گپ شپی با برادران "قرآنی" نما!..
Added Date: 12/24/2010 1:45:47 PM
Bookmark and Share              Balatarin
  • دکتر علیرضا دلیری ـ مشهد

اختصاصی سنی نیوز: با شدت گرفتن روند تشیع صفوی در جامعه ایران، وقدرت یافتن غالیان شیعه، و کنار رفتن بسیاری از پرده‌ها و روی آب آمدن بسیاری از واقعیتها، حقانیت تلخ شرک آلودی که در کتابهای تشیع نهفته است، و صفوی مشربان از ظاهر کردن آن شرم داشتند، یکی پس از دیگری به بازار کاسبان مذهب اضافه می‌گردد..

در حالی که دنیا سخن از جهانی شدن و تضادهای فرهنگی می‌زند، و چشمها به جلو حرکت می‌کند، جامع ایران طبل امام زمان به گردن آویزان نموده با فاحشه‌گری و بی‌بندوباری و قبرپرستی و انبوه کینه و حقد و فتنه‌افروزی و تبعیض نژادی و نظام طبقاتی و تقدس مآبی عمامه داران با سرعت سرسام آوری بسوی باتلاق خزعبلات و خرافات در حرکت است...

البته در مقابل این چهره تار، و این عار فکری که تاریخ ایران با آن دست به گریبان است، چهره‌ی نورانی مردان و جوانان روشنفکر و فرهنگیان بیدار و آگاه است که از زیر  بار خرافات رسته، در سایه تعالیم قرآن از قبرها فرار کرده سرسجده در مقابل پروردگار یکتا به زمین نهاده‌اند.. درخت توحید روز بروز تنومندتر شده، شاخ و برگهایش به تمامی شهرها و روستاهای کشور رسیده است..

درگیر و دار انتقال از سرزمین باورهای شرک آمیز تشیع صفوی تا رسیدن به کعبه توحید ابراهیمی مسیری است طولانی. اگر دیروز مشرک قریشی با بر زبان راندن کلمه شهادت به آغوش اسلام می‌پیوست، امروز عقلی که در لانه عنکبوتی صفویت بافته شده، نیاز به زمان دارد تا بتواند از گیر و دار تارها و باورهای خرافاتی نجات یابد. چون او امروز بتهایی که واسطه خدا و بنده بودند را کنار نمی‌زند تا به خدای واحد برسد، بلکه امروز او از باورهای دروغین محبت رسول و آل رسول ساختگی بسوی رسول و آل رسول واقعی ـ صلی الله علیه وسلم ـ می‌آید، سفری از افسانه به حقیقت و از بدعتهای ریشه دار به سنت ناشناخته جلوی روی اوست...

در وسط این نقل و انتقال با گروهی برخورد می‌کنی که در ایران بدانها "قرآنی" می‌گویند. نیمی از چهره‌هایشان که قرآن بر آن تابیدن گرفته و چرکهای صفویت را از آن زدوده بسیار روشن و تابان است، ولی نیم چهره دیگرشان همچنان غبارآلود است!!

همیشه به برادران موحد و یکتاپرست ایرانی خود توصیه می‌کردم با این تازه نفسهایی که در مسیر راه توقف کرده‌اند، و در حال فرار از سرزمین افسانه‌ای محبت دروغین اهل بیت هستند به نرمی برخورد کنید، و به جای آنکه به آنها بتازید دست شفقت و مهر و دلسوزی به رویشان کشید،  و از آب زلال زمزم توحید که در کنار کعبه ابراهیمی است به آنها بنوشانید. هرگز با آنها تنش ایجاد نکنید که آنها در راهند، اگر امروز نرسند فردا به حقیقت خواهند رسید. چرا که اینان جرأت و توان شکستن زنجیر تقلید مذهب صفویت را از گردن خود داشته‌اند، و این جرأت و مردانگی آنها را به سر منزل سعادت خواهد رسانید، و روزی درخواهند یافت که شهادت به خداوند را گواهی به صدق رسالت رسول اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ نیز همراهی می‌کند، و قرآن از زیر زمین نروئیده؛ بلکه آنرا پیامبری آورده است، و کلمه شهادت و کلید دخول به اسلام از دو بخش تشکیل شده:

  1. "أشهد أن لا إله إلا الله" ـ گواهی و شهادت می‌دهم که هیچ معبودی نیست مگر خدای یکتا..
  2. "و أشهد أن محمدا رسول الله" ـ و گواهی و شهادت می‌دهم که محمد رسول و فرستاده الله است..

پس محمد رسول و فرستاده خداست تا نه تنها کتاب خدا را به ما برساند ـ که این را جبریل هم می‌توانست انجام دهد ـ بلکه آن کتاب را به ما بفهماند، و آن کتاب را در زندگی خود تطبیق دهد، و ما با دیدن او ـ کتاب با نمایش زنده ـ آیات کتابی که در صفحات نگاشته شده را به درستی درک کنیم. تا چشم ببیند آنچه را گوش می‌شنود..

به عبارتی واضحتر پیام الهی عبارت است از؛ پیک و نامه همراه!

نه رسول به تنهایی! و نه قرآن به تنهائی!..

گویا رسول هدایتی که در تعریف موحدان ایران زمین فرموده گهرباری که به ایشان نسبت داده می‌شود را ورد زبان داریم؛ "اگر این دین در آسمانها می‌بود مردانی از سرزمین فارس بدان می‌رسیدند"! پرده غیب الهی بدو چهره دیگری از مردان فارس را نیز نشان داده بود، آنانی که در منتصف راه جای خوش می‌کنند و خود را "قرآنی" می‌نامند!

پیام آور توحید حضرت خاتم ـ علیه الصلاة والسلام ـ آنها را چنین تصویر می‌کنند:

"إنَّ رَسُولَ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏قَالَ‏:  ‏يُوشِكُ الرَّجُلُ مُتَّكِئًا عَلَى ‏ ‏أَرِيكَتِهِ ‏ ‏يُحَدَّثُ بِحَدِيثٍ مِنْ حَدِيثِي فَيَقُولُ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ كِتَابُ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مَا وَجَدْنَا فِيهِ مِنْ حَلَالٍ اسْتَحْلَلْنَاهُ وَمَا وَجَدْنَا فِيهِ مِنْ حَرَامٍ حَرَّمْنَاهُ أَلَّا وَإِنَّ مَا حَرَّمَ رَسُولُ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏مِثْلُ مَا حَرَّمَ اللَّهُ ". ( حدیث صحیح، به روایت ابن ماجه)

(بزودی فردی می‌شود که مغرورانه بر مبلهای خود تکیه داده، حدیثی از احادیث من برایشان روایت می‌شود، او می‌گوید: بین ما و شما کتاب خداوند متعال قرار دارد؛ هر آنچه از حلال در قرآن بیابیم آنرا حلال می‌دانیم، و آنچه را در قرآن حرام بیابیم، حرام می‌گیریم. ای مردم آگاه باشید که هر آنچه را رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ حرام کرده است دقیقا چون آن چیزی است که خداوند حرام کرده باشد)!

