ایران برای نفوذ درعراق زنان صیغه ای را بکار می گیرد
Added Date: 12/14/2010 12:48:27 PM
Bookmark and Share              Balatarin

سني نيوز: يكى از اسناد افشا شده توسط سایت ويكيليكس كه امروز دوشنبه 13-12-2010 منتشرشد، حاکی است كه دولت ايران براى تاثيرگذارى و اعمال نفوذ بر شيوخ قبايل و عشايرعراقى، زنان صيغه اى در اختيار آنان قرار مى دهد.

بر اساس يك سند درز كرده از سفارت امريكا در بغداد، يكى از راههاى تقويت نفوذ تهران در عراق، استفاده از زنانى اعلام شد که با عقد موقت به شيوخى سپرده مى شدند كه به هر دليل يا بهانه اى به ايران سفر مى كنند.

در اين سند ويكيليكس كه در آغاز سال جديد ميلادى تهيه شده ولى اخيراً از سوى افشاكنندگان به بيرون راه يافته، از زبان يكى از شيوخ عراق نقل شده است كه به يك كارمند سفارت امريكا در بغداد گفته است: " دولت ايران بخاطر تقويت نفوذش در عراق، در هر ديدار كوتاهى كه از ايران داشته ايم، زنانى را به صيغه موقت ما درآورده است ."

اين شيخ عشيره مى افزايد: " بعد از نخستين ديدارم از ايران دريافتم كه همه شيوخى كه از اين كشور ديدن كرده اند، از ازدواج موقت بهره مند شده اند."

او توضيح مى دهد: " هربار كه به ايران مى رويم به بستگان خود مى گوييم كه براى درمان عازم ايرانيم . ليكن راستش را بخواهيد از فرصتهايى كه مسئولان ايرانى براى ما در بهره مندى از زنان صيغه اى فراهم مى كنند، استفاده مى كنيم و اين موضوع به هدف اصلى ما تبديل شده است."

دیپلماسی دولت از سوى ديگر ميرحسين موسوى از رهبران مخالفان دولت ايران كه معتقد است رياست جمهورى با تقلب به رقيبش احمدى نژاد واگذارشده است، در مورد مدارك منتشرشده از سوى ويكيليكس تاکید کرده است این اسناد " شکنندگی ایران را در منطقه نشان می دهد."

او در گفتگو با روزنامه اینترنتی " قلم سبز " دولت احمدی نژاد را به بکارگیری سیاست ترس درمنطقه متهم کرده و تاکید کرد دولت با " پیروی از یک دیپلماسی ضعیف نمایش افراطی از قدرت نظامی ایران عرضه می دارد."

بر اساس اظهارات وی این کشور ساختن مناسبات سازنده با کشورهای منطقه را فراموش کرده و ایران در میان کشورهای همسایه اش متحدی واقعی ندارد.

 

