خمینی استبدادگر خاموش!...
Added Date: 6/5/2012 5:23:44 PM
Bookmark and Share              Balatarin

سنی نیوز: چه بسیارند شخصیتهای مرموزی که در زیر بستر زمخت تاریخ چون تخم شترمرغ ورم کرده با وجود پوسیدگی سیرت و دو رویی سریرت نام و نشانی در جهان بر جای گذاشتند. برخی کورکورانه و بدور از درایت در موجهای سهمگین دروغ و مکر غرق شده در پی آن شخصیتهای موهوم در بیراهه بسوی ناکجا آباد براه افتادهاند، و برخی دیگر بر بلندای تپه نجات عقل ایستاده، بر حال غریقان اشک شفقت میریزند.

شخصیتهایی چون میرزا غلام احمد قادیانی، میرزا بهاء الله، لنین، خمینی از جمله این چهرههای مرموز و خنجرهای دوسر میباشند..

در سیستم طبقاتی جامعه هندوستان بعضی فامیلها در جایگاه بسیار پست قرار داشتند، جامعه به دید برده بدانها مینگریست. برخی از این خانوادههای مظلوم و ستمدیده برای رهایی از ظلم و ستم جامعه طبقاتی هندو ده و روستای خود را ترک گفته به سرزمینهای دور هجرت میکردند، و اکثرا به مناطق مسلمان نشین که رحم و مروت را در آنجا نشانی بود میرفتند. در آنجا که کسی آنها را نمیشناخت برای کسب تعاطف و همدردی محیط بیگانه، و یافتن جای پایی، خود را به آل بیت رسول خدا – صلی الله علیه و سلم – نسبت میدادند. قریب به اتفاق فامیلهای قریشی، موسوی، حیدری، هاشمی، علوی، و غیره در دیار هند و پاکستان و بنگلادش و نپال و ایران و افغانستان و تاجیکستان و مصر و بسیاری از کشورهای دیگر آفریقایی و آسیایی از این قبیل مردمانند!..

به گمان غالب آقای احمد هندی از جمله این اشخاص بود که در شهر خمین ایران رحل اقامت گزید. و چون ساکنان شهر شیعه بودند او نیز لباس تشیع به تن کرد و خود را از نوادگان امام موسی بن جعفر معرفی نمود! مصطفی پسر جوان احمد، و پدر روح الله در یک قلدربازی توسط چند جوان منطقه به قتل رسید.

روح الله نوه احمد برای تقویت نسب جدید فامیلی و رنگ مذهبی نوین از سوی خانواده برای تحصیلات علوم حوزوی عازم قم شد.

روح الله؛ شخصیتی که هوادارانش با شنیدن نامش 3 بار بر محمد و آل محمد با صدای بلند صلوات میفرستند! در حالیکه برای نام رسول خدا تنها یک صلوات آنهم با صدای خفته را کافی میدانند!

شخصیتی که شیفتگانش تصویرش را در شبهای ماهتابی در ماه نظاره گر بودند.

امامی که مرقد باشکوهش در تهران کعبه عاشقان و عابدان گنبد و بارگاههاست..

امامی که در باب کرامات او کتابها بافته میشود..

آری!.. امام خمینی اگر برخی از خودخواهیهای آیت الله خامنهای نمیبود در تصور شیفتگان و عاشقانش میتوانست سمت امام سیزده تشیع اثنا عشری را بدست آورد.

البته تمام تلاشهای شبانهروزی نظام تبلیغاتی و رسانههای گروهی کشور نتوانست بر شخصیت مرموز و حقود و کینه توز و بر جنایات سهمگین و خونریزیهای وحشتناک و تنگ نظریها و تکفیرمآبی آیت الله خمینی پرده کشد.

خمینی جلادی بود که به کسی رحم نمیکرد. جواهریان و دستمالچی از نزدیکترین افراد به او، و دهها هزار جوان ایرانی انقلابی را به جرمهای ناشناخته و تعریف نشده "محارب، و ضد انقلابی، و کمونیست، و مجاهد" طعمه آتش حقد و کینه خود کرد.

جنون عظمت این دیکتاتور تازه بدوران رسیده میهن عزیزمان را طعمه جنگی وحشتناک با کشور همسایه کرد.

هشت سال تمام کشته و زخمی و آواره..

هشت سال تمام ویرانی و خرابی و وحشت..

هشت سال تمام زوزه گلوله و خمپاره...

باران فقر، و طوفان بدبختی و سیلاب نگون حالی..

دربدری و بیخانمانی و بیکاری و فساد و وحشت، کمر ایران را در هم شکست تا روح الله خمینی بر جثههای بخون غلطیده جوانان میهن عربده سردهد و جام زهر آلود را سرکشد..

مردی که هرگز در مقابل ایران و ایرانیها احساس خودی نکرد. بیگانهای که خون جلوی چشمانش را گرفته بود، ملت ما را به بیگاری کشید و هرگز احساس ننمود خون این ملت را بهایی است..

آیت الله شریعتمداری را از مسند مرجعیت تشیع برچید، مراجع شیعه را یکی پس از دیگری با ترفندهای مختلف سر به نیست کرد، تا خود که فیلسوفی اندک سواد و تشنه قدرت بود را بر جامعه فقاهت تشیع تحمیل نموده، مرجعیت فقهی و سیاسی تشیع را با عوام فریبی و زور بازو تصاحب کند.

آیت الله العظمی ولی فقیه مطلق؛ سید روح الله مصطفوی موسوی خمینی، همانطور که در درازی صفات و پیشوندهایش با (رهنمای انقلاب کبیر سوسیالیستی یکم سپتامبر خلق جمهوری عربی لیبی؛ سرهنگ معمر قذافی) رهبر دیکتاتور لیبی شباهت داشت در دیکتاتورمنشی و خونریزی نیز همانند او بود. و با او روابط بسیار صمیمانهای داشت. در فرهنگ خمینی حزب بعث عراق که سالها از او حمایت کرد، و بارها سران آنرا با چاپلوسی ستود کافر بود، ولی حزب بعث سوریه دوست و حامی و یاور! جوانان ایرانی به تهمت دروغین کمونیستی بدار آویخته میشدند و ایشان آنچنان شیفته روسیه و چین بود که شعارهای مرگ بر کمونیست و روسیه را جرم میشمرد.

او در 6 فروردین/1365 سکته قلبی کرد و مرگ را با چشمان خود دید. این حادثه میتوانست شخصیت او را به حقیقت ناتوانش گوشزد کند تا دروازه توبه الهی را بکوبد. ولی بر خلاف انتظار خمینی پس از این حادثه با روحیهای خونخوارانهتر وارد صحنه شد.

آیت الله منتظری از او خواست تا اجازه دهد جسد رنجور و بیمار علامه شهید مفتی زاده که در آنروزها در سیاهچالهای نمناک ولایت فقیه با مرگ دست بگریبان بود، در خانهاش تحت نظر باشد. ولی غرور فرعون بکلی با شفقت بیگانه بود!

در 14/ اسفند/1364 از او خواست تا اجازه دهد آیت الله شریعتمداری با علماء ملاقات کند. و امام مستبد تنها اجازه داد شریعتمداری خانوادهاش را ببیند!

خمینی در حقیقت غده سرطانی بود که در سه سال اخیر قبل از مرگش بشدت ورم کرد، و از داخل پوسید تا بوی گند هر آنچه در پشت فیلترهای سیاستمداران و رسانههای گروهی مخفی مانده بود به مشام همه برسد.

در تابستان 67 یک سال قبل از مرگش، پس از سرکشیدن جام زهر صلح، جام خشم و غضبش را بر سر زندانیان سیاسی کشور خالی کرد و دستور داد 3000 زندانی را در یک روز سر زنند. گورهای دستهجمعی دهها هزار ایرانی یکی پس از دیگری در حال برملا شدن است.

سال 1367 از جمله خونبارترین و وحشتناکترین سالهای عمر خمینی بود. منتظری را که گه گهداری سعی میکرد جلوی جوی خون را بگیرد از منصب ولی عهدی خود عزل کرد، آتش جنگ ویرانگر را به شهرها و دریاها و نفتکشها و حتی آسمان آرام هواپیماهای مسافربری گسترش داد تا ذخایر مالی و جانی ایران بکلی بر باد رود.

او تلاش داشت بهر بهایی شده همه منطقه را به آتش کشیده امنیت جانی و مالی و حتی عبادی مسلمانان را از بین ببرد.

در 20/ مرداد/ 65 موافق 11/اوت/1986 سربازان گمنام او مواد منفجره (تی ان تی) را در ساکهای حاجیان ایرانی به مقصد خانه خدا جای سازی کردند.

خمینی تشنه شهرت و نام بود حتی اگر این نام ننگ به منفجر کردن خانه خدا تمام شود. او چیزی خواست و خداوند چیز دیگری!.. نقشه ویرانگر او با دستگیر شدن مواد منفجره در فرودگاه شهر جده به شکرانه حق خنثی شد!

این اسطوره قدرت پرستی نخواست از دنیا برود مگر پس از آنکه میراث خود را به چنگ قدرت پرستانی بسپارد که پسرش احمد را کشته، بشیوه خود او خانواده و دوستان درجه اولش را تار و مار کنند. نظام فقیه سالار خمینی به شکل یک نظام قدرت سالار دیکتاتور منش پادشاهی در میان گروهکی تکفیری از مریدان او ختم شد.

این رمز غرور و تکبر و خودپرستی و استبداد که رسانههای نظام او را آیتی از تواضع و زهد و پارسایی به نمایش می گذاشتند در ساختمانی مجلل در گور خوابید و تنها 2 ملیارد دلار بودجه برای فعالیتهای فرهنگی اطراف این گور مجلل و باشکوهی که از داخل سیاه و تار است، اختصاص داده شد!

مردی که مقبره 200 ملیون دلاری رضا پهلوی را ویران کرد، و حاضر نشد اجازه دهد آن ساختمانی که از پول ملت ایران ساخته شده بود به موزهای برای نمایش جنایتها و ظلم و استبداد نظام ستم شاهی تبدیل شود، خود در ساختمانی که هرگز شاهان پهلوی نظیر آنرا در خواب و خیال خود نیز تصور نمیکردند بخاک فرو رفت. بدون شک پس از آنکه پردههای غفلت کنار زده شوند ملت ایران این ساختمان را به موزهای برای نمایش تاریخ جنایتهای نظام خمینی تبدیل خواهد کرد.

