بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه + عكس
Added Date: 8/6/2010 7:17:55 PM
Bookmark and Share              Balatarin

اختصاصى سنى نيوز: بزرگترین برج ساعت جهان در شهر مقدس مکه مكرمه در عربستان سعودى ساخته شده و قرار است در نخستین هفته ماه مبارك رمضان کار آزمایشی خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار سنی نیوز از مکه مکرمه، محمد الاركوبي معاون رييس هتل برج ساعت مكه مكرمه مي گوید: بزرگترین برج ساعت جهان که از آن بابزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه عنوان "پروژه ساعت مکه مكرمه" یاد می شود از سوی مهندسین آلمانی و سوئیسی همراه یک گروه از کارشناسان اروپایی و سراسر دنیا ساخته شده و در هفته اول ماه مبارک رمضان شروع به کار خواهد کرد.

ساعت این برج چهل و پنج متر طول و چهل و سه متر عرض دارد و به نمادی از مجموعه هفت برج در حال ساخت توسط شرکت ساختمانی «بن لادن گروپ» و موسه هتلداری «فیرمونت Fairmont» در کشور عربستان بدل می شود.

ارتفاع کلی این برج ساعت 662 متر بوده و ارتفاع ساعت از پایه 251 متر است. این برج بلندترین برج جهان محسوب می شود و در شبها از فاصله هفده کیلومتری و در روز از یازده تا دوازده کیلومتری قابل رویت است.

این ساعت روی پنجمین برج "پروژه وقف ملک عبدالعزیز آل سعود براي بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمهحرمين شريفين" رو به سمت مسجد الحرام قرار دارد.

برجی که ساعت روی آن قرار گرفته به سبک معماری اسلامی ساخته شده و صفحه ساعت در چهار طرف آن قرار خواهد گرفت. نام مبارك  " الله" در هر کدام صفحات ساعت حک می شود و دو آسانسور برای انتقال گردشگران به بالکن پایین ساعت تعبیه شده است.

ساعت مكه مكرمه به بزرگی شش برابر ساعت «بیگ بِن» لندن، در بلندترین نقطه هتلی که در نزدیکی مسجد الحرام در مکه مكرمه در دست ساخت است، نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هتل هشتصد و هفده متری که بخشی از چند هتل موسوم به «ابراج البیت» است، از ابتدای ماه ژوئن به تدریج افتتاح شده است و ساعت آن موسوم به «ساعت مکه مكرمه» با فرا رسیدن ماه رمضان (دهم اوت) راه اندازی خواهد شد.بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

این برج بلندترین برج جهان پس از برج خلیفه دبی با ارتفاع هشتصد و بیست و هشت متر است.

مسئولان عربستان سعودی می گویند هدف از نصب این ساعت در مکه مكرمه این است که یک و نیم میلیارد مسلمان جهان از این پس به جای استفاده از زمان به وقت گرینویچ یا همان GMT، از زمان اسلامی یا Islamic Mean Time ) IMT) استفاده کنند.

مجموعه هتل های ابراج البیت با هزینه ای معادل سه میلیارد دلار از سه هزار اتاق و سوئیت تشکیل شده است که اکثر آنها به سمت مسجد الحرام دید دارند.

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

بزرگترین ساعت جهان در مکه مکرمه

Reader Count
15586

Bookmark and Share              Balatarin
 
Wednesday 8 January 2014 05:01:50 GMT
سهیل 
بابا درسته که این بنا قشنگه ولی این بنا رو شیطان پرستان و فراماسون ها ساختن و این برج به معنای شیطان میباشد وقتی خورشید در مکه طلوع میکند سایه این برج روی خانه کعبه می افتد و این بدان معناست که کعبه زیر سایه شیطان و شیطان پرستان می باشد.
Wednesday 7 August 2013 09:08:21 GMT
ادریس 
سلام علیکم ورحمه وبرکاته.لطفادر خصوص ادعای روافض مبنی براینکه معماری جدید بیت الحرام دست آورد یهود است توضیحاتی را ارائه دهید
Thursday 27 June 2013 11:06:01 GMT
هومن 
به جای این همه دعوا برید از خودتون چندتا سوال بپرسید بعد برید دنبال جوابش ۱ چرا طراح این برج نورمن فاستره که هم یهودیه هم فراماسون ۲ چرا همین آقای فاستر دستور تخریب ابلیسک تو مکه که نماده شیطانه رو داد و بجاش ی دیوار ساخت ۳ چرا آقای فاستر بالای ۱۰۰ ابلیسک در اقصا نقاط دنیا ساخته و کسی بهش سنگ پرت نمیکنه ۴ چرا فاصلش تا کعبه ۵۰ متره ۵ چرا الف در کلمه الله همیشه وسط که خونده میشه للاه ۶ چرا زمان افتتاحش تو دنیا شایعه شد که دنیا به آخر میرسه ۷ چرا تاریخ افتتاحش در شب ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز ۷ چرا نماده بالای ساعت تو سریال جومونگم کلی استفاده شده
Sunday 28 October 2012 01:10:50 GMT
مژگان 
چرا شماها انقدر کوته فکرید؟
نمی فهمید اینها همش کار یهود و فراماسونرهاست.نمادهاشون رو مثل روز روشن تو این بنا نمی بینید؟ برید چهارتا کتاب و مقاله بخونید تا بفهمید دنیا چه خبره...محض اطلاع اونایی که نمی دونن می گم یکی از اهداف فراماسونرها از ساخت این بنا حقیر جلوه دادن کعبه است... لعنت خدا بر هرچی وهابیه که دشمن اسلام هستند و دستشون با یهودی های بی دین تو یه کاسه است...
Wednesday 28 December 2011 12:12:10 GMT
عبدالله 
ترقی خوب است اما قرارنیست همه علوم نزدماباشد .به قولا (همه چیزراهمگان دانند)مابه آنچه داریم افتخارمیکنیم وبه دنبال بهترشدن قدم برمیداریم.انسانهادرعلوم باهمدیگرتکمیل می شوند نه اینکه هرکس سازخودش رابزند.به قول مولوی علیه الرحمه(عقل ها چون مصابیح انوراست/بیست مصباح ازیکی روشنتراست)نمیگویم همدیگر راتحمل کنیم بلکه همدیگر راکامل کنیم.
Sunday 28 August 2011 10:08:51 GMT
حمید 
آفرین به عربستان بااین ابتکاربجایش!
از این پس مامسلمونایک ساعت بنام IMT که یک ساعت اسلامی هست روبه جای ساعت GMT که یک ساعت غربی هست داریم
حالا بماندکه بعضی از روافض به اینکارحسادت میکنن و خرده میگیرن اونهابهتره یه سری به حرم امام رضا(رح)وخمینی و حضرت معصومه بزنن متوجه میشن که اسراف یعنی چه
درضمن این ساعت برروی هتل هست و هیچ ربطی به کعبه معظمه نداره که میگیدچراکفارروبه حرم راه دادن
در کل هرخدمتی که به زائران خانه خدابشه ماباید بگیم جزاکم الله
Tuesday 9 August 2011 05:08:07 GMT
ع-ب 
اکر این کار برای خانه خدا حرام است جمهوری اسلامی برهی مرقد خمینی این همهه هزینه نمی کرد برای جمهوری اسلامی حلال وبرای دیکران حرام
Thursday 4 August 2011 09:08:18 GMT
بنده ی خدا(سنی) 
با سلام به برادران
هر چقدر بین نظرات دنبال حرف حصابی گشتم اما هیچ جز پس دادن تحمیلات تعصبی ندیدم.
هیچ یک به این اشاره نکرده که این ساعت نشانه و نماد چیست؟
مهندس این ساختمان یک هیهودی فراماسون است.
این سازه ها که در همه جاهای کره ی خاکی مثل برج ایفل و....وجود دارند در امتداد پروژه ی جهانی "نظم نوین جهانی"که ذر پی ظهور دجال(تک چشم)هستند اجرا میشوند.
اگر بالای ساعت را در همان تصویری که نوری به بالا زده مشاهده کنید شباهتی با چشم جهان بین در فیلم ارباب حلقه ها دیده میشود.
فراماسون:بندگان شیطان(جن پرستان)
Sunday 17 July 2011 11:07:00 GMT
احمد 
سابقه تاریخی تان را خوب بخوانید که شما کی ها هستید و بعد اقدام کنید به طرح معماری مسجد الحرام. من که از شما چیزی جز انتحار و خود کشی و کشتن و قتل و غارت مردم مسلمان و غیر مسلمان و مزدوری امریکا و اسرائیل ندیدم اصلا اول خود تان را آباد کنید و دست از کشتن مردم بردارید بعد شروع کنید به ساختن امورات برون از خود.
مگر چه خبر است که در افغانستان این همه مردم را به قتل می رسانید و در بدل آن یک دانه کلید چوبین که قبلا آن را می پرستیدید به گردن آویزان کرده می خواهید به بهشت بروید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Friday 1 April 2011 10:04:20 GMT
عارف 
اكه اين بول رو صرف يه شبكه توحيدى ميكردند خيلى بهتر از اين بود واقعا براى سران عربستان متاسفام صحابه براى اينكه اسلام بيشرفت بكنه تمام اموالشون رو براى دين وجهاد ميدادند امروز اينا براى تجملات ودنيا برستى
Wednesday 9 March 2011 03:03:33 GMT
ع ب  
اين ساعت شماها را به ياد مرگ و گذر عمرتان و به یاد اخرت می انداد . اما ای شیعه رافضی وقتی به مقبره ها میروی جه برداشتی جه تصوری میکنی غیر از این هست فکر میکنی این امامزادها همیشه به فکر مال و منال بوده اند
Sunday 9 January 2011 01:01:14 GMT
عبد الله 
انشا الله همه مسلمانان به جای وقت گرینویچ وقت مکه مکرمه را استفاده نمایند زیرا که مکه مرکز خشکی در کره ی زمین است
Sunday 17 October 2010 06:10:18 GMT
ابو حفص 
به هر خال این نمادی از رشد و پویایی مسلمانان عصر حاضر را می رساند که به دنبال رسیدن به هویت ایمانی و توجه به مدنیت و مجد و بزرگی مسلمانان دارد
Sunday 3 October 2010 10:10:54 GMT
حاجی کابلی 
سلام وعلیکم ورحمت الله وبرکاته!
دشمنان حسودوحسرتگرای جهان اسلام اصلا چشم ودید پیشرفت وترقی جهان اسلام را هرگز وهیچگاهی نداشته وهمیشه در برابر رشد و تعالی دنیای اسلام اشک تمساریخته وبااظهارهمین گونه گفته های جاهلانه وپرازلهوولعب خواستند که هیله گرانه ونیرنگ امیز به نفع شان بی شرمانه وبی حیاهانه تبلیغات زهرا گین وسوئ استفاده نمایند.
وسلام
Friday 1 October 2010 02:10:57 GMT
مسعود 
السلام علیکم بر همه عزیزان- از خداوند تبارک و تعالی خواستارم که قلبهای ما را به توحید روشن و به وسیله ما دینش را استوار کند.
Thursday 30 September 2010 11:09:58 GMT
ع-ن-مرستيال كندهار 
به همه مسملمانها مبارك باد به مناسبت ساعت مكه المكرمه كه پنج بار در روز مسلمانها را به نماز متوجه ميكند.
Friday 17 September 2010 10:09:42 GMT
حقيقت اسلام 
و وجدان خودرا قاضى كنيد در مباح بودن ويا مكروه بودن نه تنها ساخت بلكه واردكردن (سا عت)و....؟.مسؤلان سعودى ميخواهند سا عت gmt رابه سا عتimt اسلامى تبديل كنند كه هما نا اين سا عت ونظام سا عتى gmt اصليترين عامل انحطا ط ىعقب ما ندكى مسلمين است ؟؟(ما با يدنظام حاكم بر تفكر وانديشه) را عوض كنيم ما با يد در زات وجوهر دكر كون شويم نه در ظاهر (اسلام امروزى اميخته شده) به زبان كشورمليت وبهر ومسلحت واكر دردوران جهالت اين ميسر ميشود با وجود بيامبر(ص)شدنى بود همنا كفار مكه وملا دوران ان زمان اينطرح راداشت
Friday 17 September 2010 10:09:06 GMT
حقيقت اسلام 
ادامه .بلكه در اصل دين مان دجار تقليد شده ايم واين عامل اصلى 1شركيات 2عقب ماندكيست .ومسلم است حال خودرابنكريم و وجدان را قاضى كنيم .بيدار شويد از قانون عاطفه دست برداريد (ومنتظرقضاء )اللهى نبا شيد خودسبب ومسبب قدر وقضاء اللهى شويد؟ واكرمسلميمين صدر اسلام اينجنينى ميبودن ..؟؟شكى نيست اسلام مخالف افراط وطفريط است وهركارى زمان ومكان خاص خودرا ميطلبد ؟يعنى دراصل كار مباحيت است ولى كيفيت وزمان ومكان انجام كار انرا حرام ويا حلال مينماييد ؟وبدانيد در درجه اول واولين كار مسلمين (وحدت واستقلال)و.علم و..
Friday 17 September 2010 09:09:24 GMT
حقيقت اسلام 
اعوزبا لله من الشيطان الر جيم .اجعلتم سيقيت الحاج وعمارة المسجدالحرام كمن امن با الله واليوم الاخر و....؟وبدانيد كه سقا قى بودن وعمران كردن واباد كردن مسجد الحرام مثل ايمان اوردن به خداى كعبه وروز رستا خيز نيست ؟وجهد فى سبيل الله با موالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله ؟وما در دين مان مخاف صنعت وتكنولوجيك نيستيم ؟بلكه اسلام در درجه اولا درعقايد مخا لف شركيات ودردرجه دوم استقلال وازادكى است را خواستار است ؟زندكى مسلما نا نه دردين ودنيا بايدبدور از تقليد باشد ومتاسفانه ؟دنيا كه هيج در اصل دينمان دجار
Wednesday 8 September 2010 03:09:44 GMT
فرهاد 
آخر مگر خوشحالی دارد؟
ما که چیزی می سازیم به دست مهندسان بومی کشور است. شما چه؟
اصلا علم می دانید چه است؟
یا نه هنوزمشغول زنده به گور کردن دخترانتان هستید؟
Saturday 4 September 2010 08:09:13 GMT
محمد 
مزدوران آمریکا و صهیونیسم بی شرف ها کنار میجد الحرام از این گو ها خوردی تا خانه خدا را حقیر کنید خدا حقیرتان خواهد کرد
سنی نیوز:اینهم نمونه ای از اخلاق روافض
Saturday 21 August 2010 09:08:45 GMT
امت محمدرسول الله (ص)-دبي 
اين مصرفها راصرف راه اندازي شبكه هاي تلوزيوني قراني واسلامي به زبانهاي مختلف جهان كنيدتادرراه دين الهي قدم مثبتي برداريد
Wednesday 18 August 2010 01:08:11 GMT
عباس 
دوست عزیز عیب های دستگاه عثمانی در اواخر یکی و دوتا نبود. غربگرایی بی حد و بیسوادی مانند امروز خیلی از به اصطلاح مسلمانان. اسلحه از صلیبی خریدن بکار دفاع در مقابل صلیبی نمی آید. هر چند که وقتی علم نداری چاره ای نداری. ولی راه حل رسیدن به علم است. برای ارتقاء اوضاع معنوی و دنیوی مسلمین تلاش کنید. اگر در اوج در آمد نفتی هنوز محتاج کوچکترین مصنوع غربی هستیم باید دید اشکال از کجاست.
در بخشهای فقیر هم که اوضاع را همه می بینند. شما هم سعی کنید یصیرت داشته باشید. راستی را از همان صلیبیان یاد بگیرید.
Tuesday 17 August 2010 05:08:33 GMT
عبد الله 
به امثال علمدار،

نظر مرا درست نخواندی که پرسیدم چرا ثروت نفت را برای تولید و ارتقاء علمی و اصلاح دنیا و آخرت مسلمین بکار نمی گیریم.
تو فقط به رفاه شخصی خود فکر می کنی.
اعتراض به زندگی مصرف زده چون حیوانات است و نه به پیشرفت حقیقی که برای امثال تو مطرح نیست.
بعلاوه سبک این ساختمان های اطراف کعبه در تناقض با روح آن است. بروید اینها را در جاهای دیگر بسازید اگر می توانید.
به وضع پاکستان و بنگلادش و غیره برسید که آب ندارند.
نوکری برای صلیبیون افتخاری ندارد.
Tuesday 17 August 2010 09:08:22 GMT
طارق مسلم 
تشکر اولین بار است که سایت تان را باز دید میکنم.هر قدر اطراف کعبه مقبول شود باعث خوشی مردم خواهد شد مانعی نیست امیدوارم حاکمان محترم سعودی در باره سیساست شان با اسرایل امریکا را که دوست خود میدانند زیر فشار بکیرند اقلا در مورد فلسطین هم احساس مسولیت بکنند این ازروی تمام ملت مسلمان از عربستان سعودی است وسلام
Monday 16 August 2010 08:08:24 GMT
علمدار 
عبدالله کی به شما گفته که کفار به مکه اورده اند؟ نکنه مثل فقهای رواف شما هم علم غیب داری؟
به هر حال من می گویم که برای خدمت به حجاج باید از پیشرفته ترین تکنولوژی عصر استفاده کرد و اسلام آن را حرام نکرده است.
به نظر امثال آقا عبدالله فردا اگر متروی حرمین هم افتتاح شد حتما ایراد می گیرد!!!
یکی از اسباب سقوط خلافت عثمانی ملاهای احمقی بود که می گفتند استفاده از توپ و تفگ فرنگی ها حرام است به همین دلیل به سربازان عثمانی اجازه استفاده از غنیمتهای کفار را نمی دادند و عاقبت دیدیم که چی شد!!!
Monday 16 August 2010 07:08:10 GMT
عمر 
من با عبدالله موافقم و نباید کافرها را وارد مکه می کردند.
Monday 16 August 2010 05:08:10 GMT
عبدالله 
اگر هتل بو می دهد چیزی نیست که برای درک زشتی آن باید به خارجیها مراجعه کنیم. مگر خودمان انسان نیستیم که فرق بد و خوب را بفهمیم.آیا وسایل تهویه و بهداشت از خودمان است و یا منتظریم برای ما حاضر کنند. در این صورت فرق ما با حیوانات در اصطبل مدرن چیست.
خیلی چیزها است که باید خودمان بسازیم. حاجی که با هواپیمای آمریکایی به حج می رود باید از خود بپرسد که اشکال از کجاست. چرا موتور هواپیما نمی سازیم چرا تولید برق و صنعت نفت از ما نیست. اگر هم خیلی خودرا مدرن می دانیم باید به سر کچل خود برسیم.
Sunday 15 August 2010 02:08:32 GMT
علی 
برادر جان من کاری به درست یا غلط بودن ان ندارم
اما انصاف بدید کار خارجی کاری با وجدان تمام واینده نگری بهتری دارند
مگرنه
....
Sunday 15 August 2010 01:08:07 GMT
به عبدالله جان 
برادر عزیز عبدالله جان همین افکار بود که سبب شد امروز مسلمانان از قطار تمدن عقب بمانند و حتی سجاده نماز ما و تسبیح مارا خارجی ها می سازند.
درست است که اسراف کار خوبی نیست اما اسلام دین نیست که با تمدن و پیشرفت مخالف باشد. شاید شما مکه نرفتید من جند مرتبه رفته ام باور کنید وقتی چه سال قبل به مکه مرفتی از بوی بد هوتلها شب خاوبت نمی برد نه از عبادت لذت می بردی نه از سکونت اما الان در بهترین هوتل ها می توانی با راحتی به فکر عبادت باشی.. کجای این آسایش و رفاه با اسلام مخالف است؟
Sunday 15 August 2010 09:08:54 GMT
محمدعلي 
مخصوصاعكس آخرراكه ديدم خيلي دلم گرفت.زماني بااين مرتفع سازيهادرجواراماكن مذهبي به شدت برخوردميشد.اي واي....
Saturday 14 August 2010 05:08:50 GMT
ا.وطنی 
فتبارک الله احسن الخالقین
Thursday 12 August 2010 05:08:13 GMT
علی 
جزاکم الله برادرعبدالله باهات موافقم
Thursday 12 August 2010 12:08:58 GMT
عبدالله 
اعمال غلط رافضیان نمی تواند گناه ما را کم رنگ کند. ما که نباید در امر غلط مسابقه بدهیم.
اسلام دین سادگی و عمق است نه دین تجمل و بیسوادی.
از بدبختیهای خود درس بگیریم.
ملتی که جهازات دفاع از خود ندارد و باید از صلیبی بگیرد چرا باید اسراف کند.
تغذیه ، سواد، امنیت ، درمان برای همه مسلمین در زیر لوای اسلام باید خواسته ما باشد.
وقتی علم و صنعت و دنیای درست داشتیم و عاقبتمان هم خراب نبود به زخاریف هم می توان توجه نمود.
مکه باید طوری باشد که انگار حضور نبی حس می شود نه مرکز تجارت و تنبلی.
Wednesday 11 August 2010 06:08:22 GMT
به جواب عبدالله 
برادر عزیز عبدالله جان خوب بود سری به بارگاه ها و زیارت های شرکی مشهد و قم و تهران و کبلا هم بزنید و از صدها کیلو طلا و جواهرات اسراف شده در راه شرک و بت وپرستی هم سخن بگویید
Wednesday 11 August 2010 06:08:34 GMT
عبدالله 
نمونه دیگری از اسراف اموال مسلمین و ریختن آن در جیب غارتگران نفت.
مگر مسلمان خوب بودن به زخاریف است.
مکه باید یادآور روح اصیل اسلامی باشد
آن زمانی که نبی اکرم و صحابه در زیر سایه نخل برای نجات انسان قیام کردند.
چه قدرت و شرفی در چنین چیزی برای مسلمانان وجود دارد.
تازه اگر مسلمانان خود علم و صنعت داشته باشند نباید در جای غلط در پای اصراف بریزند.
به وضع مسلمانان در پاکستان و افغانستان و جا های دیگر نگاه کنید که چطور مومنین در آنجا با حد اقل امکانات از شرف خود و دین مبین دفاع می کنند.
Sunday 8 August 2010 11:08:02 GMT
خداپرست 
اینقدر شعور ندارند که در کنار خانه خدا (بدلیل حرمت نهادن بر این خانه)نبایستی ساختمانهای بلندتر بسازند!!
Saturday 7 August 2010 05:08:52 GMT
شهرام 
بادیده منت ساعتهای خویش راچون قبله نیل به سوی ان خواهم کردوتبریک به مسئولین کشوروحی وارزوی موفقیت برای ان عزیزان.خدایاسفرحج رانسیبم بگردان برادران وخواهران برام دعاکنیدامین.انشاالله دعای شمامقبول ذات احدیت قراربگرد
Saturday 7 August 2010 04:08:13 GMT
محمد A 
پول زيادي به ك...ميمالي.به نظر بنده اين اسراف است واين پول را بايد وسيله تعليم مسلمانهاي بيسواد كرد كه به سبب جهل و ناداني فريب هر فرقه و گروهي ميخورند.قرار بود كفار و مشركين وارد اين مكان مقدس نشن.پس كجا رفت كفته رسول الله.
Saturday 7 August 2010 11:08:55 GMT
سلام 
ای کاش مسلمانان می توانستند با علم و صنعت خودشان بسازند.
Friday 6 August 2010 08:08:47 GMT
البلوشی 
به مسولان سعودی تبریک عرض می کنیم
اجرکم عندالله
جزاکم الله خیرا