Reader Count
8563

Bookmark and Share              Balatarin
 
Saturday 3 September 2011 12:09:28 GMT
جلال 
متأسفانه بعضی افرادفقط به دلایل شخصی روآورده اندواصلا به اسلام که به این امراشاره داردتوجهی نکرده اندونظرات شخصی می دهند. اگرمسلمان هستیدبیایید ازنظراسلام به صیغه نگاه کنید
چرابایدبه مسائلی مثل زنابه همین راحتی
تن بدهیم ولی نخواهیم ازراه درستش این راه رابرویم
این امورفقط بستگی به رضایت طرفین داردوزنهایی هستندکه بااین دستورکنار آمده اندومنطقی وعقلانی بااین مسئله برخوردمی کنند
اگرحواشی ازدواج موقت راکناربگذاریم دستوربسیارپسندیده ای است
ازتصدیع اوقات دوستان عذرخواهی می کنم
Sunday 27 March 2011 12:03:38 GMT
islam 
ای احمقها شما خودتان را به خواب زديد هين رزيم همه جي هزش بر مياد اينكه جيزي نيست شما شيعه ها فقط تعصب كورتون كرده وكرنه همه جي مشخصه كه اينها دارن جكار ميكنن اينها مسلمان را بد نام كردن فقط و فقط كاري ديكر نكردن يعني شما اينهمه جنايت انجام ميدن و به اسم اسلام تموم ميكنن نميبينيد شما واقعا احمقهاي كوري هستيد
Sunday 27 February 2011 09:02:39 GMT
همایون 
دوستان عزیز امیداست که از تهمت زدن بدیگرانا بپر هیزیم چراکه سخت وزشت گفتن عادت خردمندانه نباشد. باید هر امور بصورت منطقی بحث و پیرامون آن تحقیق کرد اولاً باید پیرامون صیغه باید تحقیق کرد که آیا در اسلام وجود دارد یاخیر ؟ که جمهوری اسلامی ایران جز سیاست خویش گردانیده است وبعد نظرات را دوستان نبشته میکنند بیبینم که آیا با اصول اسلامی هم سو است یا خیر؟ بعد بصورت منطقی واستدلال اصولی به ان اشاره کنیم. چراکه بنظر من این سایت هم به نیت تبارز حقیقت این همه فعالیت ها را انجام میدهد نه بخاطر صفت ونمجید دیگران
پیشنهاد من به خرد مندان شیعه وسنی این است که هر امور را باید به منطق واسناد تاریخی پذیرفت نه از روی تعصب و یک طر فه نگری در حقیقت این یک عمل نا پسند است.
Sunday 6 February 2011 09:02:00 GMT
l مسلمان سنی افغانستان 
سلام.
این چی بی ناموسی و چی بی غیرتی هست که شیعیان به نام صیغه کشیده اند در اسلام که همچو چیزی نبوده او شیعیان بی غیرت بی ناموس چطور حاضر میشوید که خواهر و مادر شما برای مدت 2 یا 1 روز کنار یک مرد باشه؟؟؟؟؟ ما مسلمانان اهل سنت شهر کندز افغانستان کسانیکه به اسلام چیز جدیدی را وارد میسازند مسلمان نمیدانیم، شما شیعیان امامت را در اسلام آوردید ما شما شیعیان را مسلمان نمی دانیم فهمیدید شیعیان بی ناموس و کسانیکه به خلفاء لعن کند و دشنام بدهد خصوصاً در شهر خود ما در شهر کندز افغانستان که شیعیان 1 فیصد جمعیت این شهر را تشکیل نمیدهد ، ما واحب القتل میدانیم واجب القتل فهمیدی.
Wednesday 26 January 2011 10:01:10 GMT
ناگفته 
خدا را شکر که دشمنان اسلام را از افراد احمق قرار داده است
شما وهابی های منافق و احمق در سایت خود برای فریب کاری مسلمانان در ظاهر به برخی از جنایات سطحی آمریکا اشاره می کنید و خود را مثلا مخالف قسم خورده آمریکا و اسرائیل معرفی می کنید اما در مطلب بالا سند و مدرک خود را به گزارش درز کرده از سوی سفارت آمریکا در عراق مستند می کنید.
واقعا که حماقت را به حد اعلا رسانده اید
برادران شیعه و اهل سنت بدانند که شگرد این سایت برای ایجاد اختلاف آن است که با درج مطالب و نقل قول های کذب و بی اساس و مطالب غیر علمی و مغلطه و هتک حرمت و فحاشی به مقدسات مذاهب اسلامی و درج نظرات دروغ توسط عوامل وهابی به عنوان کاربران و بازدید کنندگان ، به تحریک احساسات شیعه و اهل سنت می پردازند تا در این بین به هدف شوم خود که در مرحله اول ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی ، خصوصا شیعه و سنی است ، دست پیدا کرده و نهایتا به هدف اصلی خود که نابودی کامل دین مبین اسلام است برسند
پس همه برادران شیعه و اهل سنت باید هوشیار باشیم و مانند هر دوره تاریخی دیگر دشمنان اسلام را ناکام بگذاریم
Wednesday 26 January 2011 10:01:43 GMT
ابن الحرامی 
مسئول محترم سایت اگر ازاین ناراحتی که چرا آبجی شمارا صیغه یا ببخشید آزاد نکرده اند من از طرف همانهائی که میگوئی این کار هارا میکنند قول میدهم دفعه بعد آبجی ات را به یکی از همین شیوخی که گفتی بدهم ناراحت نباش
Friday 21 January 2011 04:01:06 GMT
محمد امين  
مبالغه در خبرها و دروغ فقط كار اين سابت است اكر شما هامي اهل سنت ايران هستيد همه را بايك جشم نكاه كنيد
Sunday 16 January 2011 08:01:56 GMT
مهدی 
لعنت به شماها با این دروغ ها و تهمت ها از خدا بترسید
Thursday 30 December 2010 01:12:15 GMT
اسد 
از این مارمولکها هر چی بگی بر میاد
Tuesday 14 December 2010 06:12:39 GMT
سادات 
صیغه گمانم همان دیوسی قانونی است که شیعه ایرانی آنرا ترویج نموده خوب اگر روی شان نمی شود که تن فروشی زن های خود را بکنند وراه باز کردن کاباره را میجویند جرا زیر چتر اسلام این کار را میکنند یک دفعه ای کاباره آزاد باز کنند تا اسلام را دیگر به بازی نگیرند صیغه یعنی به اصطلاح افغانی آن مردگاوی دیگر مفهومی من برایش نمیدانم
Tuesday 14 December 2010 12:12:53 GMT
حاجی کابلی 
السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته!

انگلیسهامیگویندبخاطرپیروزی درجنگ وبدست اوردن دل معشوقه ازهرچیزباید گزشت؟!!! اینک اخوندهای امپرتورخواه نیزبه استفاده از همین فعل وعمل شجاعانه وغیرتمندانه دوستان انگلیسی شان حتی ازناموس وغیرت شان نیز تیر
شده اند؟!!!!!!
وسلام
 
Name:
Comment Body: