه همين مثال سونو گرافي بسنده كنيم.در اين مبحث هرچه علم پيشرفت كند،با خطاي كمتري جنين را تشخيص مي دهد.ولي سئوالهاي ديگري غير از جنسيت پيش روي دانشمندان قرار مي گيرد (مثلا اين سئوال كه چگونه ميشود بعد از اطمينا ن از جنسيت كودك قبل از تولد جنس جنين را تغيير داد.؟و هزار سئوال ديگر).كه اين سئوالات جديد نه تنها ضعف علم نيست بلكه نكته قوت علم است و نبايد از نقص نسبي علم چون چماقي براي سركوب آن استفاده شود.
6-اميدوارم اين بحث ها به بازخواني باورها منجر شود.
Saturday 7 August 2010 03:08:36 GMT
كورش 
1-نمره شما 20 است چون بدون غلط بحث ميكني
2-من هم داستان محسن و ساير قضاياي بيعت گيري را افسانه مي دانم و به احاديثي كه باعث تفرقه هستند وقعي نمي نهم ومعتقدم
"جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه***چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند"
3-از نوع جواب دادنتان به سئوال سوم شكايت دارم ،من با كليت مقاله حاضر مخالفتي ندارم وآن راقبول دارم. ولي سئوال من گويا باز بي جواب مي ماند.
4-حساب ترجمه از پرانتز جدا است.امانتدار ترين مترجم كسي است كه نظر شخصي اش را به متن تحميل نكند چه با پرانتز چه بي پرانتز.
Thursday 5 August 2010 09:08:06 GMT
شهرام 
حالاچندغلط دارم وچندمی گیرم؟شوخی کردم امیدوارم که این مطالب دوستی درراه خدامنجرگردد
Thursday 5 August 2010 09:08:21 GMT
شهرام 
نی دراین زمینه داردومنظوراز معقولیه دیگرهرکس معنی قران را(بعضی ازمعانی)به درستی درک نمی کندوباتوجه به امانت داری مترجم وایات قبل وبعدان ازصحت پرانتزمیشوداعتمادکرد.ومن حال سئوالی ازشمادوست عزیزدارم درزمان رسول سرورسنوگرافی موجودبود؟اگرنه پس چگونه اهل تشیع تشخیص جنین وگذاشتن اسم برای جنین رافهمیدند!!!پس این جزءخیالبافی وعوام فریبی نیست.شایدبگوی چه ربطی به سئوال من داردولی اگرمتن موجودراباردیگرمطالعه بفرمایدمی بینی شماازهدف نوشتن این استادپرت وچیزی که ربط به موضوع ندارد بیان فرموده اید.حالاچندغلط
Thursday 5 August 2010 09:08:51 GMT
شهرام 
ازانکه غلطهای من راتصیح نمودی ممنونم.
انسان بارشدفکری خودهمواره به ضعفهای خودپی میبردوانگاه می داندکه واقعانادان است.این نه حرف من بلکه گفته بزرگان است.ازپیشرفت گفتیم واز افزون خطایا.باامکانات پیشرفته کنونی ایاهمه خطایای بشری کامل شده یاپی به نواقص دیگربرده است!منظورازخطایاپوزش می طلبم منظورهمان نقایص است.شایددر اثرمشغله کاری عجله ای در نگارش داشته ام.ومن در خارج ازکشوربسرمی برم وسالهاست فارسی کم نوشته ام.وجواب سئوال3ومتان هم این سئوال راازعلمای ساکن درایران(اله قمشه ای)بفرماییدوکه ایشان یدطول
Wednesday 4 August 2010 10:08:39 GMT
كورش 
غیرازاین بودپیشرفتی وجودنمیداشت"
5-ببخشيد ولي شما چند غلط نگارشي داشتيد كه دوستانه آنها را تصحيح مي كنم
(غلت)نه غلط-(تفصير)نه تفسير-(سيتره)نه سيطره-(و آن هم معقولي ديگر دارد)اين تركيب نا مفهوم است.
6-ممنون از پاسختان
Wednesday 4 August 2010 10:08:35 GMT
كورش 
1-من چه "توهمي" از قران داشتم؟!
2-مهم نيست چه كسي اين توهم را داشته بلكه پاسخ شما به اين توهم مهم است (من فاضلي را نمي شناسم)
3-من روي منشا علم صحبتي نكردم سوال من اينست كه آيا هر كسي مجاز است در قرآن پرانتز بگذارد يا بايد از طرف خدا مجوز داشته باشد؟
4-يكبار ديگر كامنت من را بخوان من منكروجود خطاي علم نشدم ولي بر عكس شما معتقدم در هر زمينه اي كه علم پيشرفت ميكند خطايش كم ميشود .اين جمله شما خيلي عجيب است كه فرموده اي"وهرچقدرعلم ادمی بیشتر پیشرفت کندخطایانیزبه همان مقدار فزایش می یابد.چون...
Tuesday 3 August 2010 01:08:18 GMT
شهرام 
افزایش می یابد.چون اگرغیرازاین بودپیشرفتی وجودنمیداشت!درضمن تفصیریاپرانتزهرکدام نظرشخصی فردی است.وان هم معقولی دیگر دارد.و رضافاضلی نیزچنین توهمی ازقران داشت.اگراستنادبه درس های ایشان داری؟به امیدموفقیت شمادوست عزیز
Tuesday 3 August 2010 01:08:43 GMT
شهرام 
علم انسان بی کران است.وفراموش نکنیم که منشاءاین علم باری تعالاست که بر همه چیزسیتره دارد.اگر در قران مطالعه نموده باشی.بسادگی درمیابی که انسان در مقام مقایسه در برابر ملایک ازلحاظ علم برتر بود.وانچه را که ملایک جمله عاجزماندند.انسان پاسخگو بود.ولی با همه این اوصاف بزرگترین دانشمندان نیزخطامی کنند.تاحال چندین عالم دکتر تا به این روزتشخیص غلت درمورد انواع مریض هاداده است.وهرچقدرعلم ادمی بیشتر پیشرفت کندخطایانیزبه همان مقدار
Thursday 29 July 2010 09:07:56 GMT
كورش 
اتفاقا حرف من هم اينست كه قرآن همانطور كه خود مي گويد كتابي آشكار است وروي صحبتش با توده مردم است نه با مفسرين، پس اينكه ما بياييم با پرانتز باز كردن وكتاب ِ تفسير نوشتن بخواهيم نظر شخصي خودمان را اعمال كنيم نوعي بدعت محسوب ميشود و تا آنجا كه من مي دانم اين بدعت توسط اعتزاليون گذاشته شده.
در همين بحث مي بينيم هم شما (سني نيوز) وهم حسام الدين در حرف خدا دخالت كرده ايد ونظر خود را به قرآن تحميل مي كنيد(جالب اينكه نظرات شما با هم منافات دارد)وخيال مي كنيد داريد به قران كمك مي كنيد تا با علم همسو شود!
بياييد با خودمان روراست باشيم: هم اكنون هم علم (البته بادرصدي خطا)ميتواند جنسيت جنين را تشخيص دهد و شايد در آيند بادر صد خطايي نزديك به صفر اين كار را انجام دهد.
فكر كرده ايد آنوقت قران را چگونه تفسير خواهيد كرد؟
Tuesday 27 July 2010 08:07:06 GMT
حسام الدین 
اینکه خداوند درسوره لقمان فرمود:
يعلم ما في الأرحام کجا منظور از دختر و پسر بودن جنین است منظور صالح بودن و طالح بودن این جنین است یعنی کسی جز خداوند نمیداند که ای جنین در آینده شخص صالحی خواهد بود یا شرور و نگون بخت
Tuesday 27 July 2010 03:07:53 GMT
كورش 
من تاكنون نشنيده ام كه نظر پزشكان در مورد جنسيت جنين اشتباه باشد،گرچه با توجه به ذات بشري امكان اشتباه در هر موردي وجود دارد ولي اين مسئله ناقض اين علم نيست به نظر من جواب شما به رستم در مورد اشتباه علم ،فرار از واقعيت است.
سنی نیوز: شاید شما نشنیده باشید برادر عزیز اما این موضوع برای بسیاری بوقوع پیوسته است و بنده شخصا کسانی را سراغ دارم که دکترها اشتباها جنین پسر وی را دختر پیش بینی نموده و او لباس و .. برای دختر تدارک دیده اما خواست الله این بود که نوزاد پسر بدنیا آمد.
گذشته از این در مورد تفسیر قرآن باید بگویم کمی بیاندیشید دوست عزیز مگر میشود کتابی را که الله فرموده برنامه زندگی و هدایت ماست و خود الله میگوید که او را آسان و برای فهم و یادآوری شما فرستاده ایم , قابل فهم نباشد؟!
به الله قسم که قرآن واضح و آشکار برای هدایت ما نازل شده است.
Tuesday 27 July 2010 03:07:03 GMT
كورش 
يك سئوال :
آيا خدا اين علم را نداشته كه انسان يك روز به اين علم ممي رسد كه جنين را داخل شكم مادرش تشخيص دهد ؟ تا شما مجبور به تفسير(تصحيح)اين آيه نباشيد؟ زيرا اگر شما مجاز باشيد قرآن را تفسير كنيد آنگاه كافران هم مجازند.!
Monday 26 July 2010 06:07:43 GMT
علی 
مغالطات زیادی اعم از نداشتن منبع صحیح واتکا به گفته های یکدیگر و تصدیق یکدیگر همراه با توهین که علت از نااگاهی شما برادران ناتنی سنی دارددر اظهارات از روی غضب شما نمایان است
Monday 26 July 2010 07:07:42 GMT
سگ سنی 
جغد با انکار آفتاب فقط خودش را محروم از روشنایی میکند.
راستی یه چند تا کرامت و... از عمر بنویسید(بغیر از کرامات زورگویی ،قلدری،عصبی بودن وغصب و...)تا ما هم بخندیم.
در ضمن نوشتی که ما که نفهمیدیم وهی تکرار کردی،خواستم بگم نفهم،بفهم
Monday 19 July 2010 12:07:22 GMT
علي بت شكن  
ايا اگر مرگ اختیاری داشت پس چرا در توالت به ..... رفت ؟
Monday 19 July 2010 12:07:03 GMT
رستم 
سوره لقمان آیه 34 ، این پرانتز شما رو نداره!!! منظورم:

علم و اطلاع یافتن از جنین داخل رحم مادر (بدون اسباب و امکانات پزشکی)

قرآن هم قرآن های قدیم!
سني نيوز: نویسنده نیز به همین سبب آنرا در پرانتز قرارداده یعنی تفسیر خود نویسنده و بعضی دیگر از علمای معاصر در مورد این آیه می باشد.
اما نیازی به این جمله نیست زیرا با همین امکانات پزشکی بارها اشتباه دکترها در این باره ثابت شده و هرگز نمیتوانند پیش بینی قطعی در این مورد داشته باشند.
Tuesday 13 July 2010 08:07:33 GMT
علی رضا 
خدایا! ترا بر نعمت عقل و شعور و عقیده خالص شیعه علی(ع) هزاران سپاس و شکر می کنیم.
حتی برای یکی از مطالب بالا سند محکم ندارید و برداشتهای جاهلانه خودرا نوشتید.
Saturday 10 July 2010 11:07:53 GMT
كورش 
(علم و اطلاع یافتن از جنین داخل رحم مادر (بدون اسباب و امکانات پزشکی))
به اين ميگن دست بردن توي قرآن.اگر شما مجازيد تفسير كنيد ،پس ما هم ميتوانيم...
Thursday 8 July 2010 09:07:16 GMT
حمید 
آقای علی

تخیل دست خود انسان نیست و در طبیعت بشر است که تخیلات کند.
اما تخیلات دو گونه است یکی تخیلاتی که خود را با واقعیت خلقت تصحیح و هدایت می کند. مانند تخیلات کسانی که کارشان به پیشرفتهای علمی که من و شما از آن بهره می بریم شد.