        مهندس حمیدرضا داودی – شهر کرد

Reader Count
7938

Bookmark and Share              Balatarin
 
Friday 1 November 2013 03:11:06 GMT
علی ریگی 
heran.awareh@yahoo.com

سلام برشمادوستان.میشه شجره نامه محمدبن عبدالوهاب رحمه الله علیه را برایم ایمیل کنید البته باذکر منبع.چون دریکی از سایت های مجازی بایک شیعه دارم بحث میکنم واون میگه جد ایشان یهودی است.میخواهم جواب دندان شکنی به او بدهم باتشکر
Wednesday 26 June 2013 04:06:11 GMT
هومن 
واقعا متاسفم از این سایت تفرقه افکنانتان نوشته هاتون بیانگر این قضیه است که نه از تاریخ گذشته اطلاع داری نه از تاریخ معاصر نه از اتفاقات در حال وقوع
خونخار نه ما ایرانیهای شیعه بلکه اون شیخ سلفی وهابی که کودک 15 ساله رو جلوی چشم پدر و مادر ذبح کرد یا شیخی دیگر که فتوای کشتن زنان و کودکان شیعه رو از لندن صادر کرد یا اون مزدوری که قلب سرباز سوری و از سینه در اورد و خورد کاری که هند جگر خار(زن ابوسفیان و مادر معاویه) با عموی نازنین پیامبر اسلام(ص)کرد حقا که از نسل بنی امیه و ابو سفیان اید و جزو خوارج اسلامتان هم اسلام امریکای صیهونیستیهبه و بدون اجازشون نمیتونید اب بخورید چه برسه به حکومت
Monday 3 June 2013 08:06:37 GMT
وحید 
سلام بر دوستان. در مورد اونهایی که هی این واژه وهابیت رو بدون اینکه بدونن فلسفش چیه تکرار میکنن میخواستم بگم ای کاش آدما هر اون چیزی رو که از ذهنشون میگذره به زبون نیارن و اول اونو سبک و سنگین کنن. من خلاصه ای از پیدایش این واژه وهابیت رو براتون میگم. محمد ابن عبد الوهاب شخصی بود که به مبارزه با بدعت ها و تحریف هایی که در دین بوجود آمده بود(بیشتر این بدعت ها در زمان حکومت فاطمی در مصر بود) پرداخت و توانست در تمام کشورهای اسلامی این بدعت ها را حذف و به جای آن همان اسلام ناب که برای شعور انسان احترام زیادی قایل است(بر خلاف بدعت ها) را دوباره زنده کند البته عمر ایشان کفاف نداد تا به ایران بیایند. او از این کار یعنی نشر اسلام به خصوص در زمان حج استفاده می کرد در آن زمان هندوستان مستعمره انگلیس بود و مسلمانانی که از هندوستان می آمدند محمد ابن عبدالوهاب به سراغ آنها رفته و آنها را تشویق به جهاد و خارج شدن از زیر پرچم استعمار بریتانیا که از واجبات اسلام است فرا می خواند. انگلیس که این بیداری را در حاجیان برگشته از حج می دید و به مرور نشر و گسترش آن شروع به شایعه پراکنی در مورد فردی که در عربستان مردم را فریب می دهد و میخواهد مذهبی جدید و گمراه به نام وهابیت را به مسلمانان عرضه کند، کرد تا از این طریق بر دوام استعمارش اضافه کند.
حال دوست عزیز شما که این واژه را مکررا تکرار می کنید لا اقل بدانید که چه میگویید تا ملعبه غرب نباشید.
پس دوست عزیز بدان که وهابیت همان سلفی و سلفی همان اهل سنت است. تنها این واژه ها شعاری برای مخالفت با قرآن و سنت است مثلا اطلاعات وقتی یک روحانی اهل سنت را دستگیر میکند نمی گوید که یک روحانی اهل سنت را گرفته بلکه می گوید یک وهابی را گرفته تا کسی اعتراضی نکند. به این تکنیک برچسب زدن میگویند دوست عزیز که حتی با خودشان هم این کار را میکنند.
Saturday 25 May 2013 04:05:51 GMT
محمد 
سلام علیکم خدمت خوانندگان محترم سایت سنی نیوز.جزاکم الله وخیر
پیشنهاد میکنم مثل سایت های دیگر فارسی زبان زیر هرکامنت ، پاسخ و.. را بگذارید تا هر بیننده (منصف وهدایت یافته ازجانب الله تعالی) جدا ازمدیریت سایت جواب دهن دریدگان شیعه رو بده نمیشه برای هرکامنتی درپایان جواب نوشت .ممنونم
بعدش افراد ...... مثل محسن به نظر من هرچی بهشون جواب بدین اونا در همان ................ هرچی بگی دست تو بده تا بکشمت بالا میگه نه میخوای منو بکشی غافل از اینکه داره تو لجن غرق میشه من با این قبیل افراد از نزدیک آشناهستم وبحث زیادکردم ولی دیدم فایده نداره
رهروه آل علی ع رو هم دیدیم که چه سفسطه ای کرده وحرفای صدمن یه غاز زده مثلا میخواسته بگه حضرات صحابه اون همه جانفشانی که برای دین اسلام کردن ، زجر و رنج وشکنجه وهجرت از شهر و دیار همه باد هوا اونوقت چند تا .......فرصت طلب که دور و بر حضرت صادق ع بودند وحضرت هم ازآنان دل خوشی نداشت (رجوع به احادیث خود شیعه)واحادیث رو خودشون ساختن از اصحاب رسول الله سبقت گرفتن .گمراهی از این بزرگتر میشه ایها الناس؟؟؟؟
یا آقای امیر که حدیث آورده وگفته هرکه امام زمان خود را نشناسد....جالبه که همون کسی که این روایت رو نقل کرده یعنی زراره بن اعین خودش وقتی مرد نفهمید امام زمانش کیه چون وقتی درمرض موت بود پسرش رو فرستاد تا براش از جانشین امام خبری بیاره ولی وقتی پسرش برگشت یارو مرده بود.
علیکم السلام، از پیشنهاد شما ممنونیم ولی متأسفیم که نمی توانیم این کار را بکنیم، آن هم "بخاطر جلوگیری از توهین کاربران به یکدیگر".
Wednesday 22 May 2013 05:05:18 GMT
محسن 
سلام.من از شما 8 سوال پرسیدم جواب شما به من این بود که تحت رسانه ی ایران قرار گرفتم؟نه برادر من اتفاقا من به سایت های العربیه و الجزیره هم سر می زنم و مطالب اونا رو هم می خونم.لطفا جواب این سوال های منو بدید.من نمی دونم اگه حضرت علی(ع) با جناب ابوبکر و عمر می جنگید و وحدت مسلمین و جامعه اسلام به هم می خورد می گفتید علی پناه بر خدا منافق بوده اگه 25 سال سکوت می کرد تا اسلام حفظ بشه میگید خدا برای خانه نشینی ثواب نمی ده!!وای بر شما فردا چه طور می خوهید جواب رسول الله (ص) رو بدید که به حضرت علی(ع) میگید مثل زن ها خانه نشینی میکرده علی ای که جان و از همه به پیامبر نزدیک تر بود...یا.....
سنی نیوز: علیکم السلام، کاربر گرامی، به اعتقاد اهل سنت، حضرت علی رضی الله عنه هیچ مشکلی با حضرات ابوبکر، عمر و عثمان نداشته است و از برادر به یکدیگر نزدیکتر بودند، لذا لزومی نمی بنیم که این صحبت ها بشود و اینکه علی رضی الله عنه نعوذ بالله مثل زن در خانه نشسته است. به اعتقاد اهل سنت سیدنا علی جزء جهار صحابه برتر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بوده است. امام علی نزد اهل سنت از احترامی خاصی برخودار است و هر وقت اسم او برده شود همه شنوندگان رضی الله عنه و یا کرم الله وجه می گویند. دوست خوب اگر واقعا می خواهید امام علی را از دیدگاه اهل سنت بشناسید، پیشنهاد ما به شما این است که کتب اهل سنت را مطالعه نمایید. بعدا خواهید دید که اهل سنت بدون اینکه در حق او غلو بکنند چه احترامی برای او قایل هستند.
Wednesday 22 May 2013 06:05:36 GMT
محسن 
سلام.آقای س.م ببخشید شما انگار نه تلویزیون نگاه می کنید نه از تاریخ چیزی می دوید.1-مثل اینکه نمی بینید نه تنها در ایران که ده ها هزار نفر بر علیه تروریست ها تظاهرات کردند بلکه توی مصر و اردن و همین دیروز توی ترکیه که همه از اهل تسنن هستن هم بر علیه تروریست های وهابی تظاهرات کردند شما این همه آدم رو نمی بینید؟؟2-از کی تا حالا این تروریست ها که از همه جای دنیا هستن از جمله عربستان،اردن،مصر،لیبی،تونس پدر و مادرشون و خواهرشون و برادرشون رو آوردن توی سویه تا بشار اسد اونا رو بکشه؟؟یعنی همه ی این چند هزار تروریست سوری هستن؟؟؟
3-این تروریست ها که این قدر خودشونو وفادار به اسلام میدونن به من بگید یک کلام کجای دین اسلام اومده که حتی اگه کسی هم پدرت یا مادرت یا برادر خواهرتو کشت بدون قضاوت توست قاضی و حکم خدا سرشو ببرید یا قلبشو از سینش بکشید بیرون؟؟؟
4-یک سرچ کوچیک توی گوگل بکنید فیلم های که این تروریست ها مردم عادی رو از توی خونه بیرون می کشن و بدون سوال از شیعه و سنی بودن فقط یک تیر توی سرش می زنن رو ببینید تا متوجه بشد.5-این ها حتی اهاتسننی که نخواد با خودشون همرا بشه رو می کشن و با چه حکمی مساجد و خانه های خدا رو که درون آنها صد ها قرآن و کتب مقدس هست رو ویران و به آتش میکشن اگر اینها مساجد شیعیان هست حداقل به آیات قرآن روی دیوار ها و کتاب های قرآن توی مسجد خجالت بکشن.6-همین که اسرائیل یهودی که قرآن میگه:ای مسلمانان دشمن ترین افراد نسبت به شما یهود هست از این تروریست ها حمایت می کنه و اینها در جهت اهداف اسرائیل در حرکت هستند برای محکومیت آنها کافی نیست؟؟شما سخن قرآن رو هم پس می زنید؟؟7-در مورد امامان پیامبر می فرمایند:حسن و حسین(حسنین)سرور جوانان اهل بهشت هستند و می فرمایند حسین از من است و من از حسین.این ناشی از افکار سطحی شماست که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با معاویه در صلح بودند نه نه در بیعت اگر قرار باشه فرزندان رسول الله (ص) با ................بیعت کنند باید فاتحه اسلام خوانده بشه...امام حسن هم با معاویه صلح کرد چون معاویه با حیله و مکر با طلا تمام سربازان امام حسن را خرید یعنی امام حسن(ع) آماده جنگ با معاویه بود بعدم امام حسن(ع) با گذاشتن چندین شرط با او صلح کرد که بعد از خود کسی را جانشین نکند که این کار را هم کرد.امام حسین(ع) 10 سال با معاویه در صلح بود نه در بیعت زمانی که معاویه هم در حال مردن بود به یزید (..........)گفت:با حسین کاری نداشته باش که او محبوب قلوب مسلمین است اگه به او صدمه ای بزنی سریع خلافتت چیه می شه.وامروز این وهابی های سوریه ادامه ی همان یاران یزید و معاویه ای هستند که تابوت نوه پیابر خدا را به تیر بست و پسر رسول خدا را در صحرای کربلا با لب تشنه با شمشیر سر برید و این وهابی های سر برنده همان کسانی هستند که در کربلا یر سرور جوانان اهل بهشت و پسر رسول خدا(ص) را در بریدند.لطفا نظر منو بزارید تااین آقا جواب تکتک سوال ها رو بدن.یا .....
سنی نیوز: متأسفانه شما آنقدر متأثر از رسانه های ایران شده اید که اخلاق و صفات سربازان جنایتکار اسد،حزب الله و سپاه پاسداران را به انقلابیون می چسبانید. آقای محترم لطفا تعصب را کنار بگذارید، اگر حمایت جنایتکارانه حکومت ایران نبود، ماهها پیش حکومت بشار اسد سقوط می کرد. اگر مقایسه ای سطحی بین جنایات سوریه و حوادث بعد از انتخابات 88 ایران بکنید، بطور یقین متوجه خواهید شد که منشأ این جنایات یکی است.
Monday 20 May 2013 06:05:37 GMT
س م 
سلام
جناب محسن فرمودی که حضرت علی رض 25 سال خانه نشین بوده یعنی هیچ خدمتی برای اسلام انجام نداده زمانی که صحابه سینه خود را سپرکرده بودند وبرعلیه مرتدین ومنکرین زکات و مدعیان دروغین نبوت میجنگیدند وبا امپراطورهای ظالم وستمگر فارس و روم میجنگیدند وهزاران شهر وروستا را در قلمرو اسلام در اوردند ومیلونها انسان را مسلمان ساختند وهزاران مسجد ومدرسه ساختند وبانک الله اکبر را در قصرهای شاهان سر دادند و ان مسلمین که در مهد اسلام یعنی مکه امنیت نداشتند بزرگترین قدرت جهان شدند وپایه های کفر وشرک را بلرزه در اوردند علی شیعه میرود مانند زنان خانه نشین میشود خداوند کسی را برای سکوت وخانه نشینی اجر وثواب نمیدهدپس 25 سال عمر علی شیعه به باد رفت
اما علی اهلسنت ودامادپیامبر ص وپدر امام حسن وامام حسین کاملا با خلفا همکاری داشته و مشاور و وزیر انها بوده فضل الله المجاهدین علی ...خدا خوار رسوا کند اخوندهای دین فروش را که شان ومنزلت این امام بزرگوار را چنین نزول داده اند که او را با یک زن خانه نشین برابردانسته اند
Sunday 19 May 2013 06:05:32 GMT
س م 
سلام برجویندگان حق

جناب محسن سربازان جنایت کار بشار صدها قتل عام کرده اند دهها هزار زن کودک را سربریده اند روزانه خانه های مردم را بمباران وگلوله باران میکنند ودهها هزار از فرزندان سوریه در زندانها هستند وزیر شکنجه جان میدهند ولی من تاکنون یک شیعه با وجدانی را ندیده ام که ان همه جنایت را محکوم کند
ولی اگه یک سرباز داغداری که زن وفرزندش را ومادر پدرش را وخواهر وبرادرش را این سربازان جنایت کار اسد شهید کرده اند از سوز دل میرود یک کار جاهلانه ای میکند همه شما ان را محکوم میکنید اگه تو هم مادر پدرت را زن فرزندت را وخواهر برادرت را ازدست میدادی اگر دستت میرسید قاتل را بدتر از این میکردی

ما اهلسنت هم معتقدیم که حضرت علی رض برحق بود وحضرت معاویه رض اشتباه بود اما هر مجتهد اشتباه میکند ولی اگر ما حضرت معاویه رض را کافر ومرتد بدانیم بضرر شما شیعیان تمام میشود زیرا که دو امام معصومتان با او بیعت کردندوپشت سر او نماز خواندند وامام حسن خلافت اسلامی را به وی تحویل داد پس چه گناهی بزرگتر از اینکه کسی باکافر ومرتد بیعت کند وپشت سر وی نماز بخواند وخلافت اسلامی را تحویل وی دهد پس امام دوم وسومتان معصوم نیستند در نزد شما امام باید معصوم باشد پس امامت انها باطل است اگه امامت انها باطل باشد مذهب شیعه هم باطل میباشد پس فاتحه مذهبتان را بخوانید
Saturday 18 May 2013 07:05:33 GMT
محسن 
سلام.اسلام علیک یا علی ولی الله.از نظر من اون کسی که از این تروریست های سوریه که یک مشت انسان های وهابی و سلفی هستند که زمانی که آمریکا و اسرائیل از اون ها حمایت می کنند شما حمایت می کنید به خدا قسم در کشتار اون هزاران انسانی که توست این بی شرف ها کشته شدن سهیم هستید من نمی دونم کجای دین اسلام سخنان پیامبر(ص) و ائمه و حتی خلفای راشدین اومده که هر کس را در جنگ دیدید بدون سوال از شیعه و سنی بودن آن او راسر ببرید یا قلبش را بیرون بکشید یا تیر در سرش بزنید در حالی که پیامبر یا حضرت علی (ع) با اسیران بسیار رفتار خوبی داشتند و حضرت علی گفتند به ابن ملجم همان یک ضربه ای که به من زده یک ضربه بزید.و حضرت علی هم در طول 25 سالی که خانه نشینی کرد دلیل آن حفظ ثبات جامعه اسلام بود و حفظ وحدت در میان مسلمانان تا اون رومی قصد حمله به اسلام رو نداشته باشه.این حدیث رو هم عایشه نقل می کنه هم پیامبر که ایشان (پیامبر ص) می فرماین:عمار را قومی ضالم می کشند. که این حدیث را همه ی برادران اهلسنت هم قبول دارند قابل تو جه است که عمار را معاویه در جنگ صفین کشت و یک حدیث دیگر از پیامبر که فرمودند:عمار زمانی که بین دو راه قرار بگیرد بهترین آن را انتخاب می کند.عمار در جنگ صفین طرف چه کسی بود؟طرف حضرت علی(ع) من واقعا تعجب می کنم که شما چه جوری این فردی که در خود کتب اهل سنت فردی شراب خوار که در ملع عام شراب خواری و میمون بازی میکرد و حکومت عدل نبوی را به حکومت قیصرانی روم درست کرده بود و در زمان اون توهین به اهل البیت پیامبر که در قرآن آمده من چیزی برای رسالتم از شما نمی خواهم جز موده القربی دوست داشتن خانواده ام رو در دوران خلافت نحسش شروع کرد کسی که در زمان او و به دستور او نوه رسول خدا را کشتند کسی که پسر ابوسفیان دشمن ترین افراد به پیامبر و اسلام بود را انسان خوب و کاتب وحی میدانید اگر این طور است که حضرت علی که اولین کاتب و حافظ وحی و جز اولین کسانی بود که به اسلام ایمان آورد چرا اورا جز کسانی که به بهشت می رود ندانسته اید حضرت علی ای که در جنگ احد بیش از صد زخم بر داشت و پیامبر فرمود:لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالافقار و فرمودند علی مع الحق والحق مع علی و علی مع القرآن و القرآن مع علی و انا مدینه العلم و علی بابها اللهم لعنه الله علی قوم ضالمین
علیکم السلام، آقا محسن بهتر بود بصورت محترمانه کامنت خود را می گذاشتید. گرچه ما حتی یک حرف نیز از آن حذف نکردیم ولی به شما می گوییم که اگر کامنت های بعدی شما مشکل داشته باشند، نشر نخواهیم کرد.
در مورد علی رضی الله عنه نیز باید بگوییم که نزد اهل سنت او به بهشت بشارت داده شده است و جزو چهار صحابه برتر رسول الله صلی الله علیه و سلم بوده است.
Monday 29 April 2013 08:04:38 GMT
امیر 
خسته نباشید
طبق حدیث: "من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة الجاهليه" که در منابع اهل سنت نیز نقل شده است مانند:( علماي اهل سنت این را متواتر ذكر كرده اند و ناقلان از اهل تسنن 70 مورد مي باشد كه به عنوان نمونه بعضي نقل مي شود،
1ـ مسند ابو داوود، سليمان بن داوود (طيالسي)، م 204.
2ـ نقض العثمانيه نيز از اسكافي ص 11 و 12 و به نقل ازابن ابي الحديد، ج 13، ص 242.
3ـ مسند احمد بن حنبل، م 241، ج 2، ص 83 و 154 و ص 111، از ابن عمر و ص 296 از ابوهريره.)
آیا جناب عایشه در خلافت حضرت علی(ع) امام زمان خودش را شناخت یا به مرگ جاهلی وفات نموده است؟ اگر شناخت که با آن عظمت و بزرگواریش چرا بر علیه خلیفه و امام زمان خودش قیام نمود!؟ و چند هزار از اصحاب و یاران پیامبراسلام(ص) و مسلمین را به کشتن داد!؟
اگر می فرمایید گناه کرده و معصوم نبوده که ایشان با همین اعتقاد تا آخر عمرش زیست و خبری نیامده که توبه کرد یا با حضرت علی(ع) صلح کرده باشد.
با تشکر که تمامی مطالب ما را انتقال می دهید و در سایت ثبت می کنید.
سنی نیوز: دوست گرامی، ما از شما می خواهیم که شرح همین حدیث را بخوانید، اگر سوالی باقی ماند ما در خدمت شما هستیم. با تشکر
Monday 29 April 2013 10:04:33 GMT
امیر 
تشکر که سوالم جواب دادید.
عذر می خوام، جنگیدن با خلیفه زمان خود گناه کوچکی است!!؟ و این جنگ که منجر به کشته شدن چندهزار مسلمان شده آیا انسان را از عدالت ساقط نمی کند!؟
ببخشید این چه منطقیه که کشته شدن این همه مسلمان بخاطر اعتراض و شورش بر علیه خلیفه و اولی الامر مسلمانان، عایشه را از عدالت ساقط نمی کند!؟؟
سنی نیوز: ممنون از شما کاربر گرامی، دوست عزیز ما اگر این جواب شما را بدهیم احتمالا می گویید که به خاطر تعصبی که به عایشه رضی الله عنها دارند، این جواب را داده اند، لذا از شما دوست گرامی خواهشمندیم کتابهای تاریخی که در مورد جنگ جمل و صفین مطلب نوشته اند را مطالعه نمایید، تا متوجه شوید که هدف امام علی و عایشه رضی الله عنهما جنگ نبود، ولی سردمداران خوارج با طرح ریزی یک نقشه ماهرانه سبب این جنگ و خونریزی شدند.
Sunday 28 April 2013 10:04:11 GMT
م 
سلام
تا حالا شده فيلمي از زندگي خميي ساخته بشه?
سنی نیوز: علیکم السلام، ما اطلاعی نداریم
Saturday 27 April 2013 11:04:04 GMT
محمد 
سلام من میگویم با ارسال نظر نمی شود بحث کرد هرکس از برادران اهل سنت مایل است بحث مذهبی کند با این شماره تاس بگیرد مرگبر ضد اسلام09115197408
Saturday 27 April 2013 07:04:19 GMT
نيك انديش 
سلام .يه مثل معروف هست كه ميگن به خواب رفته رو ميشود بيدار كرد ولي كسيكه خودش و به خواب زده با ساز و نقاره هم نميشه بيدارش كني .اينها نميخوان بپزيرند حالا هر چي ميخوايين بگين .خداوند در اون دنيا نميپرسه چرا لعنت به اصحاب پيامبر نفرستادي ولي اگه به كسي حتي كافر لعنت فرستي در اون دنيا جواب پس خوايد داد چون خداوند بد زبانان و دشنام دهندگان را دوست ندارد.با طرز برخورد شبكه ها با بينندگان مشخص ميشود كه چه ديني با ابرومند تر است نه اون ديني كه صبح تا شام داره لعنت و دشنام به بينندگان ياد ميده ما بايد خدا رو پرستش كنيم چكار به عمر و علي داريم كه دشمن هم بودن يا نه هر كسي تو قبر خودش ميخوابه گناه و ثواب انها به ما نميرسه و خداوند در قران نفرموده كه اي بندگان من به ........اگر لعنت فرستي شمارا وارد بهشت ميكنم بلكه بر عكس.
Wednesday 24 April 2013 09:04:10 GMT
عبدالله 
با سلام
بگذارید برادران شیعه حرفهایشان را بزنند
چرا شما دارید خلاف واقع حرف میزنید.
اصلا در ایران مگه استبداد هست؟؟؟؟؟
مگه کسی در زندانها برای احقاق حقوق اولیه انسانی زندانی شده است؟؟؟؟
مگه موسوی و کروبی که از جنس خودشون بود رو سالها براشون ....... کردن این نظام زندانی کرده؟؟؟؟؟؟
مگه آزادی بیان در ایران نیست که هر اهل تسننی اگر حرفی در مورد آزادی بیان حتی طبق قانون اساسی و تفتیش عقاید بزند در زندانها وجود دارد؟؟؟؟/
مگر اصلا کهریزکی بود که با تجاوز جنسی هم دست از سر این مردم بیچاره بردارن و بعد از تجاوز کشتنشون؟؟؟؟؟؟
مگر پول گاز و نفت و تحصیل و درمان در کشور ما همه اش رایگان نیست؟؟؟؟؟
مگر همین خمینی کم از علمای اهل سنت رو به خاطر محاربه کشت و ترور کرد؟؟؟؟
مگر خمینی هم کسی رو در طول حکومت خودش خانه نشین و زندانی کرد؟؟؟
مگر همین خمینی پایه گذار ارسال پولهای میلیاردی به لبنان و سوریه بوده؟؟؟؟؟
مگر همین خمینی در کتابهاش در مورد تکریم اهل سنت ننوشته از سگ و خوک نجس ترند؟؟؟؟؟
مگر خمینی پایه گذار حکومتی دروغین زیر سایه امام زمان دروغین نیست که نظام پادشاهی و موروثی رو بین آخوندا پایه گذاری کرد؟؟؟؟
مگر خمینی پایه گذار حکومتی نیست که اگر هر مطلبی را از نقض حقوق بشر بگویی باید به حکم محاربه اعدام شوی؟؟؟؟؟؟
مگه در زندانهای ایران زندانی سیاسی هم وجود داره؟؟؟؟؟
مگه آخوندای این مرز و بوم کم درآمدترین و محروم ترین مردم این مملکت نیستند؟؟؟؟
مگه مردم در حکومت به اصطلاح اسلامی از چیزی رنج میبرن؟؟؟؟
مگه خامنه ای ساده زیست نوه میلیاردی و ثروتهای هنگفت رو در لبنان و سوریه و آفریقا و سایر کشورها از باباش به ارث نبرده؟؟؟؟
مگه ما حق آزادی بیان نداریم؟؟؟؟؟
مگه کل کارهای کشور زیر دست سپاهی نیست که بنیانگذار کشور اون رو دایر کرد تا یک حزب سیاسی مصلح رو ایجاد کنه و بتونن انتخابات انتصابی رو مهندسی کنن؟؟؟
مگه اصلا حق مردم در جهان رعایت میشه که این آخوندا بیان رعایتش کنن؟؟؟
مگه اینها تنها وارثان خدا در زمین نیستند؟؟؟؟
مگر در کشور اسلامی با این همه پول نفت و گاز و معادن و دارایی ها فقر و فحشایی هم هست؟؟؟؟
و در آخر در جواب براداران باید بگویم ایران کشوری بسیار منادی آزادی است که بعد از ظهور این حکومت تمام انفجارهای تروریستی در جهان شروع شد که قبل از ظهور این حکومت هیچگاه اسلام در طول تاریخ به این اندازه مورد ظلم واقع نشد!!!!
Wednesday 24 April 2013 10:04:01 GMT
امیر 
جالبه نظر ما بعد از تایید باید بیاد اینجا!!!
چه معلوم که تغییر داده نشه؟
بالاخره کی میاد؟
Wednesday 24 April 2013 10:04:43 GMT
امیر 
سلام خسته نباشید.
شما مگه نمی گید که صحابه همگی عادلند؟
پس چرا عایشه و حضرت علی که به نقل شما هردو بزرگوارند آن دو عادل بزرگوار با هم جنگیدند!؟
آیا دو طرفه جبهه جگی عادل و حق هستند؟
سنی نیوز: علیکم السلام و رحمةالله، ما می گوییم عادل اند نمی گوییم معصوم اند. هر کسی غیر از انبیاء گناه می کند که صحابه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با تشکر
Monday 22 April 2013 02:04:52 GMT
ناشناس  
با سلام بزارید سخنی بزنم ایا در زمان شاه بودیم بهتر بود؟امام خمینی رحمت الله علیه راه روشنی را به ما نشاد داد نگذارید خون شهیدان این ملت اسلامی پایمال شود قبل از شیعه و سنی که باشیم ما مسلمان هستیم حالا که کشورمان جمهوری اسلامی است افتخار می کنیم اگر کشورمان حکومت لیبرالیسم بود یا بلوک شرق والله یک روز دوام نمی اورد وقتی امام خمینی فرمود نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی راه را نشان داد شما نمی توانید همینطوری سخن گویید امام خمینی هیچ وقت قدرت نمی خواست جاه طلب نبود ساده می زیست هر حرف امام هزار نکته بود و است شما فقط می خواهیید ملت را نابود کنید ما بعد از انقلاب بهای سنگین دادیم جنگ ما با حکومت بعث عراق نبود این جنگ کل دنیا بر علیه ایران بود جمهوری اسلامی امتحان سختی داشت بلا شک این جمهوری اسلامی با هزار جمهوری که تاسیس شده است فرق دارد ما خدا را شاکریم که در زمان ننگ حکومت جعلی وحشیگری و قلدری پهلوی نیستیم وسلام علیکم ورحمته الله و برکاته
Saturday 20 April 2013 01:04:58 GMT
روح الله 
سلام بر خوانندگان
من الحمدلله یک شیعه هستم که دوستان اهل سنت زیادی دارم از ایرانشهر، سنندج، ... . اما همین خمینی ما که میگید استبدادگر به خاطر حفظ وحدت چقدر دشمن برای خودش بین شیعه ها تراشید؟ از اصفهان، قم و جاهای دیگه. شماها حسابتون از اهل تسنن جداست. وهابیت دینی است غیر از اسلام که پیامبر(نعوذا بالله) ...... محمدبن عبدالوهاب بود که شاگرد مستر همفری انگلیسی بود. بصیرت شیعه، فقه پویای شیعه، امید به ظهور مهدی(عج) و عشق به علی و اولادش مثل امام خمینی و رهبر تا ابدالدهر خاری در چشم شما وهابی ها خواهد بود
Monday 15 April 2013 09:04:56 GMT
جعفر 
کاش برادری از اهل تسنن جواب این سئوال مرا بدهد؟
بعد از علی خلافت تمام واسلام ادامه یا تمام؟!
kj.54@live.com
Thursday 28 March 2013 04:03:47 GMT
علی 
شما که میگین رابطه عمر و ابوبکر ........با اهل بیت خوب بوده چرا در تشییع جنازه حضرت زهرا حضور نداشتند!؟
سنی نیوز: اول اینکه شرکت در تشییع جنازه واجب نیست.دوم اینکه مگر عدم حضور در تشییع جنازه فرد، نشانه کینه توزی و دشمنی است؟ سوما این همه روایات وجود دارد که نشان از محبت و دوستی بین اهل بیت و خلفای راشدین دارد، آنوقت شما می آیید و عدم حضور در تشییع جنازه را نشانه ی دشمنی می دانید!!.
Tuesday 26 March 2013 10:03:30 GMT
علی 
شما عمریها خودتون به خواب زدین و کسی که خودش به خواب بزنه نمیشه بیدار کرد چطور عمری که ........ قبول دارین؟؟؟؟؟ و اهل بیت پیامبر که همانند قران هستند قبول ندارین؟؟؟؟؟
سنی نیوز: چه کسی می گوید ما اهل بیت را قبول نداریم، امام شافعي كه يكي از چهار ائمه بزرگ اهل سنت است در مورد اهل بیت اینچنین گفته که این سخن اعتقاد تمامی اهل سنت است.( فقط کافی است کمی مطالعه بکنیم)
يا أهل بيت رسول الله حبكم فرض من الله في القرآن أنزله
كفاكم من عظيم القدر إنكم مَن لم يصل عليكم لا صلاة له

در مورد عمر رضی الله عنه نیز باید بگوییم که او از بهترین اصحاب پیامبر بوده و توسط رسول الله به بشارت بهشت داده شده است.
متاسفانه شما آخوندهای رافضی الگوی خود قرار داده اید، بد نیست کتب اهل سنت را بخوانید و متوجه می شوید که چه رابطه صمیمانه ای بین عمر و اهل بیت وجود داشته است، بطوریکه امام علی رضی الله عنه اسم یکی از فرزندان خود را عمر گذاشت که همین عمر در روز کربلا با برادر بزرگتر خود حسین رضی الله عنه شهید شد. ولی متاسفانه نامی از او در میان شهدای کربلا نیست، در حالیکه هم از اهل بیت است و هم در کربلا شهید شده است، می دانید چرا؟ فقط بسبب اینکه نامش عمر است.
Saturday 9 March 2013 08:03:41 GMT
علی اصغر 
مهم اینه که ایات قران واضحه و هر کسی که کمترین فهم و بینشی داشته باشد به راحتی می تواند موقف خود رو راجع به مساله ی شرک و توحید و نیز مساله ی اهل بیت طاهر و صحابه ی کرام رسول اکرم صلی الله علیه وسلم مشخص کند . لذا با وجود این همه دلیل و برهان که در قران و سیره ی رسول اکرم وجود داره احتیاج به این نیست که من وشما بیایم برای متقاعد کردن دیگران از فلسفه و سفسطه استفاده کنیم.راه کاملا روشن است : ( و من یشاقق الرسول من بعد ما تبین له الهدی و یتبع غیر " سبیل المومنین " نوله ما تولی و نصله جهنم و ساءت مصیرا )
(هر کسیکه مشاققه ی رسول را بکند " یعنی رسول اکرم و سنتش را در طرفی و هوا و هوس و اراء خود را در مقابل ان قرار دهد " و راهی غیر راه عامه ی اهل ایمان را برگزیند ، ما او را به همان روش و طرز فکر خود وا می گذاریم و در نهایت او را به جهنم خواهیم انداخت و چه جایگاه بدی است ).
Tuesday 5 March 2013 04:03:41 GMT
هدايتگر سني 
سلام : توي دنيا تنها ابر مردي كه در اين سالها توانست به اهل سنت احترام را بازگرداند حضرت امام خميني بود بس پس شماي علماي تازه به دوران رسيده تنها براي پر نمودن جيبهاي خودتان با پولهاي سعودي و حاكمان مشروب خورش در حال جداكردن اهل سنت ايران از امنيت و آسايش و ارامش هستيد وحتي به فكر اسلام هم نيستيد .
علیکم السلام، کاربر گرامی، اگر واقع بینانه به تاریخ انقلاب ایران بکنید، متوجه خواهید شد که بعد از اسماعیل صفوی این خمینی بود که علمای اهل سنت را از بین برد و به قتل رساند. و با این کار انقلاب مردم ایران که با خونریزی بدست آورده بودند را به یغما برد و مصادره نمود، جانشین اش نیز بدتر از خوداوست و کاری که خمینی نتوانست بکند، او دارد انجام می دهد.
Wednesday 20 February 2013 02:02:17 GMT
رهرو آل علي(ع) 
جواب آيه 100 توبه:
متن کامل آیه مورد سؤال عبارت است از: "وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الْأَنْصارِ وَ الَّذینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فیها أَبَداً ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظیم‏."؛ پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانى که به نیکى از آنها پیروى کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند و باغهایى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جارى است. جاودانه در آن خواهند ماند و این است پیروزى بزرگ"![1]

مفسران در ارتباط با این که "السابقون الاولون" چه افرادی هستند، نظریات متفاوتی ارائه کرده اند:

1. برخی از آنان، سبقت و اوّل بودن را به جنبه زمانی آن محدود کرده و معتقدند که گروهی از مسلمانان که تا زمان خاصی اسلام آورده اند، مشمول این آیه بوده و دیگران از شمول این آیه خارج اند.

در راستای چنین برداشتی باید گفت: زمان دقیق و مشخصی که مرز میان این گروه از مسلمانان و دیگران را مشخص کند و مورد پذیرش تمام مفسران باشد، وجود ندارد؛ زیرا گروهی، جنگ بدر را نقطه پایانی این زمان دانسته و گروه دیگری، بیعت رضوان که در اواخر عمر پیامبر (ص) و همزمان با صلح حدیبیه انجام شده را آخرین زمان تعیین مهاجران و انصار پیشتاز و جلودار پنداشته اند.[2]

2. در نقطه مقابل، تفسیر دیگری وجود دارد که بدون انکار نقش زمان در این آیه، مفهوم آن را گسترش داده و نکات دیگری را نیز خاطر نشان می کند.

قرطبی، یکی از مفسران سرشناس اهل سنت، در تبیین این نظریه، چنین می گوید: "سبقت با توجه به سه معیار، قابل بررسی است: سبقت در ویژگی های مسلمانی، سبقت در زمان و سبقت در مکان، که سبقت در ویژگی ها، از دو معیار دیگر ارزشمندتر است و فرموده ای از پیامبر (ص)، این برتری را تأیید می کند؛ زیرا ایشان در روایتی صحیح می فرمایند: ما مسلمانان، با این که از آخرین ادیان الاهی هستیم، ولی مصداق "اولون" می باشیم؛ زیرا آنان قبل از ما به دریافت کتاب آسمانی مفتخر شدند و این امتیاز، بعدها نصیب مسلمانان شد، اما آنان دچار اختلاف شده و ما در مسیر هدایت باقی ماندیم ... پیامبر (ص) با این بیان خود، نکته ای را مبنی بر ارزشمندتر بودن ایمان واقعی نسبت به سبقت در زمان ایمان، گوشزد نمودند...".[3]

روایت مورد استدلال در این نظریه، در صحیح مسلم که یکی از معتبرترین کتاب های اهل سنت است نیز وجود دارد و در آن تأکید شده که مسلمانان، با این که از لحاظ زمانی بعد از دیگر ادیان الاهی هستند، اما قبل از آنان، وارد بهشت خواهند شد.[4]

آنچه بیان شد، دو نظریه مهم مفسران اهل سنت در ارتباط با این آیه بود، اما با مروری در دیدگاه شیعیان در این زمینه، به این نتیجه خواهیم رسید که نظریه آنان با نظریه دوم، انطباق بیشتری دارد.

در این راستا، ما بر این باوریم که سبقت زمانی ایمان، امتیازاتی را برای افراد سبقت گیرنده به دنبال خواهد داشت؛ زیرا به تصریح قرآن کریم، افرادی که در امور نیکی؛ مانند جهاد و صدقه، پیشتر از دیگران گام برداشته اند، پاداششان مساوی با دیگر افراد نخواهد بود.[5] بر همین اساس، سبقت در زمان ایمان و جهاد، امتیاز بزرگی است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد و یقیناً مؤمنان پیشتاز، در آن زمان نیز رضایت خداوند را جلب کرده اند، اما تمام اینها بدان معنا نیست که اولین ایمان آورندگان از امتیاز ویژه ای برخوردارند که بر اساس آن، خطاها و لغزش های بعدی آنان، هر چند سنگین و ویرانگر باشد، قابل چشم پوشی بوده و نباید هیچ انتقادی را متوجه آنان ساخت؛ زیرا چنین تفکری با دیگر آموزه های قرآنی در تضاد است.

خداوند در آیاتی دیگر، ویژگی های دشواری، غیر از سبقت زمانی را برای رسیدن به مقام "سابقون" ارائه می فرماید: "آنان همواره در حالت خشیت از خدا به سر می برند، به نشانه های پروردگار ایمان آورده، هرگز به او شرک نمی ورزند، با آن که کار نیک انجام می دهند، به آنها نبالیده و در هراس از حساب معاد می باشند، آنهایند که در هر نیکی شتاب کرده و به آنها سبقت می گیرند".[6]

به این دلیل است که خداوند، گروهی از افرادی که از جنبه زمانی متأخر از دیگران هستند را نیز در محدوده "سابقان" به شمار آورده، گرچه تعداد آنان اندک است،[7] و در طرف مقابل، مقام امن الاهی و باقی ماندن در شاهراه هدایت را مختص مؤمنانی دانسته که ایمان خود را با ستم ها و لغزش ها آلوده نکرده اند.[8]

امام صادق (ع) روزی در مسجد النبی (ص)، جمعی از شیعیان را مشاهده کرده و بعد از سفارشاتی به آنان در مورد پرهیزگاری و تلاش در راه خدا، فرمودند: "انتم السابقون الاولون" یعنی شما نیز از مصادیق پیشتازان و جلوداران هستید.[9]

بنابر این روایت و نیز با استدلال موجود در روایت منقول از پیامبر (ص) در صحیح مسلم، ممکن است افرادی حتی در زمان پیامبر (ص) حضور نداشته باشند، اما معیارهای اصلی را برای رسیدن به درجه "السابقون الأولون" به دست آورند، اما در مقابل، این امکان وجود دارد که برخی از مسلمانان صدر اوّل، به دلیل لغزش های بعدی، از این محدوده خارج شده باشند.[10]


[1] توبه، 100، ترجمه مکارم شیرازی.

[2] ابن ابی حاتم، عبد الرحمن بن محمد، تفسیر القرآن العظیم، ج 6، ص 1868، مکتبة نزار مصطفی الباز، عربستان سعودی، 1419 هـ ق.

[3] قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لاحکام القرآن، ج 8، ص 237، ناصر خسرو، تهران، 1364 هـ ش.

[4] صحیح مسلم، ج 3، ص 7، دار الفکر، بیروت، بی تا.

[5] حدید، 10؛ "لا یَسْتَوی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قاتَلَ أُولئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَ قاتَلُوا" .

[6] مؤمنون، 61-57؛ "إِنَّ الَّذِینَ هُم مِّنْ خَشْیَةِ رَبهِِّم مُّشْفِقُونَ...أُوْلَئکَ یُسَارِعُونَ فىِ الخَْیرَْاتِ وَ هُمْ لهََا سَابِقُون".‏

[7] واقعه، 14- 10؛ "وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ...وَ قَلِیلٌ مِّنَ الاَْخِرِینَ".

[8] انعام، 82؛ "الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُون‏".

[9] کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج 8، ص 213- 212، ح 259، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1365 هـ ش.
Wednesday 16 January 2013 03:01:08 GMT
سعید 
من با اینکه شیعه هستم اما روز به روز بر حقانیت سنی بیشتر پی میبرم.واقعا ما شیعیان مرده پرست و شخص پرست هستیم و خدای خود را در شخص ومقبره نگاه می کنیم