سنت و راه و رسم زندگی پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ و فرامین شرعی آن حضرت در نزد مسلمانان همواره همراه و هم پایه قرآن کریم بوده است.

اما رد فعلی که امروزه در کشور ما در بین دوستان قرآنی نام (!) بوجود آمده در حقیقت برمی‌گردد به تصور این عزیزان از سنت و حدیث. اینها از یک تجربه بسیار تلخ رنج می‌برند. تجربه حدیث و روایت در مذهب تشیع!

در مذهب شیعه که اساسش بر پایه روایتها و احادیث ساختگی بنا شده، کمتر حدیث و روایتی است که با سند و مدرک درست بتوان حقیقت آن را ثابت کرد. بیشتر قریب به اتفاق احادیث و روایات تشیع ساختگی بوده، در سند آنها افرادی مکار و دروغگو که ائمه آنها را لعن و نفرین نیز کرده‌اند وجود دارد. بخصوص احادیث و روایات مذهب صفوی حاکم بر ایران که خلاصه و چکیده چرکهای جمیع مذاهب تشیعی است که در تاریخ شیعه سر بیرون آورده‌اند و در زباله‌دان تاریخ برای همیشه دفن شده‌اند. احادیث و روایات ساختگی آن مذاهبی که شیعه اثنا عشری آنها را تکفیر می‌کند امروزه بر سر زبانهای مذهب سازان معاصر تشیع قرار گرفته است!

این به اصطلاح قرآنیها با این تصور از روایات تاریخی به احادیث مسلمانان که در کتابهای معتبر حدیث تدوین شده می‌نگرند.

باری با آخوندی که در نیمه راه هدایت ایستاده، خود را قرآنی می‌نامید، روی این قضیه سخن به میان آمد. ایشان پس از یک سلسله بحث و بررسی به اهمیت حدیث پی‌بردند. ولی دو پا در یک کفش کردند که باید کتابهای حدیث دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. به ایشان گفتم که کتابهای حدیث نه دوباره بلکه صدها بار مورد مراجعه قرار گرفته و همچنان کار در جریان خواهد ماند تا بروز قیامت. ولی بدانکه شخصیتهایی چون امام بخاری و امام مسلم و دیگران شروط و ضوابط و قوانینی بسیار سخت‌تر از هر آنچه به ذهن شما خطور می‌کند برای بررسی احادیث و قبول روایات از رسول خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ گذاشته بودند، و بسیاری از احادیثی که امروزه در اختیار مسلمانان قرار دارد در زمان خود پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ توسط شاگردان آن پیک آسمان در محضر آن حضرت نوشته شده، و بسیاری دیگر توسط صحابه و یاران آن حضرت جمع آوری شده است. اما اینکه حدیث در اواخر ایام صحابه و توسط تابعیان جمع آوری شده به معنای گردآوری به شکل گسترده‌ و تدوین در کتابهای مخصوص این فن است.

اگر در این زمینه بخواهیم بحث کنیم سخن به درازا می‌کشد، و تنها حکایت جمع آوری حدیث و اهتمام به جمع آوری احادیث درست و ثابت از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ نیاز به چندین مجلد کتاب دارد که در کتابخانه اسلامی در این باره دهها کتاب نوشته شده است.

از آن جمله می‌توان به کتابهای زیر مراجعه کرد:

تاریخ حدیث و ضبط و ثبت احادیت اثر عبدالله احمدیان

سنت در گذرگاههای تاریخ اثر محمد سلیم آزاد 

سنت وجایگاه آن در شریعت اسلامی اثر مصطفی سباعی 

نگاهی به اعتبار و جایگاه سنت اثر عبدالغنی عبدالخالق 

جایگاه ومنزلت سنت در اسلام اثر آلبانی 

منزلت سنت در اسلام اثر حسین تاجی گله داری 

جایگاه سنت در قانونگذاری اثر سباعی 

تنها برای روشن شدن اهمیت و جایگاه سنت رسول اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ و احادیث ایشان و اهمیت آنها در فهم قرآن کریم و جایگاه آنها در بنیانگذاری و اساس دین به خود قرآن مراجعه می‌کنیم تا دریابیم نظر قرآن که دوستان نام آنرا بر خود شرف می‌دانند در این زمینه چیست؟ و گمان نمی‌کنم عزیزان سخنی از قرآن را زیر پا بگذارند که خدای ناخواسته اگر چنین کنند، چه فرقی خواهد بود بین آنها و بین شیعه صفوی که از آن فرار کرده‌اند؟!

سنت از زبان قرآن

سخن پیامبر وحی الهی است!

  1. قرآن کریم می‌گوید: سخن پیامبر وحی الهی است، و پیامبر هر آنچه می‌گوید برگرفته از وحی خداوند است، و وحی او را زیر نظر دارد، اگر چنانچه حرفی مخالف با واقعیت شرعی از او سرزند بلا فاصله وحی او را تصحیح می‌کند. پس سخن پیامبر را بپذیرید و به آنچه می‌گوید عمل کنید که هیچ فرقی بین مصدر قرآن و سنت الهی نیست، هر دو از خورشید تابان وحی سرچشمه می‌گیرند، و اساس شریعت اسلامی بر هر دو بنا شده است:

أ‌)       "وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَىٰ ﴿١﴾ مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَىٰ ﴿٢﴾ وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿٣﴾ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ ﴿٤﴾" (سوره مبارکه النجم)

{قسم به ستاره چون فرود آید* که صاحب شما (محمّد مصطفی) هیچ گاه در ضلالت و گمراهی نبوده است.* و هرگز به هوای نفس سخن نمی‌گوید* سخن او هیچ غیر وحی خدا نیست}

ب‌)   "...إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ..." (الأنعام/50) {من پیروی نمی‌کنم جز آنچه را که به من وحی می‌رسد. }

ت‌)   "...وَأَنزَلَ اللَّـهُ عَلَيْكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُن تَعْلَمُ ۚ وَكَانَ فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكَ عَظِيمًا"﴿ النساء/١١٣﴾

{و خدا به تو این کتاب (قرآن مجید) و حکمت (سنت) را عطا کرده و آنچه را که نمی‌دانستی به تو بیاموخت، و خدا را با تو لطف عظیم و عنایت بی‌اندازه است.}

حکمت در بیشتر آیات قرآنی به معنای سنت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و سلم ـ آمده است." هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ" ﴿ الجمعة/٢﴾

{اوست که در میان مردم بی سواد، پیامبری از خودشان برانگیخت تا آیات او را بر آنان بخواند و آنان را [از آلودگی های فکری و روحی] پاکشان کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت (سنت) بیاموزد، و آنان به یقین پیش از این در گمراهی آشکاری بودند}.