و دیگری تخیلات بی ارتباط و حتی متناقض با اصول خلقت. که چیزی شبیه پارازیت تلویزیون یا رادیو است و قابل درک برای دیگران نیست که حتی برای خیال کننده هم قابل تکمیل و ساخت نیست.
مثل تخیلات جوکیها که فقط بدرد شخص خودشان شاید بخورد.
Wednesday 7 July 2010 11:07:29 GMT
علي 
انسان خليفه خداست
پس خدا می تواند اجازه این اعمال که شما در تخیل دارید به بندگانش اعطا کند
Tuesday 6 July 2010 12:07:15 GMT
عادل 
این بیچاره از آخوندهای بی آزار بود که بر طبق سنت رافضی در دنیای اوهام و خرافات زندگی می کرد.
البته ضرر این بی آزاری او به فرزندانش می رسد که مثل آقازاده های دیگر پدر معمم شان برای آنها پول دزدی جمع نکرد.
حالا که کفگیر رژیم به ته دیگ خورده رفتند دنبال ارواح سرگردان.
بگذارید راحت بخوابد به اندازه کافی در این دنیا زجر رافضی بودن را چشیده.
و به اندازه کافی مورد سوء استفاده هم پالکی های خود گردیده.
Sunday 4 July 2010 05:07:46 GMT
ناظر 
اين موجود عجيب گفته:خواب دیدند که امام زمان جلوی پای آیت الله خامنه ای تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند! لطقا فقط بگويند از كجا فهميد اون شحص امام زمان بوده؟!!!!!
Friday 2 July 2010 02:07:21 GMT
علی 
در مرام رافضی جنون و چرند بافی کرامات نامیده می شود.
Thursday 1 July 2010 06:07:57 GMT
حسن 
رافضیان هر کسی را که پا از دایره حماقت بیرون بگذارد تکفیر می کنند.
مجانین که جای خود دارند،
حتی آدمهای عادی هم باید از ترس خود را به حماقت و چرند گویی و حتی کفر بزنند.
Thursday 1 July 2010 05:07:26 GMT
مهتد 
یک موردی که بالا فراموش شده
و من در یک سایت دیگه در مورد این بهجت خوندم
این موضوعه که ایشان به اطرافیانش گفته بود که من رو برای نماز صبح بیدار نکنید اخه من صبح ها می رم کربلا پشت سر امام زمان نماز می خونم
!!!؟؟؟
( نمی دونم چرا از بین این همه نماز نماز صبح می رفته )
Thursday 1 July 2010 05:07:35 GMT
مهتد 
یک موردی که بالا فراموش شده
و من در یک سایت دیگه در مورد این بهجت خوندم
این موضوعه که ایشان به اطرافیانش گفته بود که من رو برای نماز صبح بیدار نکنید اخه من صبح ها می رم کربلا پشت سر امام زمان نماز می خونم
!!!؟؟؟
( نمی دونم چرا از بین این همه نماز نماز صبح می رفته )
Thursday 1 July 2010 11:07:38 GMT
علی 
برادران عزیز مذهب تشیع بر اساس ذهنیات و تخیلات پایه ریزی شده برای پذیرفتن این مذهب بایستی عقل را بکلی کنار گذاشت و بسیاری از واقعیت ها را انکار و تحریف کرد چاره ای جز این نیست
هزاران مورد وجود دارد که با واقعیات تاریخی منافات داردچنان رعبی در دل شیعیان ایجاد شده که کسی جرات نمیکند از خود بپرسدمگرچنین چیزی ممکن است؟!!!
Thursday 1 July 2010 05:07:41 GMT
ازهر  
من فکر میکنم کم کم خداداره این احمقها رو روسوامیکنه حالا دیگه کارشون به جایی کشیده که دعوی خدایی میکنن ایا به غیر از خدا کس دیگه ای هم هست که بخواهد کسی را قبض روح کند؟ این طور که معلوم میشود این ایت الله ها همه شیعه ها رو ..... فرض کردن هه هه هه هه
 
Name:
Comment Body: