پرسشهای بی پاسخ دربارۀ تولد علی رضی الله عنه در كعبه
The Writer: استاد عبدالله حيدري
Added Date: 6/27/2010 2:32:52 PM
Bookmark and Share              Balatarin

سنی نیوز: پرسشهایی که مطرح می کنیم از کتاب یا نوشته سابقی گرفته نشده پاسخ این سوال ها نیز در لابلای کتاب ها نیست  هدف از این پرسشها این است که هر مسلمان دلسوز به اسلام و بلکه قبل از آن دلسوز به خود و آینده و سرنوشت خود بیندیشد و از خود بپرسد که آیا حرف های دیگران را بی دلیل تکرار کردن کاری عاقلانه است؟!

چرا نباید برای هر موردی که می شنویم دلیل و پاسخ داشته باشیم ؟ چرا نباید فکر کنیم و آگاهی بدست آوریم ؟ پرسش و کنجکاوی و تحقیق و مطالعه است که انسان را به رشد و تکامل می رساند  بدون تحقیق و مطالعه و کنجکاوی هرگز کسی به سعادت و پیروزی و رستگاری نخواهد رسید.

خلاصه :

پرسش اول: آیا انسان قبل از تولدش مکلف است یا خیر؟

پرسش دوم: آیا جای تولد انسان دلیل سعادت و فضل و برتری اوست؟

پرسش سوم: آیا صرف متولد شدن در یک مکان مقدس مثل کعبه معظمه دلیل بر امتیاز خاصی مثلا امامت اوست؟

پرسش چهارم: برفرض اینکه ثابت شود که علی (رضی الله عنه) در کعبه متولد شده آیا این سبب فضیلت اوست؟

پرسش پنجم: کدامیک افضل و برتر است ؛ امام یا پیامبر؟

پرسش ششم: در صورتی که تولد در داخل کعبه را فضیلتی مسلم برای علی بدانیم؛ آیا این فضیلت ایشان را از پیامبر برتری می دهد؟.

پرسش هفتم: آیا محروم بودن! پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم از فضیلت تولد در داخل کعبه نقصی در حق آن حضرت نیست؟!

پرسش هشتم: اگر نیست پس در حق دیگران چرا نقصی به شمار بیاید؟!

پرسش نهم: آیا در طول تاریخ برای اثبات فضیلت یک پیامبر یا یک امام اتفاق افتاده که تولد او در مکان مقدسی صورت گیرد؛ کدام پیامبر و کدام امام؟!.

پرسش دهم: آیا پیامبران و امامان قبل از نبوت و امامت هم مکلف هستند یا خیر؟!.

پرسش یازدهم: اگر مکلف هستند پس پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم قبل از بعثت چگونه شغل اصلی یعنی دعوت به حق را فرو گذاشته و مشغول تجارت شدند؟!.

پرسش دوازدهم: اگر نیستند پس فضلیت تراشی برای امام قبل از امامتش چه سودی دارد؟!.

 پرسش سیزدهم: آیا امام قبل از سن بلوغ از امامت خود خبر دارد یا خیر؟!.

پرسش چهاردهم: اگر خبر دارد , كه این خلاف حكمت الهی است زیرا كه موسى علیه السلام هشت تا ده سال قبل از نبوت خود مشغول چوپانی بود, و همچنین پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم مشغول تجارت بودند پس امام چگونه از پیامبر متمایز می گردد؟!.

پرسش پانزدهم: و اگر خبر ندارد پس تولد او داخل کعبه یا در دشت و صحرا چه فرقی می کند؟!.

پرسش شانزدهم: بر فرض اینکه تولد در داخل کعبه فضیلت شمرده شود , آیا پیامبران و امامانی که خارج از کعبه متولد شده اند فضیلتشان از علی رضی الله عنه کمتر است؟ یا حضرت عیسی که در خارج از شهر و آبادی در زیر درختی متولد شد آیا -نعوذ بالله- این اهانتی به شمار می آید؟!.

پرسش هفدهم: این مسلم است که اولین و آخرین کسی که بطور اتفاقی در داخل کعبه متولد شد حکم بن حزام بن خویلد اسدی پسر برادر حضرت خدیجه رضی الله عنها است با اینکه ایشان یکی از شخصیتهای معروف قریش بود و سال هشتم هم مسلمان شد و صحابی هم هست و در حنین و بعضی غزوات دیگر شرکت هم کرد تولد ایشان را هیچ کس برای ایشان فضیلت نمی شمارد؟ اگر در عرف عرب چنین چیزی فضیلت بود باید همه سرداران قریش خانه کعبه را محل زایمان فرزندانشان قرار می دادند , پس چرا چنین نکردند؟!.

پرسش هیجدهم: آیا در طول بیست و سه سال نبوت پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم گاهی اتفاق افتاده که پیامبر گرامی صلی الله علیه و سلم این فضیلت علی -یعنی تولد او در داخل کعبه- را به ایشان و سایر صحابه و اهل بیت یاد آوری کنند؟ اگر اتفاق افتاده در کجا؟ در کدام غزوه؟! یا در کدام جمع؟! در غدیر خم یا جای دیگر؟! و اگر اتفاق نیفتاده پس این چگونه فضیلتی است که در طول بیست و سه سال نبوت پیامبر صلی الله علیه و سلم هیچگاه مطرح نشد؟

پرسش نوزدهم: آیا بعد از پیامبر صلی الله علیه و سلم در زمان خلافت خلفای راشدین یا در زمان خلافت خود حضرت علی رضی الله عنه یا در زمان خلافت حضرت حسن رضی الله عنه اتفاق افتاده است یا خیر؟!.

 پرسش بیستم: آیا در طول زندگی حضرت علی رضی الله عنه حتی از سوی خانواده و فرزندان و یاران و شاگردان ایشان این فضیلت مطرح گردیده است؟! كي و كجا؟! و اگر نشده پس چرا؟!!.

خدايا ترا بر نعمت عقل هزاران مرتبه شكر و سپاس.

Reader Count
4648

Bookmark and Share              Balatarin
 
Sunday 9 March 2014 07:03:37 GMT
محمد 
اللسلام علی من اتبع الهدی
آقای محترم و برادر عزیز من یک شیعه هستم
حالا شما تمام فضائل امام علی علیه السلام را رها کرده به تولد در کعبه فقط اشاره کردید آیا ما گفتیم که حضرت امیرالوئمنین با تولد در کعبه بر سایرین و پیامبر برتری دارد؟ خیر بلکه حضرت در علم شجاع حکمت عقل مدبر و فتوت مردانگی سابقه در اسلام ووو برتری دارد و فضائلی که در حق امیر المومئنین علیه السلام نقل شده در حق هیچ یک از صحابه حضرت ریسول اکرم نقل نشده است اما در مورد برتری امام علی از حضرت رسول اینکه آنها هر دو یک نفسند(آیه مباهله
Tuesday 3 September 2013 09:09:47 GMT
ali 
گواهى بر اينكه معبودى جز خدا نيست،يگانه و بى‏شريك است،و اينكه محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)بنده و فرستاده اوست،و سرور پيامبران و خاتم رسولان است،و اينكه علىّ امير مؤمنان است و آقاى جانشينان،و امامى كه خدا اطاعتش را بر جهانيان واجب كرده،و اينكه حسن و حسين، و على بن الحسين،و محمّد بن على،و جعفر بن محمّد،و موسب بن جعفر،و على بن موسى‏ و محمّد بن على،و على بن محمّد،و حسن بن على،و قائم حجت مهدى(درودهاى خدا بر ايشان) امامان مؤمنان،و حجّتهاى خدا بر همه آفريدگانند،و امامانت امامان هدايت و نيكانند. اى فلان بن فلان،هنگامى كه دو فرشته مقرّب،و دو فرستاده خداى تبارك و تعالى‏ نزد تو آيند،از پروردگارت و پيامبرت و دينت و كتابت و قبله‏ات و امامانت از تو سؤال كنند نترس،و در جواب آنها بگو:
اَللَّهُ جَلَّ جَلالُهُ رَبّى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ نَبِيّى وَالاِْسْلامُ دينى وَ الْقُرْآنُ كِتابى وَالْكَعْبَهُ قِبْلَتى وَ اَميرُالْمُؤْمِنينَ عَلِىُّ بْنُ اَبيطالِبٍ اِمامى وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِي الْمُجْتَبى اِمامى وَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي الشَّهيدُ بِكَرْبَلاءَ اِمامى وَ عَلِىُّ زَيْنُ الْعابِدينَ اِمامى وَ مُحَمَّدٌ باقِرُ عِلْمِ النَّبِيّينَ اِمامى وَ جَعْفَرٌ الصّادِقُ اِمامى وَ مُوسَى الْكاظِمُ اِمامى وَ عَلىُّ الرِّضا اِمامى وَ مُحَمَّدٌ الْجَوادُ اِمامى وَ عَلِىُّ الْهادى اِمامى وَ الْحَسَنُ الْعَسْكَرىُّ اِمامى وَالْحُجَّةُ الْمُنْتَظَرُ اِمامى هؤُلاءِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ اَئِمَّتى وَ سادَتى وَقادَتى وَ شُفَعآئى بِهِمْ اَتَوَلّى وَ مِنْ اَعْدآئِهِمْ اَتَبَرَّءُ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ،
خدا جلّ جلاله پروردگارم و محمّد(درود خدا بر او و خاندانش)پيامبرم و اسلام دينم و قرآن كتابم و كعبه قبله‏ام و امير مؤمنان‏ على بن ابيطالب امامم،و حسن بن على مجتبى امامم،و حسين بن على شهيد در كربلا امامم،و على زين العابدين امامم،و محمّد شكافننده دانش پيامبران امامم،و جعفر صادق‏ امامم،و موسى كاظم امامم،و علىّ الرضا امامم،و محمد جواد امامم،و على هادى‏ امامم،و حسن عسگرى امامم،و حجّت منتظر امامم مى‏باشند.اينان كه درودهاى خدا بر همگى آنان باد امامان من و آقايانم و پيشروانم و شفيعان من هستند.با آنان دوستى مى‏كنم و از دشمنانشان در دنيا و آخرت بيزارى مى‏جويم،
Sunday 17 March 2013 06:03:28 GMT
مسلمان 
کاش به جای اینکه اینقدر روی اختلافات شیعه و سنی تاکید دارین که پیروان ادیان دیگه بگن این مسلمونا که با خودشون مشکل دارن، روی مشترکات و اصل اسلام تاکید می کردین
و به جای اینکه اینقدر دنبال رد شیعه هستید دنبال اثبات حقانیت دین اسلام برای پیروان ادیان دیگه که دین اسلام رو ساختگی میدونن بودید.
انشاا... خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه.
Monday 24 January 2011 08:01:28 GMT
شيعه ولي با انصاف 
سلام
بابا اينو كه ديگه تو كتابهاي خود اهل سنت هم نقل كرده اند شما ديگه داريد به همه چيز گير ميديد فردا حتما نعوذبالله به بودن حضرت محمد (ص) هم شك ميكنيد و به هزاران چجيز ديگر
Friday 24 September 2010 01:09:37 GMT
شایان 
...
حال حکایت این سنی ها، حکایت همان نصرانی هاست.
ما می خواهیم ثابت کنیم که سید مرسلین و خاتم نبیین محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم بارها و بارها وصی و جانشین خود را معرفی کرد و برایشان حدیث غدیر و ثقلین و سفینه می خوانیم و آنها نمی پذیرند و خود را عاقلترین مخلوقات خدا می دانند.
پناه می برم به خداوند کریم از این که از جاهلان باشم و خود را برترین و داناترین افراد بشر بدانم.
خداوندا در تمام مراحل زندگی از تو هدایت می طلبم و پناه می برم به ذات اقدست از این که از گمراهان باشم.
والسلام
Friday 24 September 2010 01:09:32 GMT
شایان 
...
چندی پیش با یک سایت مسیحیت آشنا شدم، اظهار نظر نکردم ولی نظراتشان را خواندم.
من همیشه فکر می کردم مسیحی ها هنوز منتظر پیامبر آخرالزمان هستند، ولی فهمیدم که آنها اعتقاد دارند که عیسی (ع) آخرین پیامبر خداست و پس از او پیغمبری نیست و پیامبر ما محمد (ص) که جانم فدایش باد را نعوذ بالله پیامبر دروغین می خواندند و عده ای سعی می کردند که به آنها ثابت کنند که اعتقاد شما نادرست است ولی بی فایده بود.
و آنها می گفتند که مسیح (ع) جانشین ندارد.
...
Friday 24 September 2010 12:09:35 GMT
شایان 
دوستان عزیز شیعه شما هرگز نمی توانید به این سنی ها حرفتان راثابت کنید، چون اینها اینقدر در کتابها و از ملاهایشان اراجیف و اباطیل خوانده اند و شنیده اند، که گوشها و قلبهایشان حق را نمی پذیرد مگر اینکه رحمت خداوند شامل حالشان شود.
...
Tuesday 3 August 2010 04:08:33 GMT
كورش 
اكثرا در نظراتشان به خاطر داشتن عقل از خدا تشكر مي كنند !
ولي هيچكدام دعا نكردند خدابه ايشان عقل بد هد!!!
آيا در اين زمينه نيازي در خود نمي بينند؟
Thursday 29 July 2010 01:07:26 GMT
شهرام 
راست می گوی افندی ماعقل نداریم اگرداشتیم مثل شما1000خدای جورواجور میداشتیم.سیغه می شدیم.مرجع میراشتیم.فضیه وحکومتی اینچنین امام زمانی میداشتیم.ازعقل سلیم شمابه مارسیده بگذارفقط شماعاقل باشید!ماراهمان شوریدگی بس است.خداوندهمه ماراهدایت نماید
Monday 26 July 2010 03:07:27 GMT
زهرا 
من کنت مولا فعلی مولاه الهم وال من والاه وعاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله----سنی برو حیا کن --الهم العن اولی و دومی وسومی ---
Monday 26 July 2010 07:07:18 GMT
افندی 
از عقل گفتید ولی چه ربطی به سنی دارد؟اگر سنی عقل داشت که پیرو بدترین خلق(عمر وعثمان) نبود
Sunday 25 July 2010 12:07:25 GMT
محمد جواد سلیمانی 
انسان هيچ وقت بيشتر از آن موقع خود را گول نمي‌زند كه خيال مي‌كند ديگران را فريب داده است.
همانا دین ؛ دین اسلام است و بهترین پیامبر محمد است. خداوندا هر کس برای دین پیامبرت زحمت کشید او را با پیامبرت محشور ساز والسلام
Friday 23 July 2010 05:07:33 GMT
علی 
برادر حسن از دعای خیری که برام کردی خیلی ممنونم راستش به خاطر همین دعای مبارکت دلم ازت صاف شد اما عزیزم اگر یه کم بیشتر فکر و مطالعه میکردی جوابات اینقدر سخیف و بی مایه نبود من میگم قرآن تو میگی عقدالفرید!
خداوند خودش به عایشه گفته ام المومنین یعنی خدا نمیدانسته فردا چه میشه؟ اما زشتترین حرفت مقایسه زن لوط و ام امومنینه حسن جان برو آیه 81 هود و آیه 52 احزاب رو بخون بعد با هم مقایسه کن اگه چیزی سرت بشه میفهمی که نباید این دو رو با هم قیاس میکردی البته اگه نفهمیدی بگو تا برات شرح بدم عزیزم
Thursday 22 July 2010 03:07:04 GMT
سید حسن حسینی 
جواب به علی که من برای 101 بار بهش میگم اسم تو علی نیست اسمه تو 00000میگم
ببین در مورد عایشه واست بگم از کتب خودتون روزی پیامبر
(ص)زنان خود را جمع کرد خطاب به انها فرمود:کدامیک از شما صاحب شتر پشمو هستید وسگان حواب به سوی او هجوم اورده وبرایش پارس خواهند نمود ودر پیرامون او انسانهای کشته میشود و خود تا یک قدمی مرگ رفته و نجات پیدا میکند ..ادرس زمخشری در الفا.ق190408/ 1......ابن اثیر در النهایت2{96/2.........اینم بدون ونیز پیامبر خطاب به عایشه :ای عایشه گویا میبینم که سگهای حوائب برای تو پارس میکنند و تو با علی ظالمانه به نبرد بر خاسته ای ادرس العقدالفرید2: 283{135/4}خوبه بری ایات قران بخوانی که خدا در مورده زنهای حضرت نوح و حضرت لوط چه گفته است......قران می فرماید:(وای بر هر دروغگوی گنهکار که پیوسته ایات خدارا میشنود که بر او تلاوت میشود اما از روی تکبر اصرار بر مخالفت دارد گویی که اصلا ان رانشنیده است چنین کسی را به اتش دوزخ بشارت بده)جاثیه :ایه 7و8 اون دونیا میبینمت از خدا میخواهم که با عمر ابوبکر و عثمان و عایشه محشور شوی .(علی مع الحق و الحق و مع علی )
Thursday 22 July 2010 04:07:36 GMT
علی 
سید حسن تو حالت خوبه؟ این چرت و پرتا رو از کجا میاری خوب بگو ما هم استفاده کنیم
کی بهت گفت چنین رسمی در قدیم بوده ؟ ها کی گفت؟
پس چرا به جای اینکه سوالات منو جواب بدی هذیان میگی؟
آنچه من میگم مستند به قرآنه آنچه تو میگی بسته به تنبانه
برو لا لا کن بچه جان برو آفرین پسر خوب برو بالام جان برو
Wednesday 21 July 2010 12:07:03 GMT
سید حسن حسینی 
در جواب علی که من 100 دفعه بهش گفتم اسم تو علی نیست اسم تو چیزه دیگه است میگویم...ببین در زمانه قدیم در عرب این رسم بود که وقتی کسی به خاستگاری دختری از قومی یا خانواده میرفت و به ان دختر نمیدادند دیگر از ان قوم یا خانواده به خاستگاری نمیرفت ....قابل توجه:که عمر به خاستگاری حضرت زهرا(س) رفت و دست پر برگشت جواب----------------گرفت00
Wednesday 21 July 2010 09:07:39 GMT
عبداللطيف(درجواب سيد حسين... 
سلام عليکم
شخص گنهکاري که از کار گناه خود پشيمان شده و توبه کرده آن شخص دوست خداست.(يعني خليل الله است.)
دوست عزيز چرا ما خليل الله نباشيم؟
حتما پيش خود ميگوييد که از کجا شروع کنيم.بگذاريد کمکتان کنم:راستگو باشيم چون همه ميدانيم که دروغگو دشمن خداست.
موفق باشيد (انشاالله)
Tuesday 20 July 2010 05:07:23 GMT
علی 
سید حسن به نظر من تو خیلی احمقی از کجات در آوردی که زن عمر دختر زهرا نیست مردک لا اقل برو کتاب سید عباس قمی منتهی الامال را بخوان همه جا پیدا میشود یا اصول کافی ویا ...
زن اول عثمان چی دختر رسول الله نبود زن دوم عثمان چی دختر رسول الله نبود حضرت علی ده سال پشت سر عمر نماز نخواند دوازده سال پشت سر عثمان نماز نخواند مادر امام صادق نوه ابوبکر نبود !!!
راستی احمق جان یک سوال به نظرت چرا خداوند در قرآن به حضرت عایشه لقب ام المومنین و طیبه داده ولی شما زورتون میاد بگید ام المومنین عایشه طیبه!!
Friday 16 July 2010 09:07:08 GMT
سیدحسین 
شما زیاد دروغ میگویید مثل دیگران.
زن عمر دختر حضرت زهرا نیست زیرا آن بانو در کربلا حضور داشت
ولی زن عمر در زمان عثمان مرد هاست.
Friday 16 July 2010 09:07:57 GMT
سیدحسین 
اگر کتاب تفسیر نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی راکه سنی مذهب هست را بخوتنید به فضایل امام علی پی می برید.
راستی چرا دیگر علی کرم الله وجه نمی گویید چون عمر و ابوبکر و عثمان بت پرست بودندو علی نبود خجالت می کشید بگویید .
در ضمن ماشین دست دوم مثل ماشین دست اول نمی شود
توبه کننده از گناه مثل کسی که گناه نکرده نیست علی گناه نکرده اما خلفا همه ..................... بودند
جرات دارید جواب بدهید
دیگر اینکه اصح الکتب شما پر از احادیث جعلی است که انسان بی حیا شرم از گفتن دارد وای به حال آدم سالم
سنی نیوز: جاهایی که نقطه چین می باشد این فرومایه رافضی صفوی به یاران پیامب توهین کرده است.
Sunday 11 July 2010 04:07:22 GMT
مهتد 
انچه از احادیث صحیح بر می اید

عالم ترین صحابه معاذبن جبل است
قاضی ترین علی است
و....

لازمم نیست از کسی بپرسید این سخن پیامبر است اگر کسی هم می خواد اثباتش ساده است احادیثشو می ارم
Sunday 11 July 2010 03:07:43 GMT
علوی 
برادران عزیز بخدا قسم این آخوندای رافضی کذاب تر از آن هستند که فکرش را بکنید اینها اگر منعشان نکنند ازدواج ام کلثوم با عمر را هم انکار میکنن اصلا اگه بهشان رو بدهی میگویند علی دختری به نام ام کلثوم نداشته ام کلثوم لقب زینب بوده البته هنوز این هوا پرو نشدن بابا جان کاری نداره تکذیب و تحریف واقعیت ها این کار را سالهاست یهود میکنن اینها هم روش
اصلا فردا میگن رسو الله را هم کارگردانان سقیفه مسموم کردن ای خدا لعنتتان کند قوم کاذبین ظالمین تف تف تف
Sunday 11 July 2010 09:07:08 GMT
رضا 
دوسوال از جعفر دارم .1-اينكه آيا شما به جاي عمر جواب ميدهيد؟
2-آيا تمام حرفهاي عمر را قبول داريد ؟ يا فقط اين يكي را!
Sunday 11 July 2010 04:07:09 GMT
پاسخ به جعفر 
اگرعمر در جواب میگفت علی آنگاه باید نتیجه گرفت که عمر در چه مقام و عظمت روحی است و تا چه حد از خود بینی و خود خواهی فاصله دارد واین همان ملاک فضلیت است در اسلام علی ده سال تمام پشت سر عمر نماز خوانده است و مشاور و قاضی دستگاهی بوده که عمر رییس ان بوده دختر خود را که از بطن فاطمه زهرا بوده به عقد عمر دراورده دو پسر خود را عمر نام گذاشته عمراکبر و عمر اصغراورا مرجع مسلمین و امام و پتاهگاه مردم نامیده کجا کاری بچه جان برو بازیتو بکن اگرم پول داری برو بده به اخوندا تا برات روضه بخوانن برو عزیزم
Saturday 10 July 2010 01:07:52 GMT
جعفر 
با سلام . اگر به خود عمر بن خطاب هم میگفتی چه کسی از نظر فهم و درک و علم و تقوا و شجاعت بیشتر است میگفت علی بن ابیطالب . نمیدانم چرا قبول ندارید شایسته ترین فرد پس از رسول الله صلی الله علیه و سلم علی است !!
Saturday 10 July 2010 10:07:08 GMT
كورش 
جنگ هفتاد دو ملت همه را عذر بنه
چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند
Tuesday 6 July 2010 06:07:15 GMT
E.A 

خیلی خوب! میبینم که اینجا هم مسلمانان به جان هم افتادند! ! ! چرا هر جا مسلمان هست تفرقه هم هست؟ ؟
Tuesday 6 July 2010 11:07:35 GMT
شهرام 
اری حضرت علی(ع)دومین شهیدمحراب بعدازحضرت عمرفارق میباشد.اخر ای دوست گرامی مااز تحریف تاریخ سخن میگوییم.و بارهاگفته ایم که علی ان شیر خداپاک ومنزه است.ازافترا خودت و خودم ندارد.ماهمگی شیعه علی و طابع سنت رسول خداییم(ص)همه مسلمین.اگرآل یهودبگذارند.وکمتر خود را به اسدالله حیدر کرار بچسبانند.
Tuesday 6 July 2010 07:07:52 GMT
البلوشي 
برادران شيعه.
بقول شهيد مولانا دامني :جو جوش آمد هوش را ميبرد بس جوش را كذاشته كنار و خوب كوش كنيد.
شماها كه هيج كدام جواب سؤالها را نميدهيد .و با حرفهاي بي منطقتان خود را از بحث منحرف ميكنيد.وبه نوعي به انسانيتتان توهين ميكنيد, همينطور باشيد تا صبح دولتتان بدمد .
Tuesday 6 July 2010 04:07:56 GMT
سید حسن حسینی 
سلام مولای ما امیرالمومنین حضرت علی(ع)انقدر فضیلت دارد که تولد در خانه خدا قطره از دریای بیکران اوست راستی در مورد شهادت ان بزورگوار چی؟در آن هم شما شک دارید؟ که البته اگر داشته باشید جای تعجب نیست. در مورد اون حرفتون که گفتی آخوندا اگه راست بگن میشن سنی اشتباه گفتید اگه مولاناهای شما یا خودتان خوب فکر کنی میتونی خودتو از منجلابی که داخل آن هستی بیرون بکشید مثل اقای تیجانی.یا علی(ع)
Tuesday 6 July 2010 09:07:35 GMT
bina 
اصلا علی توی کعبه بدنیا نیامده اگر هم بدنیا می آمد دلیل برتریش نبود دلیل ولایت علی مطلب دیگری است
حال من از شما یک سئوال دارم چرا عمر فاروق رضی الله عنع ابوبکر صدیق و عثمان نام خلیفه را بجای ولی برگزیدند /
می دانید که شرایط علی برای برچیدن این رسم باعث شد نماز روز دوم ولایتش در مسجد 2 صف گردد.
مگر پیامبری وجود داشت که خلیفه رسول الله گردد ؟خلیفه رسول اللهیعنی می تواند در حد او حکم دهد . دلیل این انتخاب چه بود؟
یاحق
Monday 5 July 2010 07:07:46 GMT
ابو شمر 
به آقای " ..س کش معروف"

به امید دیدار عاجل!
Monday 5 July 2010 06:07:26 GMT
شهرام 
سنی کش یاهمان.....
هرچه میخواهد دل تنگت بگو.دیداربه قیامت.اوست که بهترین حاکماست.بین ماو شمافقط خداکفایت میکند.
Monday 5 July 2010 03:07:56 GMT
حسام الدین 
نقل میکند باید بحث کرد ولشان کنید بگذارید در سکرات خودشان یعمهون باشند آقا جان
Monday 5 July 2010 03:07:20 GMT
حسام الدین 
تازه باید از بانو امنه بنت اسد هم گله کنیم که چرا برای وضع حمل رفتن بت خانه پیش ان همه بت نجس!!البته یقین داریم که این کار از ایشان بعید بوده مگر اینکه بگوییم در داخل کعبه بوده نا گاه وضع حمل کرده مانند مادر حکیم ابن حزام در این صورت هم این نه فضل است نه علامت فضل چه برای علی علیه السلام و چه برای حکیم
البته شیعه مگویند که امنه تکیه زد به دیوار نا گاه دیوار شکافت امنه رفت داخل دوباره شکاف بسته شد جای شکاف هم الان هست پس خدا به خواست خودش امنه را برده داخل!! شما را به خدا با کسی که این طور تاریخ نقل
Monday 5 July 2010 02:07:11 GMT
حسام الدین 
به خدا قسم بحث با این شیعیان آب در هاون کوبیدن است بیخود خودتان را خسته نکنین اینها از ریشه با اسلام مخالفند البته عوامشان بی تقصیرن انها چشم و گوششان آخونداس خودشان تعقل را گذاشته اند سر طاقچه!آخوندا هم هر کدام به فکر علم خودشان هستن شما توقع دارین آخوندا چه بگویند؟ خوب اگر واقعیت را بگویند که میشوند سنی دیگر کسی به آنها وجو هات نمیدهدبیچاره شیخ فضل الله کمی عقب نشینی کرد دیدیم چه شد
حضرت علی کجا در کعبه به دنیا آمده ؟مگر جا قطع بود تازه اگرم این اتفاق افتاده باشد این چه فضیلتی است مثلا تازه
Monday 5 July 2010 02:07:59 GMT
سنی کش معروف 
خدا وکیلی اگر عمر در کعبه بدنیا میامد شماان را پیراهن عثمان نمیکردیددر فضیلت عمر خلیفه شما همین بس که فرزند صحاک است این از کمبود عقل شماست وعناد شماست که از جای دیگر آب میخورد
Monday 5 July 2010 06:07:38 GMT
شهرام 
مذبورماسالهاست که تکرارمی کنیم.اماکو گوش شنوا.خودشمابخوان که چگونه به مهاجرین انصار(رض)توهین روامیدارند. حال من سوالی دارم ایاخلافای راشدین مشمول این ایه مبارکه مشوندیانه اگر می شوندفبها.واگرخیرایانعوذبی الله خداونداشتباه کرده.بازمگویم تمام صحابه بزرگ وامامان ماهستند.امانه ان امامتی که صفویان برای ملت عزیزم به ارمغان اوردند.برادرچرامن ازروبروم اگر نادانم بیاموزم واگرحق بامن است.پس بیاموز.ودرموردمولای متقیان علی(ع)مادرگیتی دگرفرزندی چواونخواهدزایید.ان دلدل سوارعرب جانم فدای اوودیگرصحابه گرامی با
Monday 5 July 2010 06:07:09 GMT
شهرام 
ایا شمادوست عزیزتولددربتکده رانشانه فضل میدانی؟پس لات وعزی.هبلواز همه فاضلتربوده اند..چون درکعبه ان دوران زندگی میکردند.ودیگرمطلب انکه والدین ان بزرگوارهردوازمشرکین ان دوران بودن.پس باتوجه به مطلب جناب عالی مادران بزرگواراستمدادکمک ازخدایان را داشته.چرانادانسته توهین به ان شیرکردگارمینمایی.وتاجایی که من میدانم فضل اکتسابیست نه انتساب.گیرم که توراپدرفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل.پس ان حضرت برای همین فضل بسیار رنجهاوریاضتهاکشید.نابرده رنج گنج میسرنمیشود_مزدان گرفت جان برادر که کارکرد.ودر موردایه مذب
Monday 5 July 2010 09:07:25 GMT
در پاسخ ک .م 
کسی هم چنین ادعایی نکرده از رو هم نمی ری نکنه تو این ایات ایمان به امامت اومده ما نمی بینیم

اما گفتی صحابه پس حالشو ببر

والسابقون الاولون من المهاجرين والانصار والذين اتبعوهم باحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه واعد لهم جنات تجري تحتها الانهار خالدين فيها ابدا ذلك الفوز العظيم
Monday 5 July 2010 09:07:21 GMT
در پاسخ ک .م 
آیا سخن گفتن در گهواره توسط برخی از پیامبران فضل است یا علامت فضل است؟
این معجزه است و نشانه پیامبری با فضل و نشانه ان ربطی نداره ، سوال من رو هم بدون پاسخ گذاشتی.
ایا ممکن است کسی در اون نشانه فضل باشد ولی فاضل نباشد؟
اگر اینطوریه پس به چه درد می خوره این نشانه فضل
حالا شما همین حرفی که زدی با قران با احادیث خودتون ثابت کن مگه نه حرف زدن که هنر نیست

گفته اید ؟
پس میبینید که ایمان به صحابه مکرم در قران رانشانه اصلی ایمان نمی بینیم
کسی هم چنین ادعایی نکرده از رو هم نمی ری نکنه تو این ایات ایما
Sunday 4 July 2010 12:07:35 GMT
شهرام 
دوست من سلام
ان بشارت عظیم حضرت عیسی ابن مریم از جانب خداوندبه امتش در ان زمان فرموده بودوان راهب طبق انجیل عاری از تحریف می دانست.اماایشان از کجاخبرداشتن؟پس ماعناد میکنیم یاارشاد
Sunday 4 July 2010 11:07:29 GMT
عامر 
بنام الله 0 جواب سوال 14 اينه كه راهب مسيحي كه در دير زندكي مي كنه ومنتظر بيغمبر اسلام هست او مي دونه وخبر داره ايا ميشه كه خود بيغمبر اكرم ص خبر نداشته باشه اينهمه عنيدي وزور نكويد كه حساب وكتاب بايد بس داد
Sunday 4 July 2010 08:07:01 GMT
پاسخ مروه 
گیرم حضرت علی بودفاضل
از فضل علی ترا چه حاصل
برمنکر فضل علی لعنت
اما تو چرا میسوزه ..نت

Saturday 3 July 2010 07:07:58 GMT
شهرام 
دیگران قضاوت کنند.خداوندتوجه یکسان به همه بندگانش بصورت یکسان دارد.اگر غیرازاین باشد.پس خلاف عدالت اجتماعی است.اماهرکس را رسول و برگزیده خود قرار نمیدهد.جانم فدای حضرت علی(ع)وهمه صحابه گرامی باد.
Saturday 3 July 2010 07:07:49 GMT
شهرام 
سخن میگفت.شماهاچه تفصیری داشتید.شخص شماکه بشارت پیامبری ان قاتل دجال راباصخن گفتن طوطی یکسان می دانی.یااگربجای حضرت ابوبکرصدیق(ع)پیشنمازی میکردند.چه میگفتی؟تولد در بتکده قریش را(که اصلاوجودخارجی ندارد) نشانه فضل وتولدحضرت عیسی ابن مریم راکه خداوندفقط بادو زن صخن فرمودند.که یکیش مادر ان بزرگوار رامیباشدبانعوذبیلله پرنده ایی مقایسه مکنی.یک بام و2 هواکه نمیشه.تمام صحابه هاسربازان فدایی وتمام انبیارهبران جامعه بشریت وسکان داران کشتی نجات جامعه بشریتند.حال قضاوت کن.اگرقاضی منصفی هستی.اگرنه بگذاردیگ
Saturday 3 July 2010 06:07:40 GMT
شهرام 
ک م
برای انکه خیالت را راحت کنم.تمام صحابه هادر تمام ادوار.به اندازی یکی ازفضایل هیچ پیامبری نه فضل داردونه فضیلت.طبق ایه قران.که خداوند صبحان فرموده است.واین فرمایش باری تعالی است.که نشانه ایمان رامستقیماایمان به رسولان ونگذاشتن فرق بین انبیاوایمان به ملاکه و کتب اسمانی بیان فرموده اند.پس میبینید که ایمان به صحابه مکرم در قران رانشانه اصلی ایمان نمی بینیم.اگر باورندارید.قران رامطالعه بفرمایید.تاخودصداقت این نوشتاررادریابید.اماسوالی ازهمه ان کسانی که چون شمافکرمیکنند.اگرحضرت علی(ع)در گهواره صخ
Saturday 3 July 2010 11:07:49 GMT
ک، م 
می بینم که برای نظر من مثلا جواب فراهم کرده اند.
همانطور که عرض شد؛ علامت فضل و خود فضل تفاوت دارند.
آیا سخن گفتن در گهواره توسط برخی از پیامبران فضل است یا علامت فضل است؟
مشخص است که خود سخن گفتن در گهواره فضل نیست زیرا فضل به درجه قرب الهی و علم و توانایی های والا وابسته است نه صرفا سخن گفتن. مثلا طوطی با اینکه سخن می گوید کسی آن را صاحب فضل نمی داند.
اما علامت فضل که در مورد حضرت علی(ع)دیده شده است خود گویای فضل حضرت می باشد.
Saturday 3 July 2010 09:07:44 GMT
مروه 
متأسفم که به چشم های تان دستمال بسته و کور کورانه حرکت می کیند. ازمتن بدون نام نویسنده یا نویسنده بدون جراات هویداست که چقدر نادان است. تو که چشمت کوراست به درگاهی علی(ع)برو وازنزدیک فضلیت و بزرگی علی (ع) را مشاهده کن تا چشم کورت شفا یاب گردد و تا درآینده به چنین مزخرفات نپردازی. از گفتارت دشمنیت هویداست.
فدای نام علی
مه قربان نام علی
Saturday 3 July 2010 09:07:34 GMT
شهرام 
گهواره بامردم سخن گفت.وبسیارمعجزات دیگرکه به گمانم خودبهتر میدانی.حال برادر دینيم بدور از تعصب خود اندیشه کن که تاکنون خود افراط نموده یی یاخیر.علی صحابه وی رسول.او مدام باتماس باخداو هنوز حی.وبدان پیامبران برگزیده های خدایند.حال که باید توبه کند.خود انصاف ده.والسلام
Friday 2 July 2010 08:07:38 GMT
شهرام 
برادر روح الله سلام
از نوشته ات صداقت می بینم.ترس قیامت و نجات برادرن دینیت از اتش جهنم را می بینم.اری این نشانه ایمان توست.امابرادر فکر نمی کنی که ما نیز حضرت علی(ع)را راد مردویکه سوار میدانهای جنگ علیه کفار میدانیم.و فضیلت وی را در شمارش نتوان شمارد میدانیم.صحبت مااغراق است نه فضیلت.حقیقت است نه خیال بافی.شمادر کلامتان ان حضرت را باحضرت عیسی(ع)در مقایسه والاترقراردادید.ان پیامبری که الوالعزم و بشارت رسول گرامی را نوید فرمود.رسولی که یکی از بزرگترین نشانه های قدرت خداوند صبحان بوده وهست.در گ
Friday 2 July 2010 04:07:28 GMT
در پاسخ به روح الله 
سنی باید از چه چیز توبه کند؟
از اینکه خداوند به همسران پیامبر میفرماید ام المومنین و سنی ها نمیگویند؟ از اینکه خداوند مژده بهشت به سابفون مهاجر و انصار داده و سنی انها را منافق میداند؟از اینکه دختران خود را برای یکی دوساعت نمیتوانند شوهر دهند؟از اینکه خمس درآمد یک سال خود را به آخوندا نمیدن؟/بس است آقا جان حیا کنید حیااااااااا
Thursday 1 July 2010 05:07:27 GMT
در پاسخ ک .م 
اخه چیزی که نه فایده دنیوی داره نه سود اخروی ارزش گفتن هم نداره
ولی مطمئن باش اون اخونده هایی که من دیدم 100در100 هدفشون از بیان این موضوع فقط فضیلت تراشیدن در ذهن مخاطب بود بس نه روایت تاریخ و هر ادم بدون تعصبی هم ابنو درک می کنه
Thursday 1 July 2010 05:07:14 GMT
در پاسخ ک .م  
ممنون که اخرش شما تونسیتی به مغزت فشار بیاری یک جوابی بنویسی پس گوش کن

در اسلام یک میزان و معیاری وجود داره که با هاش حرف و حدیث و می سنجند

حالا شما همین حرفی که زدی با قران با احادیث خودتون ثابت کن مگه نه حرف زدن که هنر نیست
اگرم نتونستی حدیثی یا ایه ای پیدا کنی که دلیلتو تایید کنه به سوال زیر جواب بده

ایا ممکن است کسی در اون نشانه فضل باشد ولی فاضل نباشد؟
اگر جواب شما نه است که برات نمونه می ارم
اگر جوابت بله است که می شه همون حرفی که اهل سنت زدن
Thursday 1 July 2010 04:07:10 GMT
روح الله 
این دلیل فضل نمی باشد دلیل توجه خاص خداوند تبارک وتعالی نسبت به علی (ع) مباشد.این را هم در نظر بگیرید که خداوند در قرآن کریم به مریم امر نمودند که هنگام ی که علائم وزن حمل بر تو نمایان شداز خانه من بیرون شو ولی در مورد علی (ع) اینگونه نبود.پس این مشود توجه خاص خداوند به ایشان .در توبه همیشه باز است برادران سنی پس تا دیر نشده به خود آیید.
Thursday 1 July 2010 02:07:15 GMT
حسام الدین 
برادر ک .م
حضرت علی از اجل اکابر صحابه است و احدی منکر فضل آن جناب نیست البته در کعبه متولد شدن در سیستم ارزشی اسلام نه دلیل فضل است نه علامت فضل امام صادق فرمود شرف مومن از شرف کعبه بالاتر است.هزارن دلیل عقلی بر فضل علی(ع)وجود دارد بحث سر این است آیا لازمه فضل علی این است که ما خمس درآمد سالانه خود را بدیم قم؟؟!!!!!!!
Thursday 1 July 2010 10:07:02 GMT
ک، م 
با سلام.
می بینم که باز هم در حال دست و پا زدن هستید!
تمام سؤالهایی که در این مقاله مطرح شده جواب دارد و جواب منطقی آنها داده شده است. مثلا بنده یک جواب ساده را عرض می کنم :
پرسیده اید که آیا ولادت حضرت علی(ع) در خانه کعبه دلیل فضل اوست یا نه؟
جواب : دلیل فضل حضرت علی(ع) نیست. بلکه علامت و نشانه فضل اوست. یعنی بین دلیل فضل و علامت آن تفاوت از زمین تا آسمان است.
ملتفت شدید یا نه؟
شمایی که علت فضل را با نشانه علامت فضل از هم تشخیص نمی دهید همان بهتر که از ولایت حضرت علی(ع)محروم باشید.
Wednesday 30 June 2010 03:06:02 GMT
حسام الدین 
انحراف از اسلام محمدی و سنت واقعی به حدی است که به جرات میتوان گفت هیچ شعاعی از ان خورشید عالم تاب امروز بما نمیرسد فرقه های مدعی اسلام هر کدام بخشی از اصحاب را دستمایه و سرمایه خود برای فریب مردم خدادوست قرار داده اندآنها که میگویند علی چنین و علی چنان بعدش چه میخواند؟؟یک پنجم درآمد سالانه مردم رنجکش را!!مگر جز این است چرا روی قبور اشخاص قلک درست کرده اند و هر از چند گاهی پول پارو میکنند ایا پیامبر چنین کرد!!میلیونها مورد دیگر وجود دارد که رسول الله میتوانست بکند و نکرد اما اینان کردندو میکنند
Tuesday 29 June 2010 02:06:10 GMT
سوال از نبوی 
نبوی جان شما اگر علی را از پیامبر برتر نمی دانید آقای خمینی که می دانند. آیا ایشون هم از افراد افراتی (افراطی) محسوب می شوند از دیدگاه شما؟
Tuesday 29 June 2010 07:06:07 GMT
نبوی  
سلام علیکم ورحمت الله
ما شیعه ها هیج وقت علی (ع) را هیج وقت از پیامبر(ص) برترنمی دانیم
2 بعد پیامر (ص) علی بش از همه خدمت به اسلام کرده وقهرمانی های علی (ع) در راه خدا (ج) بوده البته افراد افراتی در میان شیعه وسنی هستند
Monday 28 June 2010 02:06:35 GMT
شهرام به شیعه ایران 
ما چه می گیم توچی میگی.
خدایاشکر که بر مامنت هوش و فهم عطانمودی.
Monday 28 June 2010 05:06:48 GMT
این مقاله شما نویسند ندارد 
درج اسم نویسنده
Sunday 27 June 2010 04:06:30 GMT
shie irani(siavash 
من نفهميدم چرا خبر داشتن پيامبران يا امامان از امامت يا يپامبري خلاف حكمت الهي است؟مثلا حضرت موسي در ان موفع كه چوپاني ميكرد تكليفي براي ابلاغ رسالتش نيومده بوده اما چه اشكالي دارد همان موقع خدا به او وحي كرده باشد كه تو در فلان سال به پيامبري ميرسي(از همان وحيه كه به خواهر حضرت موسي شد)
Sunday 27 June 2010 01:06:11 GMT
موحد 
خدايا ترا بر نعمت عقل هزاران مرتبه شكر و سپاس.
 
Name:
Comment Body: 
 
      
 
 
 
 
Unsubscribe
Subscribe