و در سوره بقره: "رَبَّنَا وَابْعَثْ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِكَ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُزَكِّيهِمْ ۚ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ" ﴿١٢٩﴾

{پروردگارا! در میان آنان پیامبری از خودشان برانگیز، که آیات تو را بر آنان بخواند، و آنان را کتاب و حکمت بیاموزد، و [از آلودگی های ظاهری و باطنی] پاکشان کند؛ زیرا تو توانای شکست ناپذیر و حکیمی.}

خود پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ بارها می‌فرمودند:" ‏عن رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏أنه قال ‏ ‏ألا إني أوتيت الكتاب ومثله معه... " (ابوداود) ـ بدانید که خداوند به من قرآن ومثلش را داده ...ـ.

اطاعت از سنت شرط ایمان است!

  1. قرآن کریم قبول کردن سنت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ را یکی از ارکان و پایه‌های اساسی ایمان برشمرده است. قبول هر آنچه از پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ آمده دلیلی است بر صحت ایمان، در غیر اینصورت ایمان فرد ناتمام است. درست چون کسی که نیمی از شهادت ( أشهد أن لا إله إلا الله) را بپذیرد و از نیم دیگر آن که ( أشهد أن محمدا رسول الله) باشد چشم پوشی کند:

أ‌)       " فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا" ﴿النساء/٦٥﴾

{ به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن حقیقی نخواهند بود، مگر آنکه تو را در آنچه میان خود نزاع واختلاف دارند به داوری بپذیرند؛ سپس از حکمی که کرده ای در وجودشان هیچ دل تنگی و ناخشنودی احساس نکنند، وبه طور کامل تسلیم شوند. }

ب‌)   " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا" ﴿النساء/٥٩﴾  

{ ای اهل ایمان! از خدا اطاعت کنید و [نیز] از پیامبر اطاعت کنید، و همچنین از صاحبان امر خودتان . و اگر درباره چیزی نزاع داشتید، آن را [برای فیصله یافتنش] اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، به خدا و پیامبر ارجاع دهید؛ این [ارجاع دادن] برای شما بهتر واز نظر عاقبت نیکوتر است}.

اطاعت از پیامبر اطاعت از خداست!

  1. و در بیش از 50 آیت قرآن کریم به صراحت مؤمنان را دستور می‌دهد تا از خداوند و از پیامبرش پیروی کنند، و طاعت و فرمانبرداری از پیک آسمان ـ صلی الله علیه وسلم ـ مرادف با طاعت و فرمانبرداری خداوند متعال شمرده می‌‌شود. از آن جمله است:

أ‌)       "مَّن يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا" ﴿النساء/٨٠﴾

{هر که از پیامبر اطاعت کند، در حقیقت از خدا اطاعت کرده و هر که روی برتابد [حسابش با ماست.] ما تو را بر آنان نگهبان [اعمالشان که به طور اجبار از فسق و فجور حفظشان کنی] نفرستادیم}.

ب‌)   " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ..." ﴿النساء/٥٩﴾

{ ای اهل ایمان! از خدا اطاعت کنید و [نیز] از پیامبر اطاعت کنید. و همچنین از صاحبان امر خودتان ... }

امام ابن کثیر می‌گویند: اطاعت از پیامبر همان پیروی از سنت اوست.

البته با دقت در این آیه مبارکه متوجه می‌شویم که فعل امر "اطاعت کنید" (اطیعوا) برای خداوند متعال و پیامبر تکرار شده است. واین تکرار فعل امر از نظر بیان عرب دلالت بر استقلالیت و شمولیت آن دارد. به این معنا که اطاعت از پروردگار و اطاعت از پیامبر بصورت مطلق و همیشگی و غیر قابل بحث و بررسی و چون و چراست. در حالیکه عطف (اولی الأمر) بر اطاعت پیشین به این اشاره دارد که اطاعت از سران و صاحبان امر تنها در مواردی که در آن اطاعت از خداوند و پیامبر باشد جایز است. در غیر اینصورت بر هیچ مخلوقی جایز نیست که در آنچه نافرمانی خدا و رسول در آن است از بنده‌ای دیگر فرمان ببرد!

ت‌)    "قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾ قُلْ أَطِيعُوا اللَّـهَ وَالرَّسُولَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ" ﴿ آل عمران/٣٢﴾  

{بگو: اگر خدا را دوست دارید، پس مرا پیروی کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد، و گناهانتان را بیامرزد؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است * بگو: از خدا و پیامبر اطاعت کنید. پس اگر روی گردانیدند [بدانند که] یقیناً خدا کافران را دوست ندارد}.

انکار سنت سبب خشم خداست!

  1. قرآن سرپیچی از دستورات و فرامین و سنت رسول اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ را موجب خشم و عقاب الهی برمی‌شمرد، از فرموده‌های قرآن:

ث‌)    "لَّا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُم بَعْضًا ۚ قَدْ يَعْلَمُ اللَّـهُ الَّذِينَ يَتَسَلَّلُونَ مِنكُمْ لِوَاذًا ۚ فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَن تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ" ﴿النور/٦٣﴾

ج‌)    {دعوت پیامبر را در میان خود مانند دعوت بعضی از شما از بعضی دیگر قرار ندهید، خدا کسانی از شما را که برای [بی اعتنایی به دعوت پیامبر] با پنهان شدن پشت سر دیگران آهسته از نزد او بیرون می روند می شناسد. پس باید کسانی که از فرمانش سرپیچی می کنند، برحذر باشند از اینکه بلایی [در دنیا] یا عذابی دردناک [در آخرت] به ایشان رسد. }

ح‌)     "مَّن يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا" ﴿النساء/٨٠﴾

{هر که از پیامبر اطاعت کند، در حقیقت از خدا اطاعت کرده و هر که روی برتابد [حسابش با ماست.] ما تو را بر آنان نگهبان [اعمالشان که به طور اجبار از فسق و فجور حفظشان کنی] نفرستادیم.}

امت و پیروی از سنت!

  1. و یادمان نرود که امت اسلامی از روز نخست که پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ در میان یارانش قرآنی بود که با دو پا راه می‌رفت، و پس از وفاتش و تا به امروز بر اهمیت سنت وعمل به آن و پیروی از آن اتفاق نظر دارد، و جز این چند تنی که در میانه راه مانده‌اند هیچ کسی در جایگاه سنت شکی نداشته و ندارد. زیرا امت همیشه در می‌شنید که قرآن می‌گوید:

أ‌)        "... وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۖ إِنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ " [الحشر 7]

{... آنچه را پیامبر به شما عطا کرد بگیرید و از آنچه شما را نهی کرد، باز ایستید و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا سخت کیفر است}.

ب‌)   "قُلْ أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْهِ مَا حُمِّلَ وَعَلَيْكُم مَّا حُمِّلْتُمْ ۖ وَإِن تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا ۚ وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ" ﴿النور/٥٤﴾

ت‌)   {بگو: خدا را [در همه امور] اطاعت کنید و این پیامبر را نیز اطاعت کنید؛ پس اگر روی بگردانید [زیانی متوجه پیامبر نمی شود، زیرا] بر او فقط آن [مسؤولیتی] است که بر عهده اش نهاده شده و بر شما هم آن [مسؤولیتی] است که بر عهده شما نهاده شده است. و اگر او را اطاعت کنید هدایت می یابید. و بر عهده این پیامبر جز رساندن آشکار [پیام وحی] نیست.}

ث‌)    "لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّـهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّـهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّـهَ كَثِيرًا" ﴿الاحزاب/٢١﴾

{یقیناً برای شما در [روش و رفتار] پیامبر خدا الگوی نیکویی است برای کسی که همواره به خدا و روز قیامت امید دارد؛ و خدا را بسیار یاد می کند.

 حدیث و قرآن شانه به شانه!

حدیث پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ همانطور که اشاره شد، در ترتیب قانونگذاری همراه و همگام با قرآن کریم است. برای درک حکم شریعت ما اول در قرآن جستجو می‌کنیم، اگر حکم ثابت و واضحی نیافیتم فورا به سنت رجوع می‌کنیم، دقیقا همان چیزی که رسول خدا یاران و شاگردانش را بر آن تربیت می‌کرد.

آن حضرت چون معاذبن جبل را به عنوان قاضی به سوی یمن گسیل داشتند، از او پرسیدند چگونه حکم می‌کند. ایشان گفتند: بر اساس آنچه در کتاب خداست قضاوت می‌کنم. پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ پرسیدند: اگر در کتاب خدا نبود؟ ایشان گفتند: به سنت رسول خدا رجوع می‌کنم. پیامبر پرسیدند: اگر در سنت رسول خدا نیافتی؟ ایشان گفتند: با دقت و تیزبینی اجتهاد می‌کنم! پیامبر خوشحال شده فرمودند: سپاس خدای را که پیک رسول خدا را بدان‌چیزی توفیق داد که مایه خوشنودی رسول خداست.

قد أخرج أبو داود والترمذي والدارمي عن معاذ بن جبل رضي الله عنه بألفاظ مختلفة، أنه لما بعثه النبي صلى الله عليه وسلم إلى اليمن سأله النبي عليه الصلاة والسلام قائلاً له: ( كيف تقضي؟ ) قال: أقضي بما في كتاب الله. قال: ( فإن لم يكن في كتاب الله؟ ) قال: فبسنة رسول الله. قال: ( فإن لم يكن في سنة رسول الله؟ ) قال: أجتهد رأيي ولا آلو. فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ( الحمد لله الذي وفق رسول رسول الله لما يرضاه رسول الله).

جایگاه سنت در دین

حال بصورتی فشرده و گذرا به نقش سنت و علاقه مباشر آن با قرآن کریم اشاره می‌کنیم تا اهمیت سنت و جایگاه آن بیشتر برای دوستان روشن گردد:

  1. قرآن در بسیاری موارد احکام شریعت را بصورتی مجمل بیان می‌کند، و این سنت پیامبر خداست که تفصیل و شرح آنها را بیان می‌دارد: مثلا قرآن بصورت اجمالی می‌گوید: نماز بر پا دارید، زکات بدهید، روزه بگیرید، و...

این سنت پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ است که به ما نحوه نماز خواندن، و تعداد رکعات و وقتهای پنجگانه آن، و سایر تفاصیل نماز و روزه و زکات و سایر معاملات را می‌آموزاند. پیامبر خدا ـ صلی الله علیه وسلم ـ فرمودند: "صلوا کما رأیتمونی أصلی" (بخاری) ـ نماز بر پا دارید درست بصورتی که مرا دیدید که نماز می‌خوانم ـ.

 ابن مبارک آورده است: روزی مردی به صحابی پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ؛ عمران بن حصین روی کرده گفت: تنها از قرآن برای ما بگو، و از سنت هیچ برایمان نگو! آن صحابی از کوچکی عقل آن مرد حیرتزده شده به او گفت: واقعا تو مرد احمقی هستی! آیا در کتاب خدا دیده‌ای که نماز ظهر چهار رکعت باشد و در آن با صدای پست قراءت بخوانی؟!

سپس در مورد نماز و زکات و مواردی دیگر نیز چنین گفت، سپس به او گفت: آیا تفصیل و شرح اینها را در کتاب خدا می‌یابی؟! کتاب خدا بصورت اجمالی بیان داشته و سنت پیامبر خدا آنرا شرح داده است.

وروى ابن المبارك عن عمران بن حصين أنه قال لرجل: إنك رجل أحمق أتجد الظهر في كتاب الله أربعا لا يجهر فيها بالقراءة! ثم عدد عليه الصلاة والزكاة ونحو هذا ثم قال: أتجد هذا في كتاب الله مفسرا! إن كتاب الله تعالى أبهم هذا وإن السنة تفسر هذا.

  1. قرآن در مواردی احکام شریعت را بصورت عموم مطرح می‌کند، و تخصیص آنرا به عهده سنت می‌گذارد. قرآن می‌گوید که فرزندان از والدین ارث می‌برند، و سنت قاتل را از ارث بردن محروم می‌کند. قرآن برای برقراری امنیت جامعه به بریدن دست دزد فرمان می‌دهد و سنت قیمت چیز دزدیده شده، و مقدار دستی که باید بریده شود را مشخص می‌کند.
  2. چه بسا در فهم برخی آیات سوء تفاهمی ایجاد می‌شود، که سنت آنرا تصحیح می‌کند.

وقتی خداوند متعال فرمودند:" الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ"( الأنعام/82)

{آنان که ایمان آورده و ایمان خود را به ستمی نیالودند ایمنی آنها راست و هم آنها حقیقتا هدایت یافته‌اند}.

مؤمنان را وحشت برداشت که همه انسانها حداقل اگر به کسی دیگر نه، گاهی به خود ظلم می‌ورزند. پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه وسلم ـ این فهم را تصحیح نموده فرمودند: ظلم در این آیه شرک ورزیدن به خداوند متعال است.

  1. و چه بسا پیامبر احکام و دستوراتی را که قرآن بدانها اشاره نکرده است، را برای مسلمانان وضع می‌کند. مثلا؛ قرآن از محارمی که ازدواج با آنها درست نیست، سخن گفته، و حرفی از خاله و عمه زن نزده، سنت این مورد را به عنوان قانون و تشریع مستقلی به مؤمنان امر می‌کند که جایز نیست مردی در یک زمان خانمی و خاله‌اش و یا عمه‌اش را به عقد ازدواج درآورد!

و سنت قانون برابری تحریم هم‌شیری با تحریم نسب را وضع کرده است: " یحرم من الرضاعة ما یحرم من النسب" (رواه البخاری).

و سنت بسیاری دیگر از قوانین شرعی چون زکات فطر و حرام بودن گوشت الاغ و حیواناتی که ناب (نیش) دارند را بصورت کاملا مستقل وضع کرده است.

با توجه به آنچه عرض شد ما در دین خود نمی‌توانیم افرادی با پلاکارد "قرآنی" داشته باشیم، بلکه شعار و محتوای دین عبارت است از قرآن و سنت.. کتابی که از آسمان آمده و معلم و استادی که خداوند او را برای رساندن و شرح کتاب خود تربیت و راهنمایی نموده است. نامه و پیک آسمان هر دو با هم اساس شریعت خداوند می‌باشند. و یکی بدون دیگری نمی‌تواند معنا و مفهومی داشته باشد..

انتظار می‌رود دوستانی که در میانه راه مانده‌اند، باز خورجین معرفت برگیرند و با همت و جرأتی که از زیر بار خرافات تشیع صفوی توانست آنها را نجات دهد راهشان را ادامه دهند تا به سر منزل سعادت، بدانجایی که رسول پاک پروردگار نقش پای خود را نهاده برسند...

خدا قوت!...

Reader Count
2644

Bookmark and Share              Balatarin
 
Friday 22 April 2011 07:04:30 GMT
Ali Armini 
pls read this artical:
http://www.sunni-news.net/fa/
articles.aspx?selected_article_no=14878
Thursday 7 April 2011 05:04:09 GMT
اسلام یعنی عدالت و سعادت برای همه 
دوست عزیز ...
اما اینکه اسلام دین جهانی است. خطاب قرآن برای جهانیان است و خداوند پیامبرش را برای جهانیان فرستاده. و اولین کسی که با او جنگید عربها بودند! اما دشمنی غرب از دیروز و انفجار مترو نیست جان برادر! این انفجارها انتقامهای افرادی است که گمان می برند بدینصورت می توانند چیزی از حق به تاراج رفته خود را بازیابند. ربطی به اسلام ندارد. دزدی به خانه شما حمله ور شد شما دستت نرسید بچه اش را سیلی زدید، معنایش این نیست که کار دزد درست است یا حق با شما نیست! در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند.. قضیه اسلام به عنوان دین رهایی بخش و از غرب به عنوان یک استعمارگر ددمنش دو مورد مختلف و در عین حال بهم دوخته است. چرا که اسلام ظلم را قبول نمی کند و دست متجاوز را قطع می کند. و پیروانش را از کمر خم کردن در مقابل مستبدان منع می کند...
اسلام در واقع دین رحمت است برای مسلمان و کافر . انسان و حیوان.. و طبیعت بی جان.. تنها نیاز است آنرا دریابیم..
Sunday 16 January 2011 10:01:16 GMT
;,va 
جناب متين
سايت شما دو رويه را پيش گرفته .
1- در مواردي ؛ خبر رساني كرده كه قابل تقدير است
2-درمواردي كه سعي در تحليل و آموزش دارد در توهم و شعار زدگي پيچيده .مثلا هيچ توضيحي نداده كه چرا و مطابق كدام دليل اسلام يك دين جهاني است نه براي يك قوم خاص . ديگر اينكه از دشمني غربي ها با اسلام نوشته اما توضيح نداده آيا اين دشمني در مقابله با بمب گذاري در متروي اسپانيا و... وكشتن انسانهاي غير نظامي (چه بسا در ميان كشته شدگان مسلمان هم بوده) ربط دارد يا نه؟ وآيا هدف وسيله را توجيه مي كند؟
Monday 10 January 2011 04:01:48 GMT
فرهاد 
دوست عزیز یکتاپرست
حق با شماست قران در اولویت است اگرما به مشکلی برخوردیم به کتاب خداوند رجوع کنیم واگر در او نیافتم به سنت رسول الله رجوع کنیم و اگر در سنت رسول الله هم نیافتم علما اجتهاد وقیاس مینمایند.
ما نمیتوانیم خود را بی نیاز از سنت رسول الله ص هم بدانیم زیرا سنت و احادیث رسول الله شرح وتفسیر قران هستند قران کریم به ما گفته که نماز بخوانید ولی نگفته چند رکعت بخوانید و در چه وقتی بخوانید ما اینها را از سنت رسول الله ص یاد گرفته ایم
ولی فقط ان حدیث مورد قبول است که مخالفتی با قران کریم نداشته باشد
همانطور که فرمودی اگر حدیث یا روایتی مخالف با قران باشد انرا به دیوار می کوبیم
Monday 10 January 2011 06:01:13 GMT
متین 
با سلام ضمن تشکر از ارائه این مطلب مفید، در همین رابطه توجه شمارا جلب می کنم به دو مطلب مهم واساسی از طرف موحدین آزادیخواه:

ارزش و اهمیت سنت نبوی در دینداری اسلامی

http://samaa2.org/ahammiyete_
sonnate_nabawi.htm

زیر نام قرآن: عبور از اسلام و اسلامیت!


http://samaa2.org/files/1431/obur
_az_eslam_wa_eslamiyat.html
Saturday 1 January 2011 03:01:31 GMT
كورش 
جناب يكتا پرست
قرآن يك كتاب جهان بيني توحيدي است كه نگرش انسان مسلمان را به جهان هستي ودر راس آن پروردگار هدايت مي كند.تا اينجاي قضيه و تا بحث هدايت ايدئولوژي كاملا حق با شماست .اما در زمينه بعد علمي اين جهان . ديگر قرآن كمكي به ما نمي كند (كما اينكه خود قرآن هم چنين ادعايي ندارد).اما زندگي براساس روايات چيزي جز واپس گرايي نيست.
Friday 31 December 2010 08:12:42 GMT
محمد یگانه  
مجادله همراه با اخلاص یکتاپرست عزیز برایم قابل توجه بود. و از ایشان اجازه می خواهم یک جمله بگویم: برادر عزیز من در موضوع بحث و نه در سخنان کسانی که برایتان نوشته اند چیزی به نام پیروی از سنتی که مخالف قرآن است ندیدم و این را کسی از مسلمانان نگفته است. مگر بدعتگران صفوی که ظاهرا شما از زیر چترشان فرار کرده همه را با عینک تشابه با آنها نگاه می کنید. اهل سنت نیز اسمی است که فرقه های منحرف برای تمییز مسلمانان یا پیروان اسلام تاریخی بر انان گذاشتند و مسلمانانی که در مسیر اسلام عامی که از پیامبر و یارانش رسیده بود چون در اسم فخری برای خود احساس کردند ظاهرا آنرا قبول کرده اند. ولی هرگز کسی نگفته که سنت مخالف با قرآن قابل پذیرش است. و گمان نکنم شما هم با آنها جزء در لفاظی قضایا مشکل یا اختلاف داشته باشید: مگر نه این است که شما 5 وقت نماز بجای می آورید؟ زکات می دهید حج می روید؟ همه این عبادات را به چه شیوه ای انجام می دهید؟ آیا اینها را از رسول پاک نیاموخته اید؟ پیروی از سنت یعنی همین برادر؟! سنت شاخ و دم دیگری ندارد که شما را چنین عصبانی کند! در ثانی من هیچ بحث علمی از شما در 6 تعلیقتان ندیدم که بگویید مثلا فلان مورد بحث ایراد دارد بدان دلیل و برهان!! و حرف از سنت 1400 سال پیش است. برایتان روشن شود که بسیاری از سخنان پیامبر در زمان خود ایشان و حتی در مواردی به دستور خود ایشان نوشته می شد و به مسانید صحابه مشهور است و در بخاری به همان صورتی که آمده ثبت شده است. یعنی از همان راهی که قرآن برایم ما آمده این احادیث هم آمده اند؟! آیا جرأت انکار آنها را می توان کرد؟ اخیرا در این این باره پژوهشهای زیبایی در ترکیه و هند شده است که قابل توجه است. حالا یا شما متوجه نقدهایی که به شما شده نیستید و با احساسات با موضوع برخورد می کنید و در این مورد معلوماتتان نیاز به مطالعه بیشتر دارد. یا اختلافتان با سایر دوستان نوعی سوء تفاهم لفظی است. و یا اینکه واقعا از موضوع بدور هستید و به قول دوستی که گفته اند در پی ثابت کردن یک پا برای مرغ هستید!
هر چه هست و نیست: از خداوند متعال اولا برای خود و ثانیا برای شما عزیز بزرگوار و ثالثا برای همه بشیرت می خواهم که: اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه.
وهمه را به خواندن کتاب: سنت و جایگاه آن در شریعت اسلامی دعوت می کنم. لینک کتاب در متن بحث آمده است.
با تشکر از نویسنده و همه عزیزان
Friday 31 December 2010 08:12:07 GMT
أمة الله به خواهرم موحدم 
سلام قولا من رب رحيم. ....زيباترين نغمه هاي ايماني را از تو خواهرنازنينم هرجا ببينم شاد ميشوم .واقعاً تعجب مي كنم كساني كه به خوبي مي دانند قران عظيم شبيه و مانند ندارد ولي باز برايش همتا و شريكهايي معرفي مي كنند و فرياد مي زنند كه قران بدون شريكانش كافي نيست! الحمدلله الدي هدانا لهذا وما كنا لنهتدي لو لا ان هدانا الله 
Thursday 30 December 2010 12:12:11 GMT
یکتاپرست 
سلام به پروردگارم پادشاه عالمیان
تمام آیات بالا مستقیم اشاره به حضورپربرگت پیامبره!خداوندنفرموده بعدازپیامبرهم چیزی به نام سنت ازایشان باقی می ماندکه بایددرغیاب ایشان ازآن پیروی کنید.خدایا عجب دنیایی وارنه ایی است.قرآن حاضرومیزان است مادنبال فضای هستیم که خودساختگی است وبه تومنتصب شده.درشگفتم که اگرخدای سبحان لازم می دانست درقرآن قیدمی کردکه بعدازپیامبرتون ازسنتی که دهان به دهان می گردد اطاعت کنید.توروخدادست برداریدومثل افرادنادان به مسله نگاه نکنید،مثل آنهایی که می گفتندمابه خدای تواناایمان داریم اما و ولی شایدممکنه راهمراه فکرشان به خوردبقیه می دادن.خدابین ماداوری خواهدکردکه قاضی بسی عادلی است.اگرمن اشتباه می کنم امیدوارم به هدایت الهی دلم آگاه ازحقیقت شودواگرشماهم اشتباه می کنیدبه خداقسمتان می دهم که دست ازلجبازی بردارید وقرآن رامیزان قراردهید.الهی نیازمندیاریت هستم.
Thursday 30 December 2010 09:12:49 GMT
یکتاپرست 
سلام به خداوندم که رضایت اوآرزوست
عایشه عزیز می شه بگی الان پیامبرعزیز ماکجاهستند؟آیامن می توانم صدای مبارکشان رابشنوم؟آیامی توانم ازخودش مستقیم پیام دریافت دارم؟نه خواهرم!تعصب راکناربگذار.می خوای بگویی حدیث؟ این احادیث ازکجاآمده؟مربوط به چندسال پیش است؟همین الان من یک حرفی به شمابگویم.هفته دیگرحرفم رامدل دیگری تحویل می گیرم چه رسدبه 1400 سال.عزیزم آیاقرآن به لطف خدای سبحان برای ماکافی نیست؟حتمابایددنبال حرفی باشیم که سندیت آن معلوم نیست.تازه مگرپیامبرعزیزمان نفرموده اگرحرفی رابه من نسبت دادندکه باقرآن همخوانی نداشت آن رابه دیواربکوبید؟پس من بایدآنقدربه آیات الهی تسلط داشته باشم که بتوانم تشخیص دهم کدام حدیث کلام حق است که آن راهم ازخودقرآن می گیرم.این همه لجبازی وتعصب شماازبرای چیست؟خواهرمن چطوراین کتاب توانست مسلمانان بدوی صدراسلام راهاداشد،آنوقت نمی تواندامروزه باپیشرفت علم وتکنیک مراجوابگوباشد؟امیدوارم خداوندمارابانورخودهدایت فرمایدکه قرآن نوری است دردل تاریکی.
Wednesday 29 December 2010 06:12:41 GMT
Ahmad Baloch 
salam bar movahedin aziz
man salha ast ke baa afradi Quraani ashena hastam.
baa ishan khili sohbat kardam, anhaa age hadise ra ghabool nadarand wali zede sherke wa khorafe hastand wa besyaari az khorafate shie ra mahkom mikonaned, ahle sunnat behtare ast ke ba in afrade bishtare goftego wa sohbat konaned.inshallah
Wednesday 29 December 2010 03:12:22 GMT
عائشه 
جواب شما همان چیزی است که پیامبر خدا پیش بینی کرده بود. جناب خدا گفته مرا بندگی کنید. اما چگونه؟ این وظیفه ای بود که خدا بر رسولش گذاشت تا به ما برساند که چگونه. امد و گفت: خدا را اینطور که من عبادت می کنم عبادت کنید. شما می گید: نه جناب رسول ما را به شما نیازی نیست! کتاب خدا برای ما همه چیز است؟ مثل اینکه شما تنها عنوان مقاله بالا را خوانده اید و فورا دست به قلم شده اید؟ برادر عزیز یک بار خواهشا آنچه رفته را بخوان. سبحان الله! جالب است همه دوستان از شما همین خواهش را کرده اند و شما اصرار دارید که مرغ یک پا دارد؟!!!!
برادر کتاب خدا ما را کافی است. وهمین کتاب خدا که شما ادعا دارید سنگش را به سینه می زنید به ما گفته که چون حرف حرف من است. گوش به فرمان پیامبر باشید!!
اینجا امامان را داخل میدان کردن کاری نیست جز خاک پاشیدن توی چشم مخالف ایده خود. امامان از کجا آمدند! دوست عزیز چون شما از صفویت و امامان دروغین فرار کرده اید معناش این نیست که همه را امامان ساختگی تصور کنی؟!
پیامبر من و شما و امام نیستیم. پیامبر قرآن دوپاست در میان بشر به عنوان الگو و نمونه عمل قرآن. درست آن چیزی که استاد گرانقدر دکتر دلیری عرض کردند...
حالا خود دانید. مرغتان اگر یک پا دارد شما آزادید!!
Tuesday 28 December 2010 07:12:12 GMT
یکتاپرست 
سلام به خدای یکتاکه نامش شفای دلهای عاشق است.
مریم جان ممنون ازنگاه شما.خواهرم به نظرشماقرآن ماراکفایت نمی کند؟کلام خداقادرنیست مراهدایت کند؟هدف به خدارسیدن است یارضایت پیامبروامامها ونمی دانم هرآنچه انسانهاراازحقیقت که خداباشددورمی سازد؟؟خواهرم خدایکی است وفرموده مرابندگی کنیدتاازقیدبندگی همه کس وهمه چیزدرامان باشید.کمی به اطرافت نگاه کن تاببینی قلاده چه کسانی به نام خدابرگردن بندگانش رنجیرشده.شادباشید.
Monday 27 December 2010 12:12:46 GMT
مریم حسینی 
با عرض ادب
من همیشه تعلیقات زیبای یکتاپرست را می خوانم. ولی این بار اصلا باورم نمیشود فردی که همیشه روح تفاهم در او مشاهده می شد اینچنین کوتاه فکرانه و متعصبانه با قضیه برخورد کند!! به نظر من این یکتاپرست غیر آن فردی است که همیشه تعلیق می زده است.
سخنی به این وضوح و روشنی و با این دقت بیان را چه کسی می تواند انکار کند؟!!! هیچ باورم نمی شود. امیدوارم ایشان یک بار دیگر به خود زحمت مراجعه و بازنگری دهند..
Monday 27 December 2010 02:12:43 GMT
یکتاپرست به خواهر عزیزم امه الله 
سلام برخالقم خدای رحمت
خواهرم سلام.ممنون ازپاسخی که دادیدوآفرین برشما.خداحفظ کندامثال شماراکه قلمتان جهاددرراه خداست که امیدوارم خدای سبحان به فکرتان برکت دهد.خواهرت
Monday 27 December 2010 02:12:18 GMT
یکتاپرست-دلسوز 
سلام به خداوندم که نوراست وحقیقت
دلسوزیک لطفی بکن ودرصدد دلسوزی همراه باتوهین برنیا.من متن راخواندم وازاینکه عقل ناقص توراتاب آورددرحیرت نیستم زیرانویسنده هم برای خوش آمدگویی امثال تونوشته اگرنه کسی که قرآن خوان باشد جرات نمی کندبگویدقرآنیها.زیراقرآن شفااست وخواندنش دل را به حق نزدیک می کند.چگونه ممکن است نی ازچهره افرادی که می خواهندتنهابه قرآن متوسل شوندهمچنان تاریک مانده وچهره شماهاکه متوسل به احادیث من درآوردی امثال خودتان هستیدنورانی و........خجالت بکشیدوبندگان خداراکمتر منحرف سازید.پیامبرعزیزاسلام فرموده اگرحدیثی با آیات قرآن همخوانی نداشت آن رابه دیواربکوبید!سوادداریدشما؟؟؟یاتعصب دیدگان تورابه یغمابرده؟توکه بلدی دلسوزی کنی لطف کن واسه خودت وامثال این نویسنده دل بسوزان که درغفلت اسیر هیچ ماندید.منودعاکن که درخداهدایت شوم.دلسوزی واسه خودت.ممنون
Sunday 26 December 2010 04:12:04 GMT
دلسوز به یکتاپرست!! 
برادر عزیز اگر اجازه بدهید محض رضای خدا از شما می خواهم که با دقت آنچه در این مقاله بود را بار دگر بخوانید. البته این بار بدون تعصب! برادر زیاد تند نرو! همان کسانی که قرآن را برای ما نقل کردند همانها خودشان نیز سخنان رسول خدا را برایمان نقل کرده اند!! و همان خدایی که وعده حفظ قرآن داده، حدیث پیامبر که کامل کننده احکام قرآنی است را برایمان حفظ کرده..
گمانم شما عنون را خوانده داغ کرده اید و به خود زحمت نداده اید متن موضوع را بخوانید. حالا یک بار بدور از پیش داوری یک لطفی بکن موضوع را مراجعه کن. اشکالاتی دیدی مطرح کن تا من هم استفاده کنم. من با خواندن این مقاله تصور خودم را بکلی تغییر دادم و حق را با نویسنده یافتم. چون حرفهایش با دلیل و مدرک بود و عقل من توانست آنها را هضم کند. ولی حرفهای شما را نتوانستم در کنار حقیقت بیابم. حالا اگر حق را با خود می بینی جواب آنچه در بالا آمده را بده، نه چون آخوندهای شیعه بگی: همینه و بس!!!
Sunday 26 December 2010 01:12:51 GMT
أمة الله 
تحیتهم یوم یلقونه سلام.

دوستان گرامی خواهر عزیزم یکتاپرست

وقتی الله تعالی ما را دستور و راهنمایی فرموده است تا به اهل کتاب بگوییم:

تعالوا الی کلمة سواء بيننا و بينكم ...

و برايمان آن كلمه را زيبا بيان فرمود:

... ان لانعبد الا اياه ...

كه جز او را تعبد نكرده و فقط او را بپرستیم.

این راهنمای یکتامعبودمان چه زیباست .

و چه دردناک است که فلسفه و افسانه بافیها سبب شده حتی این کلمه ی زیبا هم نادرست معنا شود!

گفتند: عبادت یعنی نماز خواندن و نماز خواندن هم همین خم و راست شدنهایش!

درحالیکه عبادت معنایی وسیع دارد.

عبادت یعنی :

گردن تسلیم بسوی احدی جز الله تعالی فرود نیاوریم.

نه مرجمع

نه به وبلایت مطلقه و فقیه!!

نه به مفتی

بایستی به عقل و خرد که رسول خداوند متعال در درون هر انسانیست احترام گذاشت و بند اسارت را از این رسول گسیخت.

بسوی کلام الله تعالی متوجه شویم که زیباترین سنت رسولش را برایمان معرفی فرموده است.

اگر این کتاب نبود سنتی که توسط تشیع و تصوف معرفی شده بودند نیز رنگی داشت!
درحالیکه سنت رسول که در قرآن بیان شده وابسته به هیچ فرقه ای نیست تا نامش را به یدک کشد .

سنت رسولان الهی در بیان قرآنی واضح و روشن است.

نماز و انفاق مال و حج بیت الله الحرام و روزه و صدقه در همین کتاب بر ما معرفی شده و اگر بیان قرآنی " و أقم الصلاة لذكري " نبود نغمه هاى مشركين هم نماز تلقى ميشد چون در كنار بيت الله الحرام انجام ميشد!

حقیقت این است که راه و روش مرسلین جز در کتب وحی معرفی دقیق نشده.
Sunday 26 December 2010 10:12:41 GMT
یکتاپرست به برادران سنی نیوز 
سلام به خداوندم.دست اندارکاران عزیزشماهم سانسوربلدبودید ومانمی دونستیم؟؟؟یااینکه من دارم قضاوت عجولانه می کنم؟کامنت من نقص نداشت.
Saturday 25 December 2010 12:12:42 GMT
یکتاپرست 
سلام به خداوندم که مظهرپاکی وبخشندگی است
سلام.من نمی فهمم یعنی ی؟مگرمن که می کویم امروزه فقط قرآن منکرحضرت رسول هستم؟؟هرگز.پیامبرراوی بوده بین من وخدایم.پیامبران برگزیده وظیفه داشتندکه پیغام خدارابه گوش خلق برسانندوبه یاری خدارساندند.حالانوبت این شد که پیامبررابت کنید؟نه برادرمن کسی که می گویدلااله الاالله یعنی نیست معبودی جزخدای سبحان هیچ معبودی!پیامبرانسانی بودمانندماودررساندن پیغام خدابرگزیده بود،حال نیستندوچراوقتی قرآن حاضراست وصاحبش فرموده من مراقب کتاب هستم(نفرموده مراقب سخنان غیرقرآنی پیامبر)فرموده؟؟؟ پس میزان قرآن است کتابی که هیچ کاستی درآن نیست وصاحبی چون الله تعالی دارد.امروزه که یک کلام راهزارتکه می کنند ونسبت می دهندچطورمی شودبه سخن 1400 سال پیش اعتمادکرد.اصلاچه نیازی است وقتی قرآن عظیم موجوداست.واقعاکه بعیداست ازکسانی که بخواهندکنارخداشخص بنشانند.حتی اگراین شخص پیامبرباشد.خدایکی است وکتابش توانست مسلمانان صدراسلام راباتمام ناآگاهی وبیسوادی هدایت کندحال مابایدبه سنتی که نمی دانیم ناقل آن کیست متوسل شویم وهمطرازقرآن قرارش دهین هم دکانی است که خواهان منتقل کردن عقایدخوداست.چنگ بزنیدبه قرآن ودردین خدادچارتفرقه نشوید.این پیام خداوندعزیزم است.لطفا تعصب راکناربگذارید.حال این تعصب شیعه باشد وچه سنی که هردوخطرناک است.
Friday 24 December 2010 06:12:08 GMT
حسن مهدوی 
آفرین بر شما!
موضوع بسیار بسیار بسیار مهمی بود. خیلی استفاده کردم. امیدوارم که همه دوستان از این موضوع استفاده کنند. و آنرا با دقت بخوانند
خدا پاداش خیر به شما بدهد
 
Name:
Comment Body: 
 
      
 
 
 
 
Unsubscribe
Subscribe